    From: Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: grubość ocieplenia domu ...
    Date: Fri, 9 Oct 2009 11:48:00 -0700 (PDT)

    On 9 Paź, 10:43, ZbyszekZ <z...@g...com> wrote:

    > A moje zdanie o Twoich wywodach naukowych jest takie  że te 4 stówki
    > to byś oszczędził w warunkach laboratoryjnych.

    Czyli uwazasz, ze wszystkie te wyniki sa z czapy ? Bo ja uwazam ze sa
    wzorem i trzeba sie ich trzymac. Wiadomo, ze czasem bedzie na plus,
    czesciej na minus - ale jest to jakas "baza".

    > W życiu to tak nie działa, pozostawione otwarte okno zimą i szlag
    > trafia wyliczenia.

    W druga strone to tez dziala - spodoba mu sie kominek i bedzie co
    drugi dzien rozpalal przykrecajac centralne - za ogrzewanie zaplaci
    mniej. Swoja droga jak zyje jeszcze mi sie nigdy nie przytrafilo
    zostawic zima otwarte okno - po 15 sekundach bym to czul dwa pokoje
    dalej:) A po to zeby przy wyjsciu o tym nie zapomniec mam w kazdym
    skrzydle po dwie czujki (otwarcia / uchylu).

    > Gdzieś niedokładnie dopasowane elementy i po oszczędności.

    Czyli zakladasz, ze gdzies masz cos niedopasowane. Przepraszam - co i
    gdzie ? W styropianie zostawiales 1cm szczeliny ? W oknach masz dziury
    ze wiatr chula ? Przeciez programy typu OZC obliczaja i do wynikow
    dodaja wszystkie mostki cieplne - i ich udzial jest calkiem spory jak
    ktos ma np. sciane 1W, nieocieplone szczyty etc.

    > W tej skali
    > nie jest to mierzalne z taką dokładnością.

    Nawet jakby margines bledu wynosil 50% czyli oszczedzilby 200 pln to i
    tak mu sie to oplaci. I to jest sensem. Pozatym jezeli zakladasz
    gdzies bledy i niedopasowania - to przy cienszym ociepleniu straty
    beda jeszcze wieksze! Przeciez widzisz jakich on ma doradcow - radza
    mu dawac 5cm. Moj murarz starej daty na moje 18cm lapie sie za glowe i
    mowi ze mam dom "przecieplony" !! Zero znajomosci fizyki.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.