    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: grubość ocieplenia domu ...
    Date: Sat, 10 Oct 2009 02:17:12 +0200
    <8...@l...googlegroups.com>

    news:8163c95f-5450-4f79-b828-

    >Nie no - dom to ja mam ogrzewanych 280m2 ale zewnetrznych scian mam
    >120m2 (+30m2 okien) - taka troszke szersza parterowka z poddaszem
    >uzytkowym ale super niska (20cm) scianka kolankowa - wyglada jak
    >typowa parterowka - podbitka dochodzi do gornej krawedzi okien :)

    I przy takiej powierchni domu ze sciany o pow. 120m^2 wychodzi Ci rocznie
    czterysta cos tam zlotych oszczednosci??? Powiedzial bym niespotykanie
    optymistycznie. Fakt, ze te 8cm do 18 to jednak spora roznica, dzis chyba
    juz nikt nie kladzie 8cm nawet z oszczednosci, no ale w liczby powiem
    szczerze trudno uwierzyc. Dachu masz pewnie ze dwa raczy tyle co scian i
    przyjmujac podobne zalozenia do dachu okaze sie, ze laczne zaoszczedzone
    pieniadze w ciagu roku beda bliskie polowy kosztow normalnych rachunkow.
    Znaczy powinienes za wspomniany gaz przy Twoich warunkach placic jakies
    1500zl.

    Pozdro.. TK