  • 101. Data: 2011-10-19 14:57:41
    Temat: Re: kiki - wyluzuj :-)
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...ki> napisał w wiadomości
    news:j7mh25$8n6$1@opal.futuro.pl...

    > "rrr" <r...@o...rrr.pl> wrote in message

    > :-)
    > Ale z religijnego czy teologicznego punktu widzenia ? Jest to grzech czy
    > nie? Onanizowanie jest grzechem, a to tylko różnica kto to prącie trzyma w
    > chwili wutrysku i gdzie jest skierowane :-)

    Dasz rade z ta wolna wola czy pekasz?

  • 102. Data: 2011-10-19 16:55:08
    Od: "Bogdann" <p...@p...onet.pl>

    > Czyzbys sugerowal, ze one sie tworza wbrew prawom fizyki,
    > niedeterministycznie? Albo, ze automaty posiadajace oprogramowanie
    > adaptacyjne maja wolna wole?

    To stwierdzenie (o ile dobrze rozumiem), że niederminizm jest wbrew prawom
    fizyki - to byłbym ostrożny. Przy jednej z dyskusji odnośnie niederminizmu w
    przyrodzie dowiedziałem się ,że:

    Jedynego chyba prawdziwego przykładu dostarcza mechanika kwantowa. Jest
    czysto, stuprocentowo probabilistyczna. Jeżeli masz dwie cząstki, które w
    ciągu najbliższej sekundy mają się rozpaść (np. z prawdopodobieństwem 99%),
    to nie ma żadnej określonej przyczyny (nie ma tzw. 'racji dostatecznej'),
    dla której jedna rozpadnie się przed drugą, a nie na odwrót. Jeszcze inaczej
    mówiąc, nie ma żadnego sposobu, żeby przewidzieć, która z nich się rozpadnie
    pierwsza - co efektywnie oznacza indeterminizm.

    pzdr
    bogdan

  • 103. Data: 2011-10-19 20:41:24
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Bogdann" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To stwierdzenie (o ile dobrze rozumiem), że niederminizm jest wbrew prawom
    > fizyki

    Obawiam sie, ze posypaly Ci sie kwantyfikatory. Komputer ZGODNIE z prawami
    fizyki dziala deterministycznie - zaprzeczysz? Takoz polaczenia w mozgu,
    tworza sie wg okreslonych zasad - zgodnie z prawami fizyki.

> [...]
    > się przed drugą, a nie na odwrót. Jeszcze inaczej mówiąc, nie ma żadnego
    > sposobu, żeby przewidzieć, która z nich się rozpadnie pierwsza - co

    Istnienie komputerow nie znika zjawisk kwantowych, w szczegolnosci rozpadow
    promieniotworczych. Ale... bylbym rownie ostrozny, w stawianiu tezy, ze
    skoro nie potrafimy wskazac, ktora czastka sie rozpadnie, to znaczy, ze
    proces jest losowy. Jeden gosciu omal nie dowiodl, ze nie da sie wprowadzic
    zmiennych ukrytych (czyli, ze na 100% proces jest losowy), niestety, jego
    wywod zawieral blad.

    BTW Wolna wola jako proces losowy, chyba malo akceptowalnie wyglada. Chyba,
    ze wolna wola w naszym swiecie wyglada na losowa (jako przewienstwo
    bezwolnego deteminizmu), a tak naprawde jest WOLA, niezalezna od
    okolicznosci. Ale w tym momencie zblizamy sie do pojecia niematerialnej
    duszy, co tym bardziej kladzie kikowe widzenie rzeczywistosci.

  • 104. Data: 2011-10-20 16:48:43
    Od: "Bogdann" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > okolicznosci. Ale w tym momencie zblizamy sie do pojecia niematerialnej
    > duszy, co tym bardziej kladzie kikowe widzenie rzeczywistosci.

    Zgadzam się, że wolna wola wynikające z niederminizmu (czyli niejako skutek
    wynikający bez przyczyny) nie jest dla mnie również do zaakceptowania. Bo
    wtedy wynikało by, że z 'chaosu' (niedeterminizmu) wynika jakiś skutek. A
    więc od początku naszego istnienia suma wszystkich czynników zewnętrznych i
    wewnętrznych determinuje nasz kolejny ruch, który właśnie wynika z sumy
    wszystkiego co się na to złożyło (z przyczyny wynika skutek i tak w kółko).

    Aczkolwiek godne zastanowienia się jest, jak ktoś mądry zauważył, że
    przykładem 'wolnej woli' może być naprzykład tworzenie muzyki. Bądź co bądź
    na razie żaden deterministyczny mechanizm tego nie potrafi - wymyśleć
    przebój muzyczny ;)

    pzdr
    Bogdan

  • 105. Data: 2011-10-20 19:28:40
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > właśnie wynika z sumy wszystkiego co się na to złożyło (z przyczyny wynika

    Dopoki nie dopuszczamy bytow poza swiatem materialnym jest to klopot. Gdy je
    dopuscimy, ich wplyw na swiat materialny _musi_ wygladac na losowy z punktu
    widzenia swiata materialnego.

    Smiala teza.

  • 106. Data: 2011-10-20 20:45:58
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    http://www.eioba.pl/a/20y4/cos-tu-nie-gra

  • 107. Data: 2011-10-20 20:46:41
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Dopoki nie dopuszczamy bytow poza swiatem materialnym jest to klopot. Gdy
    > je dopuscimy, ich wplyw na swiat materialny _musi_ wygladac na losowy z
    > punktu widzenia swiata materialnego.

    A mechanika kwantowa nie załatwia tematu przypadkowosci? Tych waszych teorii
    nie znam, jak dla mnie troche to naciągane wszystko.

    b.

  • 108. Data: 2011-10-21 10:48:53
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > http://www.eioba.pl/a/20y4/cos-tu-nie-gra

    Polemizujesz ze mna czy sie zgadzasz?

  • 109. Data: 2011-10-21 10:49:42
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > A mechanika kwantowa nie załatwia tematu przypadkowosci? Tych waszych
    > teorii nie znam, jak dla mnie troche to naciągane wszystko.

    Przeciez piszemy o mechanice kwantowej.

  • 110. Data: 2011-10-22 20:45:43
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > dominowała w życiu publicznym i żeby krzyże wisiały w miejscach
    > publicznych.
    > Ponieważ każdy ma wolną wolę to będzie sobie wierzył w co chce ale nie
    > można zmuszać nieświadomych dzieci do wiary w to czy tamto tylko im
    > pozwolić wybrać wiarę jak dorosną.

    kiki masz moje 100% poparcie,mam już dość rozpaszonego złodziejskiego KK w
    Polsce.

    MS