  • 211. Data: 2011-10-29 07:39:27
    Temat: Re: kiki - wyluzuj :-)
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...ki> napisał w wiadomości
    news:j8etp2$6q0$1@opal.futuro.pl...

    > Opisy są cytatami :

    Podliczyles liczbe ofiar szalejacego ateizmu w czasie roznych rewolucji?

    No i jak to jest z ta wolna wola - popros, zeby Ci w koncu jakis kolega cos
    podsunal, przeciez wiemy, ze sam nie dasz rady.

  • 212. Data: 2011-10-29 21:43:42
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Jak już jesteśmy przy tym, że poświęcił syna. Ale po co go poświęcał skoro
    > tysiąc kilometrów dalej była inna cywilizacja i jakoś o tym poświęceniu
    > akurat tego syna nie mieli pojęcia? Ba, nawet o synu tegoż boga nie
    > słyszeli, jak i o samym bogu.
    > To co to za poświęcenie skoro to się działo tylko w Izraelu, a kawałek
    > dalej nikt o tym nie słyszał ?
    > I najważniejsze pytanie. Po co tego syna wystawił? Co takiego ci
    > mieszkańcy pradawnego Izraela mu zrobili lub czego nie zrobili? Ja nie
    > widzę w ogóle sensu tego co się stało, bo nie widzę powodu za co mógł ktoś
> [...]

    Zadajesz dobre pytanie, niestety nie potrafie Ci na nie odpowiedziec. Nie to
    ze nie chce, ale nie potrafie.
    Nie znamy jasnych i oczywistych odpowiedzi. Nie chce powtarzac ogolnie
    znanych twierdzen, a moze tylko tez. Nie znam odpowiedzi na wszystkie
    pytania, ba nie znam odpowiedzi na wiekszosc z nich. Niestety na tym polega
    wiara. Nie wierzy sie latwo paietajac obozy koncentracyjne i inne rzeczy,
    ktore spotykaja nas co dzien. Z drugiej strony nie znajduje sensu czego
    innego. Jako wierzacy mam z tym na codzien spore prolemy i nie jestem
    talibem jak mnie okresliles. Droga negacji nie znajduje innych mozliwosci na
    koniec zycia, tak po prostu. Albo sie to czuje, albo nie. Mozna tak jak inni
    nie wierzyc, tylko powiedz mi co dalej?
    Co mnie powstrzyma jako zalozmy niewierzacego od dymania w zyciu innych,
    skoro na codzien widze, ze nie tedy droga?
    Czemu nie mialbym byc bandyta, krasc i zabijac, bo przeciez tak czy inaczej
    na tym w przyrodzie polega zycie? Mialbym sie przejmowac losem innych
    rezygnujac z wlasnych korzysci? Moglbym miec to wszystko gdzies, bo co mi
    tam wydymac paru naiwniakow, nie moja wina, ze sa uposledzeni, jak kroliki
    ktore zjada lew. Pol swiata pewnie tak mysli, tylko czy ja chcialbym byc
    krolikiem? To sprawa wlasnych przemyslen a nie wierzen w cuda. Mozna z tego
    drwic, ale moze dzieki temu ja przejmuje sie losem innych. Czym w takim
    razie bedzie sumienie wg. Ciebie i po co ono komu skoro po smierci nic nie
    ma?

    Pozdro.. TK

  • 213. Data: 2011-10-30 11:36:37
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Co mnie powstrzyma jako zalozmy niewierzacego od dymania w zyciu innych,
    > skoro na codzien widze, ze nie tedy droga?

    Zatrzymuja Cie blokady wytworzone w mozgu na drodze ewolucji, czlowiek jako
    zwierze stadne, musi byc wobec stada lojalne aby moglo ono (stado) sprawnie
    funkcjonowac. Osobniki wylamujace sie albo byly rugowane, albo cale stado
    mialo mniejsze zdolnosci przetrwania (gdyby takich osobnikow bylo wiecej).

    > Czemu nie mialbym byc bandyta, krasc i zabijac, bo przeciez tak czy
    > inaczej na tym w przyrodzie polega zycie? Mialbym sie przejmowac losem
    > innych rezygnujac z wlasnych korzysci?

    W przyrodzie zwierzeta stadne wspolpracuja, walcza miedzy soba o wladze i
    pozycje. Natomiast stado jako calosc musi funkcjonowac.

    To co wyzej napialem, wcale nie musi byc prawda, jest jedynie proba
    zdroworozsadkowego tlumaczenua pewnych zjawisk, ale... jak uczy
    doswiadczenie, tzw. zdrowy rozsadek czesto zawodzi. Nie musi on miec wiele
    wspolnego z rzeczywistoscia.

    Z drugiej strony pojawiaja sie pytania, o wolna wole, o swiadomosc (kim/czym
    jestesmy?). Przeciez swiadomosc nie jest potrzebna do przezycia - czy pajak
    ma swiadomosc? A bakteria?

  • 214. Data: 2011-10-30 12:40:05
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > (kim/czym jestesmy?). Przeciez swiadomosc nie jest potrzebna do
    > przezycia - czy pajak ma swiadomosc? A bakteria?

    A no wlasnie.
    Mozna wszystko wytlumaczyc racjonalnie, tylko w ten sposob nie odpowiadamy
    na pytanie o sens tego wszystkiego i co bedzie dalej.

    Pozdro.. TK

  • 215. Data: 2011-10-30 12:43:11
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Maniek on sie karmi Twoim uczciwym podejsciem do tematu, ma w dupie racja,
    > prawde itp. Nie idz ta droga, dyskutujesz z prymitywnym trollem.

    Masz racje, ale ciekaw jestem co z tego wyniknie. :-)
    Czy bedzie sklonny do przemyslen, czy gdzies w koncu sie zapetli, zreszta i
    tak sie zapetlil...

    Pozdro.. TK

  • 216. Data: 2011-10-30 12:50:03
    Od: Marek K <m...@W...pl>

    Tak sobie myślę, że gdybyście rozważali zalety wiary lub nie w
    skuteczność ocieplenia budynku kościoła i wpływie tej wiary na wartości
    oporu cieplnego to byłoby to grupa właściwa.

    A tak to NTG. Proponuję zakończyć ten dżihad ;)

    Marek

  • 217. Data: 2011-10-30 16:31:51
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "Marek K" <m...@W...pl> wrote in message

> [...]
    > cieplnego to byłoby to grupa właściwa.
    > A tak to NTG. Proponuję zakończyć ten dżihad ;)

    Budynki sakralne muszą być ciężkie do ogrzewabua :-) Ile razy widzę te
    ceglane zamczyska to się nad tym zastanawiam :-)

  • 218. Data: 2011-10-30 17:46:40
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Marek K" <m...@W...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >to byłoby to grupa właściwa.

    >A tak to NTG. Proponuję zakończyć ten dżihad ;)

    Sam jestes NTG dżihad.

  • 219. Data: 2011-10-31 11:53:37
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Ghost napisał:

    > Jawnie to drugie. I tu nalezaloby zakonczyc dyskusje.

    Oczywiście, jeśli nie masz argumentów, to nic innego ci nie pozostaje.
    Jeśli ktoś was obraża to zło, wy natomiast możecie pisać o ludziach co
    się wam podoba.

    rafał

  • 220. Data: 2011-10-31 20:59:06
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Oczywiście, jeśli nie masz argumentów, to nic innego ci nie pozostaje.

    Zgadza sie, na manipulacje nie ma argumentow i nie ma sensu z nia
    dyskutowac.