  • 211. Data: 2011-12-07 09:35:32
    Temat: Re: kolejna zla wiadomosc dla gazowników
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 7 Gru, 10:24, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:

    > Zobaczę jak będzie dalej ale zapewne wrócę do zwykłej taryfy , bo
    > szkoda się meczyć dla takich "zysków" a sądze że obecnie już takich
    > "zysków" nie będzie bo bojler nie działa na prąd już ...

    Tak wlasnie powstaja mity o zostaniu "niewolnikiem dwoch taryf". U
    Ciebie kompletnie bezsensu jest licznik II taryfowy. Dawno bym
    zrezygnowal. Ja mam dwie taryfy ale zuzywam te 6-8 tys kWh / rok
    (wczesniej zuzywalem pod 20 tys / rok :) wiec mi sie to kalkuluje. I
    jakos wogole nie mysle o tym zeby poczekac z wyprasowaniem sobie gaci
    do 22 bo bedzie taniej, czy poczekac glodnym z odgrzaniem czegostam do
    13 bo taniej. Takie zycie to udreka, a wszystko dla paru zlotych na
    miesiac :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 212. Data: 2011-12-07 10:04:03
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > Takie zycie to udreka, a wszystko dla paru zlotych na
    > miesiac :)

    Nawet nie masz pojęcia jak bardzo ludzie potrafią się udręczać i ile
    ponosić ukrytych kosztów, żeby na czymś 'zaoszczędzić' kilka złotych...

    We wszystkim zdrowy rozsądek jest najważniejszy...

    Ja mam G11 i nie rozważam przejścia na G12.
    Zużywam tak mniej więcej do 400 kWh/mc, czyli z grubsza 4,5-5 MWh/rok.
    Główne odbiorniki, to permanentnie pracujące 2-3 komputery, kuchnia
    indukcyjna i piekarnik - w dzień, pompki do CO i CWU - praca głównie w
    dzień. Inne odbiorniki to już pomijalne zużycie... no może oświetlenie,
    ale tego nie włącza się 'w godzinach', tylko kiedy jest potrzebne :-).

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 213. Data: 2011-12-07 11:22:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.12.2011 11:04, Robert G pisze:

    > Nawet nie masz pojęcia jak bardzo ludzie potrafią się udręczać i ile
    > ponosić ukrytych kosztów, żeby na czymś 'zaoszczędzić' kilka złotych...
    >
    > We wszystkim zdrowy rozsądek jest najważniejszy...

    Ano. Mam G12 i choć po zamieszkaniu (doszły komputer, lodówka, gotowanie
    wody i posiłków; wyszło ogrzewanie elektryczne pomieszczenia - mam piec
    żeliwny i palę drewnem) różnica zużycia nieco mi się zmniejszyła, to i
    tak mam jakieś 20-30zł "do przodu".

    A wyłączniki czasowe regulują mi tylko bojler, pompę wody i pralkę.

  • 214. Data: 2011-12-07 13:22:24
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

> [...]
    > do 22 bo bedzie taniej, czy poczekac glodnym z odgrzaniem czegostam do
    > 13 bo taniej. Takie zycie to udreka, a wszystko dla paru zlotych na

    U mnie nie wszystko da się zrobić w tanich godzinach.
    Są rzeczy które mogą poczekać do weekendu , lub można je zrobić po
    22.00 , ale są rzeczy które używa się w innych godzinach i nikt przy
    zdrowych zmysłach nie czeka na odpowiednią godzinę ...

    Dlatego muszę się dowiedzieć kiedy mogę zmienić taryfę i zapewne
    zmienię , bo dla kilku złotych szkoda nerwów i czekania ...

  • 215. Data: 2011-12-07 14:36:34
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    .googlegroups.com...
    > Tak wlasnie powstaja mity o zostaniu "niewolnikiem dwoch taryf". U
    > Ciebie kompletnie bezsensu jest licznik II taryfowy. Dawno bym
    > zrezygnowal. Ja mam dwie taryfy (...)

    Adam, masz jedną taryfę (a właściwie to grupę taryfową).

  • 216. Data: 2011-12-07 16:01:08
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 7 Gru, 15:36, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> wrote:
    > U ytkownik "Adam" <a...@g...com> napisa w wiadomo
    cinews:7bccff80-e991-4012-a3c6-6e4558e23fb5@i6g2000v
    bh.googlegroups.com...

    > Adam, masz jedn taryf (a w a ciwie to grup taryfow ).

    No nie czepiajmy sie slowek - kazdy wie o co chodzi, mam G12, licznik
    dwutaryfowy, etc ;)
    pozdr.

    --
    Adam