  • 201. Data: 2011-12-06 13:56:40
    Temat: Re: kolejna zla wiadomosc dla gazowników
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    wiadomości news:4ede1561$1@news.home.net.pl...

    >W sumie kusi mnie też, żeby zrobić
    > eksperyment z lodówką - wg. instrukcji powinna 6 godzin utrzymać chłód.

    Ale to chyba nie otwierając jej i nie dokładając niczego nowego do środka.
    Z drugiej strony coś kiepsko, mój liebherr wedle instrukszyn trzyma 30
    godzin. Trochę nie dowierzam ale tak jest napisane.

    Marek

  • 202. Data: 2011-12-06 14:42:39
    Temat: Re: kolejna zła wiadomość dla gazowników
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Użytkownik "
    > Taaa czytałem jak komuś ten węgiel ukręcił mechanizm zabezpieczający śrubę
    > w podajniku i przegrzał się silnik, tak się spiekał na retorcie i
    > blokował. Naprawa kosztowała boleśnie.

    cy Ty pitolisz?
    palę nim drugi sezon, nic mi się nie urwało ani nie spaliło. Ten węgiel nie
    jest tak twardy jak np. polski, a wszelkie usterki opisane powyżej dotyczą
    raqczej jakiś śrub, kamieni, które mogły się znależć w paliwie.

    Pozatym ja dom budowałem 4 lata temu, mam piec ze ślimakiem. Obecne kotły są
    szufladkowe - można w nich palić kukurydzą czy innym zbożem, ale również
    miałem węglowym, czeskim (ruskim) ekogroszkiem itp.
    Ja gazu w ogóle nie brałem pod uwagę, ze względu na to, że za mało plusów
    widzę w stosunku do węglowych minusów a oszczędność jest duża.
    Obecnie na pewno zastanowiłbym się nad rozwiązaniem Adama - moim zdaniem
    jedyna rozsądna alternatywa.

    pzdr
    mar

  • 203. Data: 2011-12-06 15:27:44
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Masz taryf dwustrefow i ekogroszek? Ma to sens ekonomiczny? By mo e je li
    > zu ywasz bardzo ma o pr du w dro szej strefie.

    Nie wiem ...

    Po prostu jak mieszkałem w bloku to miałem II-taryfy ...

    Starałem się wykorzystywać te dwie taryfy i jakoś w miarę to było ale
    czy to ma jakiś sens nie wiem ;)

    Obecnie też staram się wykorzystywać II-taryfy + "tani" prąd
    weekendowy ...

    Oczywiście nie ma szans na korzystanie tylko w taniej taryfie , ale
    chociaż część odkładamy na tańszą taryfę ...

    Za to bojler bez problemu u nas działał w II taryfie i to była
    znacząca oszczędność ....

    Dlatego wiem że jak minie zima wyłączam piec i uruchamiam bojler i CW
    będę miał z bojlera ...

    Palenie ekogroszkiem we wiosnę/lato to dla mnie bezsens. Za dużo opału
    idzie w komin, bez sensu podgrzewa się dom (jednak w kotłowni jest
    ciepło ..) , zużywa się bardziej piec a dodatkowo i tak elektronika
    pieca działa która też bierze prąd ...

    Dodatkowo w lato jak było ciepło to jak dla mnie źle się pali. Słaby
    ciąg ...

  • 204. Data: 2011-12-06 16:01:29
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik 4CX250 napisał:

    > Mój kolega też tak mawia ale dla mnie to jest brudno.

    Przesadzasz...
    Znam osobę, która każdą wolną chwilkę spędza na sprzątaniu i myciu
    wszystkiego, co tylko można umyć...
    Jakbyś chciał jej pomóc i za nią umyć, to i tak zrobi to ponownie po
    swojemu, bo ma swoje standardy - wypaczone. To choroba jakaś. Ty też na
    nią cierpisz...??? :-)

    pozdr
    Robert G.

  • 205. Data: 2011-12-06 16:31:09
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    a.googlegroups.com...

    > Nie wiem ...

    > Po prostu jak mieszkałem w bloku to miałem II-taryfy ...

    Ale przecież wiesz dokładnie ile zużywasz prądu w tańszej i droższej
    strefie - to widać na fakturze. Przelicz sobie sumę po cenie z taryfy
    jednostrefowej i porównaj koszta. Może przepłacasz mając dwustrefową taryfę?

    Jeśli jednak starasz się jak najwięcej używać tańszej strefy, to może Ci się
    ta taryfa opłacać. Jednak mimo wszystko człowiek staje się uzależniony -
    pranie, zmywanie nie wtedy gdy się chce tylko wtedy gdy taryfa pozwala...

    (...)

> [...]
    > idzie w komin, bez sensu podgrzewa się dom (jednak w kotłowni jest
    > ciepło ..) , zużywa się bardziej piec a dodatkowo i tak elektronika

    Jeśli zużywasz dużo CWU to jednak rachunki za prąd w lato mogą być spore i
    niweczyć całą oszczędność palenia ekogroszkiem. Według mojej kalkulacji gaz
    wyjdzie taniej lub porównywalnie.

  • 206. Data: 2011-12-06 16:36:19
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    wiadomości news:4ede1561$1@news.home.net.pl...

    > A sporo rzeczy da się przesunąć na tańszą taryfę - grzanie wody, pranie,
    > zmywanie, ładowanie telefonów. W sumie kusi mnie też, żeby zrobić
    > eksperyment z lodówką - wg. instrukcji powinna 6 godzin utrzymać chłód.
    >
    > Jeszcze lepiej mają ci, co tańsze mają też weekendy.

    Jeśli nie ma grzania prądem to chyba jednak skórka nie warta wyprawki...

  • 207. Data: 2011-12-06 20:47:57
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Palę drugi sezon i nie poczujesz u mnie zapaszku a i kotłownia jest
    > czysta.

    Palilem nie jeden sezon, nie dwa, nie trzy i nie cztery. Czy smierdzi to ja
    wiem doskonale. Inna sprawa, ze kotly z podajnikiem beda w tym zakresie
    mniej smierdzace, bo podklada sie samo. Wytlumacz to jeszcze tym co mialem
    pala, bo taniej.

    Pozdro.. TK

  • 208. Data: 2011-12-06 21:53:37
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Smerf" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Właśnie to mi się w Was gazownikach podoba najbardziej.
    > Po pierwsze wszystko dokładnie potraficie wyliczyć, po drugie do wyliczeń
    > bierzecie najdroższą opcję 'węglową', po trzecie większość twierdzi, że
    > komfortowa temperatura to 16st a 18 st to wrecz upał.

    No ja mam 20,6 obecnie. Nizej schodzic nie zamierzam.

    Pozdro.. TK

  • 209. Data: 2011-12-07 07:18:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.12.2011 17:36, brunet.wp pisze:

    > Jeśli nie ma grzania prądem to chyba jednak skórka nie warta wyprawki...

    Wszystko zależy od tego, jaki masz rozkład zasilania.

    Wg. kalkulatora PGE przy 100kWh miesięcznie wystarczy nieco ponad 40%
    zużycia w tańszej taryfie, żeby wyjść na "zero".

  • 210. Data: 2011-12-07 09:24:20
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Wg. kalkulatora PGE przy 100kWh miesi cznie wystarczy nieco ponad 40%
    > zu ycia w ta szej taryfie, eby wyj na "zero".

    Ja chyba zrezygnuję z drugiej taryfy , bo jak zacząłem sobie liczyć
    wyszło mi że chyba zaoszczędziłem 9zł w ciągu 2 miesięcy , a mam
    "tani" prąd od 22-6.00 , 13-15.00 i cały weekend i robimy prania tylko
    w tanich godzinach (głownie weekend) , to samo zmywarka ...
    Jednak piekarnik/płyta indukcyjna i wiele innych urzadzeń działa także
    w drogiej taryfie , bo nie ma szansy aby korzystać tylko z taniej
    taryfy ...

    Zyski z taniego prądu są tracone na drogiej taryfie ...

    Mój rachunek za 4 miesięce : (14.07.2011 - 15.11.2011).

    W sierpniu cały miesiąc działał bojler na II-taryfie , w lipcu też
    korzystałem z bojlera.

    Zużycie:

    taryfa droga: 184 kWh x 0,519 zł
    taryfa tania: 252 kWh x 0,2658 zł

    Razem: około 248zł

    W taryfie zwykłej całodobowej wyszło mi 258zł ...

    Nie wiem czy to dokładne wyliczenia bo wzięte z ich kalkulatora , a w
    nim nie widać ile przy normalnej taryfie ile wynosi opłata za
    przesył ...
    Ale w normalny 1kwh w G11 wynosi 0,2685 (bez przesyłu , netto) a w
    G12W (ta co mam) 0,325 (I taryfa) i 0,2158 (II taryfa)

    Zobaczę jak będzie dalej ale zapewne wrócę do zwykłej taryfy , bo
    szkoda się meczyć dla takich "zysków" a sądze że obecnie już takich
    "zysków" nie będzie bo bojler nie działa na prąd już ...