  • 11. Data: 2011-10-06 19:19:34
    Temat: Re: opłacalnosc sorarów - kolejna odslona
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 06 Oct 2011 18:00:51 +0000, kogutek napisał(a):

    > Niedawno na Onecie pisali że 1/4 złóż gazu łupkowego w Polsce kupili
    > Rosjanie.
    Mógłbyś nie pisać głupot?
    1. Żadne złoże kopaliny, zwłaszcza podstawowej, nie może być "sprzedane",
    wg polskiego prawa pozostaje własnością SP.
    2. Zanim złoża mogą być eksploatowane, muszą zostać rozpoznane. Na razie
    mamy tylko szacunki dla gazu łupkowego, a nie rozpoznane złoża.
    3. Na poszukiwania i rozpoznawanie trzeba mieć koncesję. Dokumentacja
    geologiczna z tego rozpoznania staje się własnością SP.
    4. Podmiot, który wykonał rozpoznanie ma pierwszeństwo do eksploatacji.
    Jeżeli jej nie rozpocznie, koncesja na eksploatację może zostać przyznana
    innemu podmiotowi.

    Prawo geologiczne i górnicze jest tu jednoznacznie. Nie pisz głupot.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 12. Data: 2011-10-06 20:35:43
    Temat: [OT] Re: opłacalnosc sorarów - kolejna odslona
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> napisał

    > Prawo geologiczne i górnicze jest tu jednoznacznie. Nie pisz głupot.

    Cześć Jarek, kopę lat :)
    Obecnie nam panujący prezydent ma zdaje się problemy z przestrzeganiem
    Konstytucji (zamach na OFE) a Ty piszesz, że jest jakieś prawo? Parlament w
    każdej chwili może Konstytucję i każde inne prawo zmienić, więc... Jak widać
    wszystko jest kwestią posiadania większości, stosownego lobbingu, drobnych
    nacisków z zewnątrz, etc.
    Ceny gazu nie spadną. Nie po to są przecież kómisje europejskie nakazujące
    podwyższanie akcyzy i innych podatków, aby miały odpuścić sobie
    uniezależnienie się jednego z najsłabszych państw unii. Bo to, że wydobywać
    ten gaz nie będą polskie firmy, to jest chyba jasne od początku, prawda? U
    nas przecież nie inwestuje się w naukę i technologię a jedynie w armię
    urzędników.
    Wybuduj na polu własną elektrownię wiatrową, to się przekonasz jak to działa
    :)

    --
    Maciek.

  • 13. Data: 2011-10-06 22:45:10
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 6 Paź, 15:29, "Budy " <b...@g...pl> wrote:

    > bez adnego kolektora budynek zuzyje:
    > 9126kWh na CO i 6142kWh na CWU, cznie 15268kwh
    > O grzaniu pr dem mozna zapomnie wi c:

    Czemu mozna zapomniec? 15000 kWh po 0,28 (vattenfall II taryfa slask)
    = 4200 pln. Do tego piecyk wyhaczysz 10-15kW za 1 tys pln na allegro
    (duzo ich chodzi i wiekszosc jest w doskonalym stanie bo z natury sa
    malo uzywane :D Koszt po 10-ciu latach 43 tys pln. Do tego praktycznie
    nie ma sie co zepsuc, nie potrzebujesz komina etc. No tylko trzeba
    miec jeszcze bufor - zeby grzac tylko w II taryfie... U Ciebie to moze
    byc roznie bo masz malo akumulacyjnego szkieletorka :) Trzebaby
    przeliczyc.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 14. Data: 2011-10-07 00:13:29
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Oct 6, 3:29 pm, "Budy " <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    > (koszty po 10latach: 48680z )
    > Grzejac gazem: 2097z +solar 18000+przy acze gazu 10000 (koszty po 10latach:
    > 48970z )
    >
    > bez adnego kolektora budynek zuzyje:
    > 9126kWh na CO i 6142kWh na CWU, cznie 15268kwh
    > O grzaniu pr dem mozna zapomnie wi c:
    > Grzejac gazem: 4174z +przy acze gazu 10000 (koszty po 10latach: 51740z )
    >
    > Realny koszt inwestycji to
    > 18000z (grzanie gazem), zysk roczny to 2077 -> zwrot po 8,6latach
    > 8000z (grzanie pradem, nie musze budowac przy cza gazu, ze 100metr w mam),
    > zysk roczny to 1106 -> zwrot po 7,23latach.

    Wraz z wzrostem powierzchni solarow w stosunku do kosztow zbiornika
    oplaca sie coraz bardziej.
    Domorobne solary moga miec bardzo slaba wydajnosc w zime.
    Ale jakby sie postarac i np zrobic je z luster nierdzewnych
    parabolicznych w postaci dlugich solarow tylko podnoszonych aby
    sledzily slonce to moze nie byc tak zle.

    Liczac realnie:
    w zimie nie zasypane sniegiem solary dadza jakies 150-200W z 1m2.
    Przy tych twoich 80m2 i 8h dziennie (zima) mamy 96kWh uzysku.
    Szacujac ze masz dom o powierzchni scian i dachu 400m2 i wspolczynniku
    przenikalnosci cieplnej w okolicy 0,3 (http://www.styropiany.pl/
    index.cgi?oper=1&kod=zycie)
    daje to dzienne zapotrzebowanie na energie (liczmy 30 stopni roznicy
    temperatur)
    86kWh.

    Czyli na styk.
    Ale nie jestem pewien czy uda sie te 200W z m2 solara dostac.
    Moze sie okazac ze i tak sie czyms bedziesz musial dogrzac jak nie
    bedzie dnia slonecznego albo zasypie sniegiem.

  • 15. Data: 2011-10-07 05:21:18
    Od: robertr <e...@o...pl>

    On 6 Paź, 22:35, "Maciek." <m...@g...com> wrote:
> [...]
    > ten gaz nie będą polskie firmy, to jest chyba jasne od początku, prawda? U
    > nas przecież nie inwestuje się w naukę i technologię a jedynie w armię

    Mam nadzieję, że nikt nie będzie wydobywać tego gazu przez najbliższe
    kilkadziesiąt lat.
    Jeżeli mamy jego zasoby na 300 lat to czy nie można poczekać z jego
    eksploatacją jeszcze ze 20 lat ???
    Francja, Australia zakazała, Niemcy nie chcą słyszeć podobnie Canada
    już sie wycofuje. Polska jedno z najgęściej zaludnionych państw w
    Europie i na świecie nie ma żadnych przeciwskazań !!!! Tusk już
    rozdał za to emerytury ! Co z eksportem polskiej ''zdrowej'' żywności
    w przyszłości np do Niemiec z reputacją jedynego kraju w Europie
    trującego swoją ziemię na złość Ruskim ?
    Czy są jakieś partie przeciwne eksploatacji tego gazu - zupełnie nie
    wiem na kogo głosować.
    pozdr

  • 16. Data: 2011-10-07 05:47:03
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    >Czy są jakieś partie przeciwne eksploatacji tego gazu - zupełnie nie
    >wiem na kogo głosować.

    a to glosuj na PO, oni są tak umoczeni w ubeckie kontakty ze bedzie rusek
    bedzie wiedzial jak nacisnąć. W ogóle pomysł ze środowisko psują wybuchy
    setki metrów pod ziemią jest wyborny, w USA gdzie wiercą tego nie
    stwierdzili, w europie gdzie duren siedzi na durniu w europejskich
    komisjach - owszem. A ruscy sie cieszą, kasa dla ekoterrystów płynie
    szerokiem strumieniem.
    Z cyklu europejskiej inwencji: zakazała unia stosowania zwykłych żarówek bo
    podobno energooszczedne ekologiczne. To ze w energooszczednych jest masa
    substanji jak najbardziej trujących - nieważne. Ale wiecie ile osób w unii
    zadecydowało o tym wprowadzeniu? 5 (słownie pięć). Kto sie chce założyć ze
    zostały grubo posmarowane przez producentów i teraz robią kokosy. Z ekologią
    to nie ma nic wspólnego...
    Podobno unia chce nakazac aby w miescie mozna jeździc 30km/h.... Gdzie mozna
    zagłosować aby wystąpic z unii?

    b.

  • 17. Data: 2011-10-07 05:51:22
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    e.googlegroups.com...
    >miec jeszcze bufor - zeby grzac tylko w II taryfie... U Ciebie to moze
    >byc roznie bo masz malo akumulacyjnego szkieletorka :) Trzebaby
    >przeliczyc.

    Bufory są przewidziane. Wiesz ze jednak policze ten prąd, cholera, a mialem
    ogrzewac dom za 500zł /sezon :)

  • 18. Data: 2011-10-07 06:13:14
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 7 Paź, 07:51, "Budy " <b...@g...pl> wrote:
    > U ytkownik "Adam" <a...@g...com> napisa w wiadomo
    cinews:699085a6-40a6-4477-acf4-13929f7a0aa2@p11g2000
    yqe.googlegroups.com...

    > Bufory s przewidziane. Wiesz ze jednak policze ten pr d, cholera, a mialem
    > ogrzewac dom za 500z /sezon :)

    To czemu liczysz 15000kWh /sezon ? :) Tyle to moj zuzywa dla
    ogrzewanych 200m2 + ponad seta piwnicy! U Ciebie nie bedzie np. mostka
    od fundamentu, a wszystkie przegrody masz pewnie z lepszym U. Okna,
    drzwi i bramy jakbys ich nie zamontowal to i tak beda w warstwie
    ocieplenia bo u Ciebie cala sciana to jedno wielkie ocieplenie :D
    Powinno wyjsc znacznie mniej niz 15 tys!
    pozdr.

    --
    Adam

  • 19. Data: 2011-10-07 06:30:09
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    >To czemu liczysz 15000kWh /sezon ? :) Powinno wyjsc znacznie mniej niz 15
    >tys!

    Zrobiłem program (still under constriction) www.lotniczefotki.pl/sym1.jpg
    który na ogrzewanie mi liczy 9126kWh na CO ale na CWU 6142kWh, też musze
    ująć. Nie uwzgledniłem żadnych zysków od okien i użytkowników, bo nie wiem
    ile ustawic. To by pewnie zmieniło wynik, ale wole miec wyniki bardzej
    pesymistyczne.

    b.

  • 20. Data: 2011-10-07 06:49:56
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    W stanach gospodarkę napedza wojsko (wojny pokojowe) a w europie ekologia.
    :)