  • 11. Data: 2009-03-14 19:41:23
    Temat: Re: piec
    Od: JareK <k...@i...bezspsamu.pl>

    gargamel pisze:

    > a co do uciążliwosci codzinnego rozpalania to też jest rozwiazanie,
    > wystarczy że zamontujesz sobie prosty bufor akumulacyjny żeby był w
    > stanie zgromadzic energii na kilka dni i wystarczy jeden dzień palenia
    > na tydzień:O)

    Możesz rozwinąć ten wątek, bardzo mnie zaciekawiłeś.

    JareK

  • 12. Data: 2009-03-14 21:56:01
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "JareK" <k...@i...bezspsamu.pl> napisał w wiadomości

    > Możesz rozwinąć ten wątek, bardzo mnie zaciekawiłeś.

    Trzeba jeden sredni pokoj przeznaczyc na bufor z woda i podgrzewac te wode.
    Pozniej to juz sie tylko korzysta. :-)

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2009-03-14 21:57:55
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Rozwiazan jest sporo - ja ci akurat gaz szczerze odradzam. Szczegolnie
    > jesli masz zaplacic za przylacze.

    A ma masz jakies konkretne argumenty, czy tylko alergie na gaz??

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2009-03-14 21:59:05
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Órzytkownik "JareK" napisał:
    > Możesz rozwinąć ten wątek, bardzo mnie zaciekawiłeś.

    najprostrzy przykład:
    masz dom i wiesz ile potrzebujesz ciepła do jego ogrzania na dobę zimą (ile
    ciepła jest tracone), więc mnożysz tą wartość przez 7 (tydzień) i masz
    pojemność cieplną dla akumulatora ciepła jakiego potrzebujesz (oczywiście im
    masz cieplejszy dom, tym ten akumulator będzie mniejszy:O) włączasz ten
    akumulator w obwód c.o. i zrobione,
    rozplasz w piecu i palisz na maksa aż naładujesz akumulator, potem w piecu
    gaśnie a grzejniki przez tydzień biorą ciepło z akumulatora:O)
    wydaje mi się że akumulator wodny jest najtańszy i najlepszy, bo woda ma
    najwiekszą pojemność cieplną

  • 15. Data: 2009-03-14 22:09:04
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Paul_Muad_Dib" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    dzięki za uwagi. (w temacie jestem zielony.)

    >co do pieca - pisałem faktycznie o węglowym, ale dlatego, że rozważam
    >niewprowadzanie gazu do budynku.

    To ciekawe. Jezeli sasiedzi maja gaz i nie daj Boze cos walnie, to niestety
    i Twoj dom moze rowniez wyleciec w powietrze. Niestety tak juz bywalo. :-(
    Co do meritum, nic nie piszesz co to za dom, wykonczony, z instalacja, czy
    rozwazasz i chcesz dopiero to robic?
    Rozwiazan troche jest. Mozesz np. zastanowic sie nad pompa ciepla, nie
    koniecznie gruntowa a powietrzna. Koszt samej pompy z zasobnikiem to ok.
    20000zl. Bardzo dobre i wygodne rozwiazanie, no i bez gazu. Warunek jest
    taki, ze w calym domu w zasadzie powinna byc podlogowka. Co do wegla, pale
    tym jak pamietam cale zycie i mam go serdecznie dosc, w domu bede mial gaz.
    Co do kominka, to rozwiazanie jakies tam, ale niestety absorbujace. Wyobraz
    sobie, ze cala rodzina zapadnie na grype i kto Wam narabie drzewa i rozpali?
    Wegiel ten nieszczesny podrzucisz dwa razy dziennie i masz spokoj, tylko to
    ciagle lopatowanie i smrod na cala okolice. Mozesz zastanowic sie nad olejem
    opalowym. Ogrzanie 80m nie spowoduje jakichs szczegolnie drastycznych
    roznic w kosztach ogrzewania niedzy poszczegolnymi rozwiazaniami.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2009-03-14 22:14:28
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > A ma masz jakies konkretne argumenty, czy tylko alergie na gaz??

    Tak, to co napisalem wyzej - "szczegolnie jak masz zaplacic za przylacze"
    Tak jak pisalem wczesniej nie wiemy nic o zuzyciu energetycznym domu oraz
    koszcie przylacza
    i proponowanie w tym momencie gazu uwazam za niepowazne - moze sie okazac ze
    za koszt przylacza mozna 5 lat grzac innym paliwem. To podstawowy mankament
    dla mnie.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 17. Data: 2009-03-14 22:23:45
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Kane" <s...@s...pl> wrote in message

> [...]
    > i proponowanie w tym momencie gazu uwazam za niepowazne - moze sie okazac
    > ze za koszt przylacza mozna 5 lat grzac innym paliwem. To podstawowy

    I po tych latach mieć zwyrodnienie kręgosłupa lub dyskopatię :-)

  • 18. Data: 2009-03-14 22:25:53
    Od: Paul_Muad_Dib <r...@g...com>

    Dom w przebudowie, 40-letni, z cegły, wydzielone mieszkanie 85m. Dach
    nowy, izolacja zrobiona, zewnątrz ocieplony, w całości podpiwniczony,
    okna nowe plastik. Co do ogrzewania - był piec kaflowy (do wyburzenia)
    i mały kominek. Instalacja gazowa w obrębie działki, nie wprowadzona.
    Najmniej kłopotliwe wydaje się faktycznie ogrzewanie gazowe. Argument
    o gazie w sąsiedztwie też do mnie trafia. Działka do tego niewielka,
    więc wszelkie "cysterny" nie wchodzą w grę. No i kominek jakiś
    niewielki też by się zdał.

    Czy jest jakaś firma/ konkretny model pieca, który byście polecali? Z
    jakim ewentualnie kosztem (piec+instalacja+grzejniki) musiałbym się
    liczyć?

    Pozdr,
    robert

  • 19. Data: 2009-03-14 22:53:19
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Paul_Muad_Dib" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    o.googlegroups.com...
> [...]
    >okna nowe plastik. Co do ogrzewania - był piec kaflowy (do wyburzenia)
    >i mały kominek. Instalacja gazowa w obrębie działki, nie wprowadzona.

    Jezeli masz gaz na dzialce, to instalacja nie powinna byc juz jakos
    strasznie droga. Najdrozsze jest przylacze, czyli od gazociagu do skrzynki z
    licznikiem. Moim zdaniem powinienes przemyslec kwestie gazu i popytac wsrod
    instalatorow ile taka instalacja w Twoim przypadku mogla by kosztowac. Gaz
    daje Ci komfort uzytkowania i swiety spokoj, okupiony pewnie nieco wiekszymi
    rachunkami, ale przy Twojej powierzchni pewnie rzecz drugorzedna. Z weglem
    bedziesz mial zabawe, a kociol jakis w miare bezobslugowy bedzie Cie
    kosztowal tyle co kociol gazowy z instalacja gazowa.

    >Czy jest jakaś firma/ konkretny model pieca, który byście polecali? Z
    >jakim ewentualnie kosztem (piec+instalacja+grzejniki) musiałbym się
    >liczyć?

    Kociol jaki ewentualnie kupisz ma miec przede wszystkim dobry i sprawny
    serwis. To jest determinanta jesli chodzi o producenta sprzedawanego w
    Twojej okolicy. One wszystkie sa rownie dobre i rownie zle, wazne zeby w
    wigilie w razie czego bylo komu naprawic. Co do kosztow, wszystko zalezy od
    tego co tam sobie wycudujesz, ale tak dla przykladu: kociol okolo 2000zl,
    grzejniki zupelnie szacunkowo 80 zeberek po 30 - 40zl, rozdzielacz w
    zaleznosci od ilosci grzejnikow powiedzmy 300zl, 200m rury Pex (zapewne za
    duzo) po 3zl, razem ok. 6100zl sam material. Do tego dojda jakies zawory,
    troche miedzi i robocizna. Calosc ok. 10 000zl. Zakladam, ze bez podlogowki,
    nalezy jeszcze doliczyc koszt instalacji gazowej. Czyli za troche wiecej jak
    cena kotla na ekogroszek masz prawie cala instalacje. A, jeszcze jakis
    zasobnik CWU by sie przydal, ok. 1000 - 1500zl.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2009-03-15 06:11:00
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > I po tych latach mieć zwyrodnienie kręgosłupa lub dyskopatię :-)

    Od płacenia przelewem za pellet ? Daj se juz spokoj. Czytasz wybiorczo.

    Kane