  • 21. Data: 2009-03-15 06:52:22
    Temat: Re: piec
    Od: "jareka" <j...@i...pl>

    "kiki" <s...@s...ss> wrote in message news:gphap5$7f5$1@opal.futuro.pl...
    > I po tych latach mieć zwyrodnienie kręgosłupa lub dyskopatię :-)
    Nawet jesliby wybral wegiel (bo chyba do tego pijesz) to on nie ma go
    ogrzania dworca W-wa Centralna ...
    --
    pozdr jareka

  • 22. Data: 2009-03-15 09:16:01
    Od: K <k...@g...com>

    > opalowym. Ogrzanie 80m nie spowoduje jakichs szczegolnie drastycznych
    > roznic w kosztach ogrzewania niedzy poszczegolnymi rozwiazaniami.

    A w przypadku domu drewnianego lub szkieletowego (też ~80m)?

    Czy w ogóle rozważać gaz/węgiel/olej, czy tylko elektryczność?

  • 23. Data: 2009-03-15 09:21:16
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Maniek4 pisze:

    > Pisze to po to, zeby w cyfrach obliczen wartosci opalowej i wielkosci wegla
    > nad gazem uwzglednic rowniez ten aspekt. Nawet jezeli wyjdzie troche taniej,
    > to nie wiem czy naprawde warto. No ale skupmy sie na roznicach kosztowych.

    trochę taniej? Koszt ogrzewania to kwota rzędu 250 zł miesięcznie za
    ogrzanie 80 m przez okres grzewczy. Niestety mądralo, takie jest życie.
    Niektórych stać na ogrzewanie gazowe innych nie.

    --
    krzysiek

  • 24. Data: 2009-03-15 14:16:58
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "krzysiek" <a...@m...net> napisał w wiadomości

    > trochę taniej? Koszt ogrzewania to kwota rzędu 250 zł miesięcznie za
    > ogrzanie 80 m przez okres grzewczy. Niestety mądralo, takie jest życie.
    > Niektórych stać na ogrzewanie gazowe innych nie.

    Madralo??
    Czytac nie umiesz?? Masz jakies kompleksy??
    Ogrzanie domu blisko 200m^2 w pierwszym sezonie przez cztery miesiace kwota
    1600zl uwazasz za szczyt luksusu i bogactwa?? Ile wegla kupisz za 1600zl??
    2,5 t? Jak dlugo popalisz taka iloscia w takim domu utrzymujac stala
    temperature na poziomie 21C + CWU?? Jak Tobie wychodzi taka roznica, to
    trzeba bylo myslec o oszczednosciach na etapie projektu instalacji i
    ocieplenia, a nie chrzanic o madralach.

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2009-03-15 14:30:07
    Od: Paul_Muad_Dib <r...@g...com>

    >krzysiek:
    > trochę taniej? Koszt ogrzewania to kwota rzędu 250 zł miesięcznie za
    > ogrzanie 80 m przez okres grzewczy.

    to różnica w cenie węgiel/gaz?
    robert

  • 26. Data: 2009-03-15 14:34:18
    Od: "Tim" <q...@q...pl>

    Użytkownik "krzysiek" <a...@m...net> napisał w wiadomości

    > trochę taniej? Koszt ogrzewania to kwota rzędu 250 zł miesięcznie za
    > ogrzanie 80 m przez okres grzewczy. Niestety mądralo, takie jest życie.
    a myslisz ze ile bedzie kosztowac ogrzanie tego weglem?
    50 zl?
    Bedzie porownywalne. Grzeje ekogroszkiem powierzchnie 200 m2 i zuzywam
    600-700kg miesiecznie.
    To jest koszt okolo 500 - 600 zł. Wlasnie zakupilem kociol na gaz 14kW
    kondensacyjny (mam polowe
    domu w podlogowce) i mysle ze koszty ogrzewania bede mial porownywalne.

    Pozdrawiam
    Tim

  • 27. Data: 2009-03-15 14:44:24
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    > to trzeba bylo myslec o oszczednosciach na etapie projektu instalacji i

    Masz racje - duzo zalezy od domu i projektu. Ale czy mozliwe jest az takie
    przebicie ? 1600/5 miesiecy = 320zl na miesiac z ciepla woda za dom 175m2
    (tyle chyba pisales na poczatku). Jeden moj znajomek ma dom i rocznie gazu
    łyka to 3500zl (za 2008) ale gosc spalil jeszcze 6-8mp drewna tak mowi. Dom
    100-120mp (tego to ja nie pamietam). Twoj z 1600zl i 175m2 nawet sie nie
    dokula do tych 3500zl przy takim ukladzie (nie wspominajac o drewnie). Dom
    ma nowy, teoretycznie duzo ocieplenia na scianach i dachu (15/25) acz
    niewiadomo jak wykonano praktycznie.

    A drugi mieszka w Pszczynie w takiej wiekszej kawalerce ma tam moze
    35m2-40m2 wszystkiego. Wlasnie sprawdzilem ile placil za gaz za listopad (bo
    zalil sie przed swietami na gg i lezy w archiwum) - 350zl CWU+ogrzewanie. Sa
    w tym mieszkaniu we dwie osoby. Nic nie wiadomo o ewentualnym ociepleniu,
    maly blok mieszkalny z lat 70. Na jego miejscu to bym sie juz załamał po
    przeczytaniu 1600zl za 5 miesiecy domu 175m2 ;)

    Co do wegla: sasiad ogrzewjac dom-kostke z poczatku lat 70 spalil 4 tony od
    jesieni do teraz. Tyle ze w domu wiecznie chlodno ;) Reasmujac - koszta
    ogrzewania dla roznych projektow, technologi a nawet lokacji budynkow
    (polozenie geograficzne) trudno porownac bez audytow w jakims software i
    rzeczowych pomiarow.

    POzdrawiam

    Kane

  • 28. Data: 2009-03-15 15:04:57
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Masz racje - duzo zalezy od domu i projektu. Ale czy mozliwe jest az takie
    > przebicie ? 1600/5 miesiecy = 320zl na miesiac z ciepla woda za dom 175m2

    Cztery miesiace. Pierwsze dwa od pazdziernika do grudnia 570zl, druga
    faktura za najwieksze mrozy od grudnia do lutego 1000zl. Nie wiemy nic o
    kolejnej fakturze, ale patrzac na aure nie powinna byc jakas powalajaca. Moj
    sasiad budowlany, dom podobny obrabia sie kwota w te zimy nie przekraczajaca
    3000zl, bez podlogowki i kondensacji. Weglem na pewno w obu przypadkach
    wyszlo by taniej, ale pytanie ile taniej i czy ma to sens? Nie raz kupilem
    wegiel g... jakosci, z ktorego ciepla ni chuchu poza popiolem, takie
    sytuacje tez sie zdazaja i trzeba o tym pamietac. Wegiel weglowi nie rowny.
    Slyszalem o ekogroszkach przesiewanych z mialu, ktory nie moze rozgrzac
    kotla powyzej 40C. Sytuacje moze nie jakies nagminne, ale bywa.

> [...]
    > Dom ma nowy, teoretycznie duzo ocieplenia na scianach i dachu (15/25) acz

    Pisalem tez o sasiadach przez sciane wspomnianego domu. Zuzycie o 200m
    wieksze jak u niej. Ocieplenia mniej w dachu o 10cm, kociol gazowy, ale
    niekondensacyjny, podlogowki brak. Gdy tak sie zastanowie i policze
    szacunkowo oszczednosci tych dwu domow zwiazane z kondensacja i podlogowka,
    zapominajac o ociepleniu w glowie niepoliczalnym ktore tez wplyw ma, to
    bilans jakby sie zgadzal. Roznica wychodzi ok. 30%. Kondensacja to ok. 10%,
    podlogowka 20%, a mamy jeszcze roznice w ociepleniu dachu.

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2009-03-15 15:16:34
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Cztery miesiace. Pierwsze dwa od pazdziernika do grudnia 570zl, druga
    > faktura za najwieksze mrozy od grudnia do lutego 1000zl.

    Pazdziernik, listopad, grudzien, styczen, luty. 1.2.3.4.5. Albo ja zle
    rozumiem albo ty zle piszesz (np majac na mysli ze 'do lutego'=do poczatku
    lutego). Nie mam pojecia jak przychodza faktury z gazowni i moze to jest
    oczywiste ze cztery... ;)

> [...]
    > weglowi nie rowny. Slyszalem o ekogroszkach przesiewanych z mialu, ktory
    > nie moze rozgrzac kotla powyzej 40C. Sytuacje moze nie jakies nagminne,

    Istnieje problem z jakoscia wegla. Niestety.

> [...]
    > wplyw ma, to bilans jakby sie zgadzal. Roznica wychodzi ok. 30%.
    > Kondensacja to ok. 10%, podlogowka 20%, a mamy jeszcze roznice w

    O tym nie mozna zapominac i dobrze ze o tym piszesz - wg moich informacji,
    obliczen
    i praktyki ludzi ktorych w zyciu poznalem - podlogowka daje naprawde spore
    oszczednosci.
    Ja zrobilem calosc w podlogowce, z buforem ciepla i piec na drewno/wegiel
    (bede palil brykietem i/lub drewnem w zaleznosci co akurat zalatwie taniej i
    dobrej jakosci).

    Pozdrawiam

    Kane

  • 30. Data: 2009-03-15 15:34:11
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > lutego). Nie mam pojecia jak przychodza faktury z gazowni i moze to jest

    Wiesz co, sam teraz sie nad tym zastanowilem. Rzeczywiscie jakies glupoty z
    tego wyszly, moze dla tego ze tez nie wiem jak przychodza faktury. :-))
    W kazdym razie faktury miala dwie jak do tej pory, a wystawiane sa za dwa
    miesiace. W pazdzierniku za wiele nie nagrzala, wiec przyjmijmy ze byl to
    listopad. Nie mniej, sezon trzeba liczyc nawet 6-7 miesiecy.

> [...]
    > (bede palil brykietem i/lub drewnem w zaleznosci co akurat zalatwie taniej

    Bo o rachunkach za ogrzewanie trzeba myslec znacznie wczesniej niz zacznie
    sie palic. Niestety oszczednosci na etapie instalacyjnym szybko sie mszcza.
    Lepiej wykonczyc mniej a instalacje zrobic lepiej, by wykonczyc reszte w
    przyszlym roku. A drzewo w tej chwili faktycznie chyba jest najtansze.

    Pozdro.. TK