  • 31. Data: 2009-03-14 00:25:24
    Temat: Re: programator i pomieszczenie referencyjne.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości
    news:gpeapo$uuu$1@opal.futuro.pl...

    > A no właśnie. Z perspektywy czasu widzę, że pokojowe regulatory może sie i
    > sprawdzają ale w mieszkanku 50m2. Jak masz dużo pomieszczeń na różnych
    > pietrach to nic to nie da. Będzie za gorąco, za zimno, będzie się
    > zmieniać.

    Alez ja sie z Toba calkowicie zgadzam. Tyle ze kupilem kociol, nie sugerujac
    sie wylacznie cena, ze sterowaniem pogodowym tego samego producenta, by
    uniknac klopotliwych sytuacji. To co sobie myslimy w tym momencie nie ma
    zadnego znaczenia, bo po prostu kieruje sie sugesiami producenta zawartymi w
    instrukcji. O sterowaniu PID w instrukcji nie ma mowy, a producentem kotla
    tez nie jestem. Co moge wiecej zrobic? Nie wiem po co komu pomieszczenie
    referencyjne i kontrola tylko tej jednej temperatyry, a nie jest to jakis
    archaiczny uklad. Przeciwnie, ma ciekawe rozwiazania, jest prosty i czytelny
    i nie ma np. beznadziejnego trybu antyzamrozeniowego wlaczajacego pompy
    nawet latem jezeli tylko temperatura na zewnatrz osiagnie zakladana.
    Czujniki temperatyry obiegow grzewczych posiada, a wiec prawdopodobnie praca
    calosci uzalezniona jest rowniez od tej temperatur, a napewno praca
    mieszacza do podlogowki. Zreszta kabel juz przeciagnalem i nie ma o czym
    gadac. Jak bedzie kicha to bede myslal pozniej.

    Pozdro.. TK