  • 11. Data: 2009-03-24 12:36:47
    Temat: Re: słabe ciśnienie wody
    Od: Łukasz Rostalski <"lukasz[cut]"@rostalski[wytnij].pl>

    mcs pisze:
    > Moim zdaniem jest to podlicznik zarządcy, gdzieś musi być licznik wg
    > którego zarządca rozlicza się z wodociągami (nie sadzę, że wodociągi
    > akceptują nieoplombowany licznik).
    > W zależności od krzywej przepływu (chyba tak to się nazywa) ten licznik
    > przy dużym przepływie nalicza większe lub mniejsze zużycie niż ten do
    > rozliczeń z wodociągami. Ponieważ zarządca z niego korzysta, raczej
    > większe ;-).
    >
    > Jeżeli jesteś rozliczany wg wskazań tego licznika, zarządaj wyjaśnień od
    > zarządcy.

    Z tego co mi mówił mieszkaniec innego bloku tam też tak jest. Każdy blok
    ma takie samo podłączenie i plomby też nie mają. Wydaje mi się że
    wszystkie bloki (7) mają gdzieś jakiś wspólny licznik a że każdy blok to
    inna wspólnota to założyli takie liczniki żeby można było indywidualnie
    rozliczać każdy z nich. Tylko jak dla mnie średnica tej rury jest dużo
    za mała a i licznik 2,5m3/h to też nieporozumienie dla całego bloku,
    takie liczniki to raczej w mieszkaniach się daje.

  • 12. Data: 2009-03-24 13:15:50
    Od: mcs <t...@w...pl>

    Użytkownik Łukasz Rostalski napisał:
> [...]
    > za mała a i licznik 2,5m3/h to też nieporozumienie dla całego bloku,
    > takie liczniki to raczej w mieszkaniach się daje.

    Na pewno jest za mały.

    Z mojego projektu wynika (obliczono w oparciu o PN-92/B-01706), że
    zapotrzebowanie na wodę przy założeniu:
    Umywalki: 3 szt. * 0,07x2 = 0,42 fi podejścia 15 mm
    Płuczki ustępowe: 2 szt. * 0,13 =0,26 fi podejścia 15 mm
    Zlewozmywaki, 1 szt. * 0,07x2=0,14 fi podejścia 15 mm
    Zmywarki 1 szt. * 0,07x2=0,14 fi podejścia 15 mm
    Wanny: 1 szt. * 0,07x2 =0,14 fi podejścia 15 mm
    Natryski: 1 szt. * 0,07x2 =0,14? fi podejścia 15 mm
    Pralki 1 szt. * 0,25 = 0,25 fi podejścia 15 mm
    Zawory ze złączką: 1 szt. * 0,3 =0,30 fi podejścia 15 mm

    Łącznie : 1,79
    Q = 0,682 (? 1,79)^0,45 - 0,14 = 0,75 dm3/s
    6.3. DOBÓR WODOMIERZA
    Qw = 2 x 0,75 = 1,50 = 5,4 m3/h

    Podstaw co masz w domu, przemnóż przez 18 i będziesz miał wymagany
    przepływ wodomierza.

    Ja już bym pisał skargę do zarządcy ;-)

    mcs

  • 13. Data: 2009-03-24 13:47:32
    Od: Łukasz Rostalski <l...@n...wytnij.rostalski.pl>

    mcs pisze:
> [...]
    > 6.3. DOBÓR WODOMIERZA
    > Qw = 2 x 0,75 = 1,50 = 5,4 m3/h
    >
    > Podstaw co masz w domu, przemnóż przez 18 i będziesz miał wymagany

    Dzięki za rozpiskę, zapoznam się z normami i napiszę pismo z prośbą o zmianę na
    "normalne" podłączenie
    wody.

    PS
    w domu mam licznik 1,5m3/h a w piwnicy 2,5m3/h

  • 14. Data: 2009-03-24 15:40:09
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Łukasz Rostalski" <"lukasz[cut]"@rostalski[wytnij].pl> napisał w
    wiadomości news:49c8ced9$1@news.home.net.pl...
    William Bonawentura pisze:
    > pewnie minimum calowy. Kup manometr, wepnij np. w przyłącze pralki i
    > zobacz jakie jest ciśnienie w nocy, w dzień, wieczorem jak się ludzie
    > kąpią.

    A gdzie taki manometr dostać w rozsądnej cenie (do 50 zł), bo szukam w
    internecie i najtańsze po 150 zł można dostać a kupować po to żeby raz
    sprawdzić mija się z celem.

    Tydzień temu kupowałem po 20zł. W dowolnym sklepie instalacyjnym kupisz
    manometr na 6bar + potrzebne redukcje (manometr ma gwint 1/4").

  • 15. Data: 2009-03-24 15:46:07
    Od: Łukasz Rostalski <l...@n...wytnij.rostalski.pl>

    William Bonawentura pisze:
    > Tydzień temu kupowałem po 20zł. W dowolnym sklepie instalacyjnym kupisz
    > manometr na 6bar + potrzebne redukcje (manometr ma gwint 1/4").

    No to jadę do mrówki, bo akurat mam pod nosem.

  • 16. Data: 2009-03-24 17:48:07
    Od: Łukasz Rostalski <l...@n...wytnij.rostalski.pl>

    Witam
    Niestety w mrówce nie mieli, ale na szczęście w innym sklepie był. Sprawdziłem
    ciśnienie. 10 minut
    temu wynosiło 2,15 bara, ale nie mam pojęcia jakie powinny być prawidłowe wartości.

  • 17. Data: 2009-03-24 18:13:05
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Co to znaczy małe ciśnienie wody?
    Trzeba rozróżnić ciśnienie, jakie jest przy zamknietych kranach od tego przy
    dużym poborze wody.
    U babci było "słabe cisnienie", pisali ludzie reklamacje, zjawił sie ktoś z
    manometrem, zmierzył 4 at i "po ptokach". Okazało się, że rury z czasem
    zarosły kamieniem i przekrój był tam zmniejszony, że mimo dobrego cisnienia
    woda leciała słabo. Po wymianie wiekszej części instalacji jest ok.
    Wodomierz z pewnością coś tam dławi, ale sądzę, żeby on był główną
    przyczyną. Zacznij od zakupu manometru i pomierz w róznych porach dnia i
    nocy
    Jacek

  • 18. Data: 2009-03-24 18:15:40
    Od: Łukasz Rostalski <l...@n...wytnij.rostalski.pl>

    Jacek pisze:
> [...]
    > Wodomierz z pewnością coś tam dławi, ale sądzę, żeby on był główną
    > przyczyną. Zacznij od zakupu manometru i pomierz w róznych porach dnia i

    Właśnie kupiłem i po zmierzeniu jest 2,15 bara.

  • 19. Data: 2009-03-24 18:25:25
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Łukasz Rostalski" <l...@n...wytnij.rostalski.pl> napisał w
    wiadomości news:49c91d1f$1@news.home.net.pl...
    > Witam
    > Niestety w mrówce nie mieli, ale na szczęście w innym sklepie był.
    > Sprawdziłem ciśnienie. 10 minut temu wynosiło 2,15 bara, ale nie mam
    > pojęcia jakie powinny być prawidłowe wartości.

    Zależy - nowoczesny junkers to już od 0,1bar odpali (teoretycznie),
    ciśnienie nie powinno przekroczyć 6 bar.
    Jeśli u ciebie przy 2,15 bara słabo leci to zapewne pozapychane są sitka
    przed bateriami.
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 20. Data: 2009-03-24 18:57:33
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Ciut mało, chociaż zgodnie z przepisami. Zmierz jeszcze w okresie
    najwiekszego poboru, sprawdź o ile spada przy otwarciu 1-2-3 kranów w
    mieszkaniu.
    http://www.wis.pk.edu.pl/s-5/dydaktyka/Instalacje_Bu
    dowlane/woda_DU.doc
    tu masz podstawe prawną.