  • 21. Data: 2009-03-24 19:12:22
    Temat: Re: słabe ciśnienie wody
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 24 Mar 2009 18:48:07 +0100, Łukasz Rostalski napisał(a):

    > Niestety w mrówce nie mieli, ale na szczęście w innym sklepie był. Sprawdziłem
    ciśnienie. 10 minut
    > temu wynosiło 2,15 bara, ale nie mam pojęcia jakie powinny być prawidłowe wartości.

    No to na granicy minimum... OD 2 do 6 sie przyjmuje, u mnie jest 4.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 22. Data: 2009-03-24 19:24:28
    Od: Łukasz Rostalski <l...@n...wytnij.rostalski.pl>

    Jacek pisze:
    > Ciut mało, chociaż zgodnie z przepisami. Zmierz jeszcze w okresie
    > najwiekszego poboru, sprawdź o ile spada przy otwarciu 1-2-3 kranów w
    > mieszkaniu.
    > http://www.wis.pk.edu.pl/s-5/dydaktyka/Instalacje_Bu
    dowlane/woda_DU.doc
    > tu masz podstawe prawną.

    Śmiech na sali jak odkręce 2 krany to spada do 0,2 bara :(

  • 23. Data: 2009-03-25 07:22:29
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Łukasz Rostalski" <l...@n...wytnij.rostalski.pl> napisał w
    wiadomości news:49c933b4@news.home.net.pl...
    dowlane/woda_DU.doc

    > Śmiech na sali jak odkręce 2 krany to spada do 0,2 bara :(

    Jeśli nie ma głębokich spadków przy poborze przez sąsiadów to problem
    najprawdopodobniej jest u ciebie - moze być zapchane sitko przed twoim
    wodomierzemalbo rury zarośnięte kamieniem/osadem/.produktami korozji.
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 24. Data: 2009-03-25 07:29:28
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Dokładnie tak.
    Poproś sąsiadów aby odkręcili 1-2 krany i zmierz u siebie ciśnienie i już
    będziesz miał diagnozę.
    Warto tez dla spokoju wykręcic wodomierz i sprawdzić sitko i przy okazji
    zerknąć do wnętrza rur i zobaczyć, jak wyglądają. W przypadku kamienia i
    braku ochoty na remont można spróbować "wydrapac" rury od środka przy pomocy
    spirali (takiej, jak do czyszczenia kanalizacji). O ile kamien nie jest
    jakiś specjalnie pancerny to można liczyć na dobry efekt. Uwaga: po takim
    czyszczeniu należy koniecznie puścić wodę (albo powietrze) w odwrotnym
    kierunku aby wyrzucić resztki kamienia na zewnątrz. Bez tego po podaniu wody
    cały drobiazg pójdzie głebiej, zatka i bedzie jeszcze gorzej.
    Jacek

  • 25. Data: 2009-03-25 09:55:12
    Od: Łukasz Rostalski <"lukasz[cut]"@rostalski[wytnij].pl>

    Jacek pisze:
> [...]
    > kierunku aby wyrzucić resztki kamienia na zewnątrz. Bez tego po podaniu wody
    > cały drobiazg pójdzie głebiej, zatka i bedzie jeszcze gorzej.

    Remont robiła jakieś 6 lat temu babcia i ciśnienie jest takie samo jak
    zaraz po remoncie. Sąsiedzi też mówią że słabe ciśnienie, ale podejdę i
    sprawdzę jak to faktycznie wygląda. A remont z wymianą rur będę miał
    zaraz po świętach.

  • 26. Data: 2009-03-26 09:08:29
    Od: Łukasz Rostalski <"lukasz[cut]"@rostalski[wytnij].pl>

    Mam jeszcze takie pytanko, jak są krany zakręcone to ciśnienie jest
    lekko ponad 2 bary, jak odkręcę kran (jeden) to spada do 0,15 bara.
    Jakie powinno być ciśnienie przy odkręconym jednym kranie (zakładając
    poprawne ciśnienie)? Czy powinno cały czas być w okolicach 2 barów, bo
    rozumiem że powinno spaść ale nie praktycznie do zera.

  • 27. Data: 2009-03-26 22:29:48
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 26 Mar 2009 10:08:29 +0100, Łukasz Rostalski napisał(a):

> [...]
    > poprawne ciśnienie)? Czy powinno cały czas być w okolicach 2 barów, bo
    > rozumiem że powinno spaść ale nie praktycznie do zera.

    Powinno cały czas być podobne, o jakieś 10-20% może spaść. IMO jest coś
    nieźle przytkane...

    --
    _______/ /_ GG: 3524356