  • 11. Data: 2009-04-08 07:11:42
    Temat: Re: włącznik światła metalowy_uziemienie
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    news:grg94h$rus$1@inews.gazeta.pl...

    > na temat WAGO są równe zdania, ja im akurat też nie dowierzam, ale "zwykłe
    > kostki na śrubkę" sa od WAGO gorsze z całą pewnością :-)

    Dlaczego zwykłe kostki na śrubkęsą gorsze?

    Robiłem kilka instalacji wszystko na zwykłych kostkach ze śrubkami i nigdy
    nic nie musiałem poprawiać. A jedną iinstalacje w mieszkaniu zrobioną przez
    elektryka na Wago musiałem zmieniać bo te kostki Waggo się topiły !!! W tych
    kostkach powierzchnia styku jest tak mała, że w tym miejscu wszystko mocno
    się grzeje.

    Wago to zło! :-)

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 12. Data: 2009-04-08 08:03:51
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Winetoo pisze:
> [...]
    > kostkach powierzchnia styku jest tak mała, że w tym miejscu wszystko mocno

    Ja również robiłem na kostkach uważam, że jest to jedno z lepszych
    rozwiązań - przewody łączyłem tak by i jeden, i drugi przewód zachodził
    na siebie i był dokręcony obiema śrubami. Wczoraj miałem wizytę
    elektryka, który będzie robił odbiór - on uważa, że najlepiej na
    skrętkę, ja uważam, że kostki są równie dobre jak nie lepsze, a
    "skrętka" mimo, że wiele osób tak robi to chyba nie jest to najlepsze
    rozwiązanie chyba, że ktoś to lutuje, co do Wago nie mam pojęcia.

    Ariusz

  • 13. Data: 2009-04-08 10:13:15
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    P wrote:

    > Witam
    > Mam metalowy włącznik światła ze specjalną śrubką do uziemienia - co tam
    > podpiąć - w puszce mam 2 kabelki, brązowy i niebieski - czy brak
    > uziemienia spowoduje przykre konsekwencje? Lokalizacja - kuchnia
    >
    > pozdr

    jak najbardziej spowoduje, zwlaszcza w kuchni (wilgoc).

    wlacznik po prostu masz niekompatybilny z instalacja, do twojej potrzebny ci
    taki w drugiej klasie ochronnosci ,z symbolem kwadracika w kwadraciku, tak
    jak na obrazku tutaj :
    http://www.elektryk.zst.edu.pl/index.php?option=com_
    content&task=view&id=145&Itemid=65
    czyli najlepiej caly z tworzywa.

    jesli ma wygladac jak metalowy to wystarczy pomalowac i polakierowac (zeby
    farba sie nie 'wycierala') ew. nakleic blache (sa nawet takie samoprzylepne
    blaszki w handlu w formie tasm)

  • 14. Data: 2009-04-08 18:18:12
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Ariusz <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    [...]

    Dlatego ja też nie mam zaufania do Wago.

> [...]
    > najlepsze
    > rozwiązanie chyba, że ktoś to lutuje, co do Wago nie mam pojęcia.

    Ty akurat robiłes to mądrze. Mnóstwo ludzi jednak robi to przez
    proste zaciśnięcie końca przewodu pod śrubką. Zastanów się, jaka tam
    jest powierzchnia styku drut - kostka. To tylko to pole pod końcem
    śrubki i nic więcej. Dodatkowo drut masz śrubka zagnieciony i dalej
    już niczym nie trzymany - aż się prosi o ułamanie od kilku przegięć
    w trakcie montażu.
    A skręt - jeśli jest skręcony kombinerkami, nie w palcach,
    powierzchnie styku masz na całej długości skręta. Tego już nie
    trzeba lutować, lepszego styku nie daje żadna z pozostałych
    popularnie stosowanych metod.

    J.

  • 15. Data: 2009-04-08 21:22:19
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Ariusz" <a...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]

    Mnie zrobili wszystko na WAGO. Jakoś nie widzę kłopotu. Jeszcze wszystko
    styka :-) Gorsze są gniazda z kabelkami wciskanymi ale jak sie nauczyłem jak
    je zarabiać to też nie mam problemu.
    Wiem, że ludzie na WAGO plują. U mnie by było za dużo roboty z kostkami.