  • 91. Data: 2011-08-18 09:22:12
    Temat: Re: wybór rekuperatora
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 17 Sie, 16:11, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Brink chyba 8,5tys jak Adam pisał

    A skad Ci sie wzielo 8,5? :-)

    http://www.klimatyzacja-rekuperatory-solary.pl/REKUP
    ERATOR_BRINK_RENOVENT_HR_400_Large_Z_AUTOMATYCZNYM_B
    YPASSEM-230.html

    Tu wlasnie kupowalem jakis czas temu swoj w cenie 6,5k pln. Teraz jest
    za 6,7k pln brutto, wysylka 0 pln :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 92. Data: 2011-08-18 09:25:00
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

    > Przy braku różnic temp. nie ma prawa działać :) - a że w nocy temp spada
    > do np. 14 stopni, no to już coś tam już zadziała.
    >
    > Przy braku nawiewu również grawitacyjna nie ma prawa działać (szczelne
    > okna,
    > brak innych dziur / szczelin) - to jednie może powodować niewystarczającą
    > wentylację grawitacyjną w zimie. Przy dostatecznym nawiewie (np. uchylone
    > okno)
    > wentylacja grawitacyjna zimą jest bardzo skuteczna.

    Dokładnie. - tylko ze jak widze w nowych domach 1 - 2 kominy i popowadzone
    rurami PCV kanały wentylacyjne po iles metrow zeby wyła "wentylacja" -
    przeciez to praktycznie nie działa.

    > WM natomiast zapewnia nam regulację wentylacji i kontrolę nad ilością
    > zasysanego świeżego powietrza. A przy grawitacyjnej to loteria. Poza tym,
    > pół biedy, jak w każdym pomieszczeniu masz kratkę (dostęp do komina) -
    > - kiedyś tak budowano - wówczas jest szansa, że wentylacja grawitacyjna
    > będzie nam zapewniać odpowiedni komfort o ile porobimy odpowiednie otwory
    > (nawiewniki czy inne dziury) którymi świeże powietrze będzie miało się
    > którędy dostać.

    I to jest właśnie podstawowy powód do montazu instalacji WM - czy to z reku
    czy bez reku - koszt nie rozni sie znacznie.
    Kto ma komin w domu i kominki na dachu zawsze bedzie uważał ze jemu sprawdza
    sie to idealnie - ale słusznie właśnie zauważa Aleksander - dzisiaj budowane
    domy są SZCZELNE - nawet w przypadku genialnie wykonanych kominów nie ma
    nawiewu świeżego powietrza do domu - więc nie ma co wywiewać. Podważy to
    kogutek ??

    temat był zgoła odmienny ... no i nistety pisany na grupę pl. a tutaj jak
    ktoś mysli inaczej to od razu trzeba go zgnoic ;)

    temat brzmiał : repuperator brink - opinie, czy warto (akurat ten a nie
    wogole)

    Pzdr.
    Marcin W.

  • 93. Data: 2011-08-18 09:34:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 17 Sie, 21:28, quent <x...@x...com> wrote:

    > Na jakim biegu?
    > Jakieś parametry?

    Pieprzy trzy po trzy (jak zwykle) - uzytkuje z poltorej roku swoja
    wentylacje, chodzi praktycznie 90% czasu na 150m3/h (rowniez w nocy) i
    nie slychac jej WOGOLE. To wylacznie kwestia duzych przekrojow kanalow
    (= niskich predkosci powietrza). Szczegolnie, ze w sypialni mamy
    anemostat nawiewny, a nawiewnych jest zawsze wiecej niz wywiewnych. A
    jak jest wiecej to struga powietrza dzieli sie na wiecej kawalkow i na
    ich koncowkach jest mniejsza predkosc. Jak sobie na muszli w nocy
    stane i przyloze ucho do anemostatu wywiewnego to rzeczywiscie uslysze
    lekki szum! Na szczescie nie mam zwyczaju sypiac w kiblu :)

    > W sumie to współczuję Ci szczerze, że ktoś Cię tak załatwił.
    > Ja zanim zdecydowałem się na wentylację, zasięgnąłęm opinii kogoś kto ma
    > to już ponad 1 rok i na JEDYNE co narzekał, to fakt, że w upalne dni
    > szybciej zasysa zzewnątrz gorące powietrze (nie ma GWC). Można jednak
    > wtedy wyłączyć WM i włączyć wieczorem.

    Brink ma automatyczny bypass - w nocy kiedy jest chlodniej sie wlacza
    i pompuje do domu z pominieciem wymiennika chlodniejsze powietrze z
    zewnatrz. Jak zrobi sie cieplej - bypass sie wylacza i powietrze
    przechodzi przez wymiennik - te przychodzace oddaje cieplo
    wychodzacemu i te wlatujace ma zdecydowanie nizsza temperature, bliska
    pokojowej. U mnie przez cale lato w domu jest przyjemnie chlodno. Nie
    wiem na ile pomaga tu wentylacja (nie mam jeszcze nawet GWC!), a na
    ile spora akumulacja domu ale to fakt.

    A co do sprawnosci to mierzylem temperatury na wlotach / wylotach nie
    raz i podstawiajac do wzoru zawsze wychodzi od 80% (przy 400m3/h) do
    90% (w okolicy 100m3/h). I wypociny kogucika ktory wymiennika nie
    potrafi sobie "zwizualizowac" nic tu nie zmienia - bo taki prosty test
    pokazuje jak to wszystko dziala w praktyce. I jak widac dziala bardzo
    podobnie do zapewnien producenta.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 94. Data: 2011-08-18 09:36:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 17 Sie, 21:31, Budyń <b...@g...pl> wrote:

    > Nooo, prawda. Tylko ze my nie odzyskujemy ciepła przez cały rok, a tylko w okresie
    grzewczym. A średnia temperatura okresu grzewczego (+5) jest niższa niż średnia
    roczna (podawales ostatnio +10, nie sprawdzam)-ale rozumiem ze taka ci nie pasuje do
    obliczeń :-)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Geografia_Polski

    "Średnia temperatura w lecie waha się pomiędzy 16,5 °C a 20 °C, w
    zimie - między -6 °C a 0 °C. Średnia roczna temperatura powietrza w
    Polsce wynosi 7-9 °C (poza obszarami górskimi)."

    Kogucik na geografie tez nie uczeszczal. A manipuluje danymi jak malo
    kto :) Napisal 10stC bo pewnie wierzy w globalne ocieplenie :P
    pozdr.

    --
    Adam

  • 95. Data: 2011-08-18 09:40:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Sie, 00:47, Egghead <e...@w...pl> wrote:
    > W dniu 2011-08-17 21:31, Budyń pisze:> czy ty byłeś w jakims domu z wentylacją
    mechaniczną? Bo ja byłem i usiłowałem cos usłyszeć z tego mitycznego hałasu - nie
    udało sie. Mit hałasu padł.

    > Mam Aeris 350. Na pierwszym biegu - nie słychać. Na drugim cicho szumi,
    > co wrażliwszym mogłoby pewnie przeszkadzać w zasypianiu. Na trzecim
    > słychać wyraźnie. Przy czym hałas raczej nie pochodzi z wentylatorów, te
    > słychać na każdym biegu ale tylko w garażu, źródłem hałasu jest szum
    > powietrza na anemostatach.

    A jakie masz przekroje rur wentylacyjnych? Od rekuperatora do
    anemostatu, od najwiekszego, do najmniejszego ?
    Ja mam od rekuperatora fi180, podzial na fi150 i potem podzial na
    fi125. Wszystkie anemostaty fi125. Nic nie szumi. Ale wiem ze
    niektorzy to potrafia wentylacje robic na np. rurach arota fi50 -
    wtedy szumi jak cholera :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 96. Data: 2011-08-18 09:41:25
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    41g2000yqh.googlegroups.com...

> [...]

    BYPASSEM-230.html

    >Tu wlasnie kupowalem jakis czas temu swoj w cenie 6,5k pln. Teraz jest

    Cos mi się w pamięci przewijało że pisałeś 8,5 tys. Ale skoro dałeś 6,5 tys
    to ok prostuję.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 97. Data: 2011-08-18 09:42:59
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Sie, 10:46, Budyń <b...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w
    wiadomościnews:5a65.0000015d.4e4c5bff@newsgate.onet.
    pl...

    > ja tylko opisałem zaobserwoweane zjawisko. Mozesz, podpierając sie firmowymi
    ulotkami, uwierzyć albo w moją uszkodzona bateryjkę albo w obserwowalny fakt.

    > Oczywiscie wierzę, ze instalację da sie spitolic i bedzie hałasliwa. Ta była
    niesłyszalna.

    On pewnie napisal o halasie 32dB slyszanym metr od urzadzenia. Nie ma
    to nic wspolnego z halasem z instalacji, ten zalezy wylacznie od
    doboru odpowiedniej srednicy kanalow (i materialu z jakiego sa
    wykonane). Nie spotkalem sie jeszcze z parametrem dB halasu w
    instalacji - no bo przeciez jeden moze miec 50mb rure fi200, a inny
    2mb rury fi50. Bzdety tu znowu kogucik nam pociska!
    pozdr.

    --
    Adam

  • 98. Data: 2011-08-18 09:43:51
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-08-18 11:13, Kris pisze:
    > Ok. Tylko od ceny reku odejmij cenę samej centralki.

    A jaka jest cena centralki? Jakieś modele warte uwagi?
    Jeśli są jakieś centralki WM bez reku warte uwagi to daj znać bo jakoś
    nie natknąłem się.

    > I te pieniądze powinny się w rozsądnym czasie zwrócić
    > dzięki odzyskanemu "ciepłu" przez reku. A jak długo czytam grupę to nikt
    > jeszcze nie podał wyliczeń takich z których by wynikało że zwróci to się
    > w miarę szybko.

    A baterie termostatyczna HansaGroche w całym domu kiedy powinny się
    zwrócić? A zlew kuchenny z kamienia księżycowego kiedy? A kominek
    obłożony marmurem z Carrary kiedy?

    Luksus to luksus i z ekonomią ma mało wspólnego.
    Ja poza przewidywalną wentylacją chcę mieć WM także dla filtrowanego
    powietrza (syn astmatyk).

    > I proponuje też uwzględnić to że mitem jest że w domach z went
    > grawitacyjna jest zaduch itp

    Zależy jaki dom.
    Ja buduję dom 133m2 pow. uż.
    Obecnie mieszkam na 2 poziomowym mieszkaniu o pow. 110m2 kubaturowo
    podbnie bo wys. pom. mam 2,7m.
    Zimą jest problem z zaduchem w pokojach, szczególnie nad ranem. Nie jest
    to mit bo od 10 lat mam to samo i mam tego dosyć.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 99. Data: 2011-08-18 09:47:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Sie, 11:41, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    41g2000yqh.googlegroups.com...
    PERATOR_BRINK_RENO...

    > Cos mi się w pamięci przewijało że pisałeś 8,5 tys.  Ale skoro dałeś 6,5 tys
    > to ok prostuję.

    "W naszym sklepie o godzinie 2009-11-17 13:08:19, zostało złożone
    zamówienie.

    Zamówione produkty:
    1 - REKUPERATOR BRINK RENOVENT HR 400 (Large) Z AUTOMATYCZNYM
    BYPASSEM (Kod: 230) - szt: 1 - 6499.00 PLN

    Suma zakupów wraz z kosztami wysyłki wyniesie: 6499.00 PLN
    "

    ;-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 100. Data: 2011-08-18 09:51:32
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    34g2000yqi.googlegroups.com...

    >Suma zakupów wraz z kosztami wysyłki wyniesie: 6499.00 PLN

    Niepotrzebnie.
    Przecież nie napisałem że Tobie nie wierzą. Po prostu się pomyliłem/źle
    zapamiętałem;))

    -- Pozdrawiam

    Kris