  • 61. Data: 2011-08-17 11:30:42
    Temat: Re: wybór rekuperatora
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości grup
    l...

    >Na podstawie danych jakie podawali zwolennicy rekuperatorów. Próbowali
    >wykazać
    >opłacalność na granicy najniższej dopuszczalnej przez przepisy wymianie
    >powietrza. Nie udało im się.

    Ale konfort czy opłacalność?
    Bo tego ze reku ekonomicznie jest nieopłacalny nikt rozsądnie myślący nie
    zakwestionuje.
    W takich przypadkach pada zawsze jako argument "bezcenny komfort" I tu ok ja
    zrozumie komfort kosztuje i płacić. trzeba. Ale reku akurat nic do komfortu
    nie wnosi moim zdaniem.
    Went mech tu się zgodze ze dla niektórych to jest dodatkowy "komfort" ale
    reku z komfortem nic wspólnego nie maja. On ma odzyskiwać ciepło
    wydmuchiwane przez wentylację i to robi z mniejszym lub większym skutkiem za
    mniejsza lub większa cene.
    To tak jak kiedys Adam Sz. udowadniał że mu się pompa ciepła w kilka lat
    zwróci bo teraz grzeje prądem w pierwszej taryfie a jak załozy PC to koszty
    ogrzewania drastycznie spadną. To prawda i nie ma co dyskutować ale mozna
    uzyskać tez zwrot PC w jeden sezon. Wystarczy palić w kominku banknotami 100
    złotowymi a w przyszłym ezonioe zxałożyć PC i koszty ogrzewania baaardzoo
    drastycznie spadna

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 62. Data: 2011-08-17 12:21:04
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-08-17 12:32, kogutek pisze:

    > Na podstawie danych jakie podawali zwolennicy rekuperatorów. Próbowali wykazać
    > opłacalność na granicy najniższej dopuszczalnej przez przepisy wymianie
    > powietrza. Nie udało im się.

    Nie o to pytam.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 63. Data: 2011-08-17 12:24:53
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]

    > złotowymi a w przyszłym ezonioe zxałożyć PC i koszty ogrzewania baaardzoo

    Opłacalność daje się wyliczyć. Zawsze wychodziła pod kreską. Im lepszy i droższy
    rekuperator tym gorzej. O komforcie tak jak o gustach nie można dyskutować. Ale
    jak zaczęli wyliczać przy jakiej wymianie jest jeszcze dostateczna ilość tlenu w
    powietrzu żeby biologicznie przeżyć to mogę ich traktować jak wariatów. Nie mam
    nic przeciwko rekuperatorom. To dobre urządzenia pomimo sprawności energetycznej
    o połowę niższej niż w reklamach. W super energooszczędnym domu jest na nie
    miejsce. W dużych i bardzo dużych obiektach się sprawdzają. Jest nawet przepis
    nakazujący ich zakładanie w obiektach powyżej pewnej kubatury. W dużym obiekcie
    jak dzięki rekuperatorowi uzyska się 5% oszczędności to przekłada się to na
    konkretne pieniądze umożliwiające amortyzację po jakimś czasie. A typowym domu
    jednorodzinnym takie 5% to równowartość kosztu świecenia żarówki setki.

  • 64. Data: 2011-08-17 12:39:39
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Nie o to pytam.

    > --

    > Pozdr.

    > www.elipsa.info

    > Sprzedam poddasze w Szczecinie http://tinyurl.com/3kjff77

    Przyjęli wymaganą przepisami wymianę powietrza za zbyt dużą. Wykazywali że przy
    bardzo małej system działa. Zmniejszenie ilości wymian powietrza to obniżenie
    komfortu bo zaduch potem jakieś grzyby i pleśń. Jak znam życie to żeby
    zaoszczędzić pozakładali włączniki czasowe wyłączające wentylację w czasie kiedy
    nikogo nie ma w domu. Jak puścić dwa wentylatory przez cały rok to nawet jak
    będą pobierały ok 100W to rocznie kosztuje to z 500 złotych.

  • 65. Data: 2011-08-17 12:46:15
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-08-17 14:39, kogutek pisze:
> [...]
    > nikogo nie ma w domu. Jak puścić dwa wentylatory przez cały rok to nawet jak
    > będą pobierały ok 100W to rocznie kosztuje to z 500 złotych.

    Dalej nie widzę tu braku komfortu.
    Za komfort trzeba płacić czy jest to wm, wozidupsko w postaci merca czy
    bateria termostatyczna HansaGroche.

  • 66. Data: 2011-08-17 12:48:27
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    >No ale na jakiej podstawie zakwestionowałeś komfort?

    A co reku wnosi w temacie komfortu?
    Went mech ok ale reku?
    No można by napisać że dzięki reku powietrze nadmuchiwane do lokalu jest
    cieplejsze(bardziej komfortowe) Tylko ze użytkownicy went mech twierdza ze
    jak went mech jest dobrze zrobiona to jej nie czuć ani nie słychać więc i
    zimne powietrze z kratki nie powinno być wyczuwalne;)

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 67. Data: 2011-08-17 12:50:29
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-08-17 14:48, Kris pisze:

    > A co reku wnosi w temacie komfortu?
    > Went mech ok ale reku?

    Jeśli piszę, że zakładam reku dla komfortu wentylacji to znaczy, że
    traktuję reku jako centralką wentylacyjną z wymiennikiem a nie jako sam
    wymiennik.

  • 68. Data: 2011-08-17 13:06:56
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Dalej nie widzę tu braku komfortu.

    > Za komfort trzeba płacić czy jest to wm, wozidupsko w postaci merca czy

> [...]

    To sobie kup rekuperator. Nikt Ci nie zabrania. Możesz również w jakiś sposób
    uzasadnić jego zakup. Możesz a nie musisz. Twoja kasa i możesz nią w piecu palić.

  • 69. Data: 2011-08-17 13:08:11
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-08-17 15:06, kogutek pisze:
    > To sobie kup rekuperator.

    Dlaczego uważasz, że to cenna rada? Poza tym nie na temat.

    Pytałem dlaczego kwestionujesz komfort. Nie odpowiedziałeś.

  • 70. Data: 2011-08-17 13:29:23
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Jeśli piszę, że zakładam reku dla komfortu wentylacji to znaczy, że
    > traktuję reku jako centralką wentylacyjną z wymiennikiem a nie jako sam
    > wymiennik.

    nie o to chodzi - kris słusznie to zauważył. Jesli uznajemy ze wentylacja mechaniczna
    jest bardziej komfortowa od grawitacyjnej to ją sobie montujemy. Ale tam jeszcze nie
    ma rekuperatora bo on służy do czego innego i w wentylacji mechanicznej go nie ma.
    Zatem kupilismy komfort zakładając wentylacje mechaniczną (bez reku) a teraz wydajemy
    extra kase na rekuperator. I ten wydatek słuzy oszczędzaniu energii a nie zwiekszeniu
    komfortu bo to juz osiągnelismy wczesniej. A ten wydatek na reku ma szansę być
    wydatkiem nieekonomicznym, podobnie jak solary i pompa ciepła.

    b.