  • 71. Data: 2011-08-17 14:02:06
    Temat: Re: wybór rekuperatora
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Dlaczego uważasz, że to cenna rada? Poza tym nie na temat.

    > Pytałem dlaczego kwestionujesz komfort. Nie odpowiedziałeś.

    > --

    > Pozdr.

    > www.elipsa.info

    > Sprzedam poddasze w Szczecinie http://tinyurl.com/3kjff77

    Odpowiedziałem tylko Ty nie chcesz tego zauważyć. To może od drugiej strony.
    Dlaczego Ty uważasz że podnosi komfort.

  • 72. Data: 2011-08-17 14:11:03
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup

    >nie o to chodzi - kris słusznie to zauważył. Jesli uznajemy ze wentylacja
    >mechaniczna jest bardziej komfortowa od grawitacyjnej to ją sobie
    >montujemy. Ale tam jeszcze nie ma rekuperatora bo >on służy do czego innego
    >i w wentylacji mechanicznej go nie ma. Zatem kupilismy komfort zakładając
    >wentylacje mechaniczną (bez reku) a teraz wydajemy extra kase na
    >rekuperator.

    Brink chyba 8,5tys jak Adam pisał

    > I ten >wydatek słuzy oszczędzaniu energii a nie zwiekszeniu komfortu bo to
    > juz osiągnelismy wczesniej. A ten wydatek na reku ma szansę być wydatkiem
    > nieekonomicznym, podobnie jak solary i >pompa ciepła.

    A ponieważ tym wydatkiem komfortu nie zwiększamy więc trzeba usiąść i samemu
    sobie policzyć czy to nam się opłaca. Dla każdego przypadku wyjdzie
    indywidualny wynik i trzeba sprawe przemyśleć czy nam to się opłaca.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 73. Data: 2011-08-17 14:46:54
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > Brink chyba 8,5tys jak Adam pisał
    (...)
    > A ponieważ tym wydatkiem komfortu nie zwiększamy więc trzeba usiąść i
    > samemu sobie policzyć czy to nam się opłaca. Dla każdego przypadku wyjdzie
    > indywidualny wynik i trzeba sprawe przemyśleć czy nam to się opłaca.

    Przyznam, że nie wiedziałem, że jest możliwość instalacji wentylacji
    mechanicznej bez rekuperatora. Jaki jest wtedy koszt jednostki centralnej,
    czy instalacja (orurowanie) jest takie samo jak przy wentylacji z
    rekuperatorem?

  • 74. Data: 2011-08-17 15:05:18
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-08-17 16:02, kogutek wrote:
    > Odpowiedziałem tylko Ty nie chcesz tego zauważyć.

    Wiesz co, przestań pierdolić i nie staraj się robić z ludzi debili.
    Zafiksowałeś się w swoich wypocinach na ekonomii rozwiazania (tu nie mam
    zastrzeżeń) a o braku komfortu nie napisałeś NIC.

  • 75. Data: 2011-08-17 15:11:38
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-08-17 15:29, Budyń wrote:
> [...]
    wentylacji mechanicznej go nie ma. Zatem kupilismy komfort zakładając
    wentylacje mechaniczną (bez reku) a teraz wydajemy extra kase na
    rekuperator. I ten wydatek słuzy oszczędzaniu energii a nie zwiekszeniu
    komfortu bo to juz osiągnelismy wczesniej. A ten wydatek na reku ma
    szansę być wydatkiem nieekonomicznym, podobnie jak solary i pompa ciepła.

    Wszystko się zgadza. Przypomnę tylko, że użyłem tzw. skrótu mówiąc, że
    "zakładam reku dla jakości wentylacji", traktując reku jako centralkę
    wentylacyjną. Tyle, że mnie wymiennik nie przeszkadza - wolę go mieć i
    niech ma te 50% sprawności (sprawdzę sobie w praktyce) zawsze to
    cieplejsze powietrze nawiewane zimą.

  • 76. Data: 2011-08-17 17:35:33
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > strony.
    > Dlaczego Ty uważasz że podnosi komfort.

    > Odpowiedziałem tylko Ty nie chcesz tego zauważyć. To może od drugiej

    A mnie cholera bierze z tym Twoim cytowaniem. Daje sobie spokoj z czytaniem
    Twoich postow. Jak zaczniesz odpowiadac sobie sam to moze przemyslisz nieco.

    TK

  • 77. Data: 2011-08-17 18:49:21
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    quent <x...@x...com> napisał(a):

    > Wiesz co, przestań pierdolić i nie staraj się robić z ludzi debili.
    > Zafiksowałeś się w swoich wypocinach na ekonomii rozwiazania (tu nie mam
    > zastrzeżeń) a o braku komfortu nie napisałeś NIC.

    Sam z siebie robisz niedorozwiniętego. Jak na razie nie potrafiłeś nic
    wyartykułować z wyjątkiem stwierdzenia o bliżej nie sprecyzowanym komforcie.
    Dla mnie komfort to mieć coś darmo zamiast za to płacić. A jak już płacić to
    jak najmniej. Dobrze zrobiona wentylacja grawitacyjna pracuje darmo. Daje się
    w pewnym zakresie regulować. Wentylacja mechaniczna to koszt kilkuset złotych
    rocznie za prąd do wentylatorów. Oczywiście Ty się w mesiu urodziłeś i Ciebie
    to nie dotyczy. Wentylacja grawitacyjna jest bezgłośna. Producent podaje
    poziom głośności skrzynki z wentylatorami na poziomie 34 dB a szum w kanałach
    32dB. To nie jest bezgłośnie. Odpowiada to cichej rozmowie. Oczywiście nie
    masz najmniejszej szansy na powtórzenie eksperymentu producenta z głośnością.
    Dołóż kilka decybeli. W dzień zamaskują to inne dźwięki i szumy. W nocy już
    nie. Szybciej można się przyzwyczaić do przejeżdżających za oknem motocykli
    niż do jednostajnego nigdy nie ustępującego szumu. Jest taka choroba słuchu co
    cały czas szumi w uszach. Niby niegroźne a ludzie którzy się nie leczą dostają
    pierdolca od ciągłego szumu. Oczywiście jest sposób na pozbycie się szumu.
    Wystarczy wyjąć wtyczkę z gniazdka. I tak to się mniej więcej kończy. Utopiona
    kasa i brak wentylacji bo wkurwia. Odzysk ciepła występuje jako stały element
    reklamowy. W normalnych warunkach istnieje tylko w reklamach pokazujących jak
    to można zaoszczędzić jak za oknem jest -18. Przy średniej całorocznej
    temperaturze dla Polski nie podają zysków bo by wyszło że trzeba do
    rekuperatora dopłacać.

  • 78. Data: 2011-08-17 19:00:07
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Wed, 17 Aug 2011 18:49:21 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

> [...]
    > Dla mnie komfort to mieć coś darmo zamiast za to płacić. A jak już płacić to

    I na tym stop, bo z uwagi na powyższe reszta jest niezbyt zajmująca.

    --
    ŁC
    Zauważono, że ludzie spóźniający się na umówione spotkania zawsze są

  • 79. Data: 2011-08-17 19:28:32
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-08-17 20:49, kogutek wrote:
    > Sam z siebie robisz niedorozwiniętego. Jak na razie nie potrafiłeś nic
    > wyartykułować z wyjątkiem stwierdzenia o bliżej nie sprecyzowanym komforcie.

    Ty już sam nie wiesz o czym piszesz. Przyznaj.
    Toż to JA się kurwa (bo już nie mam do typa cierpliwości) pytam CIEBIE o
    rzekomy brak komfortu. A Ty mi stale, że... drogo.
    O to NIE pytam.
    No kuźwa grupa dyspanseryjna normalnie...

    Szum OK może wkurwiać. Jednak znam instalację, którą chcę założyć u
    siebie bo kumpel ma iden_fakin_tyczną, zakładaną przez tę samą firmę i
    na szczęście w nocy jej nie słychać.

    W sumie zaspokoiłeś moją ciekawość, Twojej opnii nt. braku komfortu.

    > Dla mnie komfort to mieć coś darmo zamiast za to płacić.

    Ciekawa definicja komfortu.

    > A jak już płacić to
    > jak najmniej.

    Słusznie.

    > Dobrze zrobiona wentylacja grawitacyjna pracuje darmo.
    > Daje się w pewnym zakresie regulować.

    Oksymoron.

    > Wentylacja mechaniczna to koszt kilkuset złotych
    > rocznie za prąd do wentylatorów.

    Bardzo "rzetelne" sorry ale pierdolenie po raz kolejny.
    Jaki model centralki? Jakie kanały? Z gwc czy bez?
    Zanim kupiłem plazmę to naczytałem się podobnych opinii, że mnie
    rachunki za prąd zjedzą.

    > Wentylacja grawitacyjna jest bezgłośna.

    Szczególnie jak przez kanał wylotowy np. w kuchni i/lub otwarte okna
    napierdalają psy sąsiadów albo słychać przez 3 dni oddaloną o km imprezę
    "Dni Miasta". Nie wspomnę o kimś kto mieszka przy ruchliwej ulicy.

    > szum w kanałach
    > 32dB. To nie jest bezgłośnie.

    Na jakim biegu?
    Jakieś parametry?

    > W nocy już
    > nie.

    W nocy możesz zwolnić wentylatory trochę. Ja w każdym razie nie
    słyszałem żadnego sumu w kanałach.

    > Utopiona
    > kasa i brak wentylacji bo wkurwia.

    W sumie to współczuję Ci szczerze, że ktoś Cię tak załatwił.
    Ja zanim zdecydowałem się na wentylację, zasięgnąłęm opinii kogoś kto ma
    to już ponad 1 rok i na JEDYNE co narzekał, to fakt, że w upalne dni
    szybciej zasysa zzewnątrz gorące powietrze (nie ma GWC). Można jednak
    wtedy wyłączyć WM i włączyć wieczorem.

    > Odzysk ciepła występuje jako stały element
    > reklamowy.

    Odzysk ciepła jakiś jest. Ludzie to mierzyli, gdzieś na forum muratora
    podawali. Nie pamiętam dokładnie ale pamiętam, że nie było to aż 85% ale
    na bank więcej niż 50% przy krzyżowo-przeciwprądowych.
    Z tym, że ja zdecydowałem się na WM z innego powodu dlatego kwestią
    ekonomiczności w ogóle nie chcę sobie zawracać gitary.

  • 80. Data: 2011-08-17 19:31:09
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > masz najmniejszej szansy na powtórzenie eksperymentu producenta z głośnością.

    czy ty byłeś w jakims domu z wentylacją mechaniczną? Bo ja byłem i usiłowałem cos
    usłyszeć z tego mitycznego hałasu - nie udało sie. Mit hałasu padł.

> [...]
    > to można zaoszczędzić jak za oknem jest -18. Przy średniej całorocznej
    > temperaturze dla Polski nie podają zysków bo by wyszło że trzeba do

    Nooo, prawda. Tylko ze my nie odzyskujemy ciepła przez cały rok, a tylko w okresie
    grzewczym. A średnia temperatura okresu grzewczego (+5) jest niższa niż średnia
    roczna (podawales ostatnio +10, nie sprawdzam)-ale rozumiem ze taka ci nie pasuje do
    obliczeń :-)

    b.