  • 61. Data: 2011-11-29 19:05:17
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [CD]
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > 100% sprawne i maja taki sam COP jak w dniu zakupu :) Koncze juz
    > dyskusje bo Ty zawsze wiesz wszystko lepiej. Nawet jakbym Ci pokazal i
    > dal dotknac pompy dzialajacej bezawaryjnie od 15-tu lat to znajdziesz
    > jakis z czapy wziety argument zeby temu zaprzeczyc. Najlepszy i tak
    > dla mnie jest fakt ze sam chcesz robic pompe ciepla na sprezarce
    > wyciagnietej z 10-15 letniej lodowki ze zlomu i podobno ona ma
    > przepracowac 10 lat bez awarii, a moja nowa spiralna padnie po 5-ciu
    > latach (napisales ze przez 15 lat mozna juz 3 razy wymienic

    No to teraz dołożyłeś do pieca a raczej pompy. Norweg co od zawsze żyje w
    kapitalizmie zmienia pełnosprawne pompy ciepła na takie samo pełnosprawne
    tylko nowe. Chyba dlatego że dizajn do piwnicy mu nie pasuje. Ja nie twierdzę
    że Twoja padnie po pięciu latach. Wbrew temu co sobie myślisz życzę Ci jak
    najlepiej. Tylko nie potwierdzonych niczym bajek nie słucham. W tym problem,
    Twój a nie mój oczywiście.

  • 62. Data: 2011-11-29 20:41:58
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik kogutek napisał:
    > W dupę możesz sobie wsadzić te wyliczenia jak nie wiesz ile pompa ciepła w
    > rzeczywistości energii pompuje.

    Adam... tu kogutek ma rację - załóż ciepłomierz, koszt niewielki, a
    pomiary dużo bardziej wiarygodne, nawet jakbyś kupił na allegro
    nielegalizowany. Widziałem taki za kilkadziesiąt złotych, poserwisowy,
    do domowych pomiarów wydajności PC wystarczy w zupełności.

    pozdr
    Robert G.

  • 63. Data: 2011-11-29 22:48:58
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 29 Lis, 21:41, Robert G <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > nielegalizowany. Widziałem taki za kilkadziesiąt złotych, poserwisowy,
    > do domowych pomiarów wydajności PC wystarczy w zupełności.

    Problem w tym ze nawet jak zaloze i wyjdzie COP 4 to on powie ze
    cieplomierz jest zepsuty, nielegalizowany, glupoty pokazuje i takie
    tam :-) Pokazalem wynik pomiaru czujek temperatury w rekuperatorze to
    znowu wymyslil jakas nowa teorie. Szkoda wogole dyskusji na tego
    barana - to on twierdzi ze wymiennik w rekuperatorze moze miec
    maksymalnie 50% sprawnosci (wiecej podobno fizyka nie pozwala) i ze
    silnik dieslowy nie ma prawa odpalic bez swiec zarowych. Jego wywody
    wydaja sie czasem "naukowe" ale to tylko zludzenie :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 64. Data: 2011-11-29 23:10:09
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > silnik dieslowy nie ma prawa odpalic bez swiec zarowych. Jego wywody
    > wydaja sie czasem "naukowe" ale to tylko zludzenie :)

    Do PISu się zapisz manipulatorze.

  • 65. Data: 2011-11-29 23:12:38
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 30 Lis, 00:10, "kogutek" <s...@g...pl> wrote:

    > Do PISu się zapisz manipulatorze.

    Dzieki ale nie skorzystam. Szukaj dalej.

    --
    Adam

  • 66. Data: 2011-11-29 23:30:57
    Od: " " <s...@g...pl>

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > Dzieki ale nie skorzystam. Szukaj dalej.
    >
    > --
    > Adam
    a co dwa razy do pisu się nie da.

  • 67. Data: 2011-11-30 07:14:05
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Srubowa to jeszcze inny typ sprezarki! :) Ta w pompie jest spiralna.
    > Ilosc mechanicznych czesci ograniczona do minimum. Praktycznie zadnego
    > tarcia, dlatego olej jest tam zbedny i dlatego tak wolno sie calosc
    > zuzywa.
    > pozdr.

    Przejezyczylem sie. Oczywisie mialem na mysli spiralna. Problemem w
    spiralnych jest szczelnosc pomiedzy spiralami. Z czasem lozysko sie zuzywa a
    to oznacza ze spirale zaczynaja trzec o siebie oraz krawedziami.

    Marek

  • 68. Data: 2011-11-30 09:10:21
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup

    >35 pln, czyli CO przez te 10 dni (wcale nie byly cieple - wahania od
    >-2 do +2 stC! tylko w ostatnim dniu bylo rzeczywiscie cieplo bo do
    >6stC) kosztowalo 57 pln. Czyli miesiac wyszedlby 170 pln, a nie 300,
    >co troche zmienia wszystkie obliczenia :-) Jak bedzie - przekonamy sie
    >wkrotce ;)

    Do kosztów dolicz jeszcze koszt prądu zużywanego przez grzałke raz w
    tygodniu do dogrzania 300litrów z temp 45 do 70stc.

  • 69. Data: 2011-11-30 09:19:35
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 30 Lis, 10:10, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Do kosztów dolicz jeszcze koszt prądu zużywanego przez grzałke raz w
    > tygodniu do dogrzania 300litrów z temp 45 do 70stc.

    Grzalka jest wpieta do PC, a licznik jest przed PC. Wszystko to jest
    uwzgledniane w tym co wklejam - pompki obiegowe DZ, GZ (obie), grzalka
    CWU, a nawet pompka cyrkulacyjna CWU :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 70. Data: 2011-11-30 09:30:29
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    Kris wrote:
> [...]
    6g2000vba.googlegroups.com...

    > Ok 92 zł za 10 dosyć ciepłych dni

    Ja płacę teraz ok 40-50 PLN tygodniowo za GAZ ze zbiornika w ziemi (razem z
    CWU) nie obniżając temperatury na noc (22,5 stC na sterowniku) nie mając
    jakoś super ocieplonego domu (140m2).