  • 71. Data: 2011-11-30 09:42:17
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [CD]
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-11-2011 o 23:48:58 Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > Problem w tym ze nawet jak zaloze i wyjdzie COP 4 to on powie ze
    > cieplomierz jest zepsuty, nielegalizowany, glupoty pokazuje i takie
    > tam :-) Pokazalem wynik pomiaru czujek temperatury w rekuperatorze to
    > znowu wymyslil jakas nowa teorie. Szkoda wogole dyskusji na tego
    > barana - to on twierdzi ze wymiennik w rekuperatorze moze miec
    > maksymalnie 50% sprawnosci (wiecej podobno fizyka nie pozwala) i ze
    > silnik dieslowy nie ma prawa odpalic bez swiec zarowych. Jego wywody
    > wydaja sie czasem "naukowe" ale to tylko zludzenie :)
    Ja już dawno mówiłem że to troll to mi nie wierzyliście.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 72. Data: 2011-11-30 10:08:34
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "janusz_kk1" napisał w wiadomości grup

    >Dnia 29-11-2011 o 23:48:58 Adam <a...@g...com> napisał(a):
    >Ja już dawno mówiłem że to troll to mi nie wierzyliście.

    Zwracam honor. Teraz wierzę. Kogutek jest niereformowalny.;)

  • 73. Data: 2011-11-30 10:11:22
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    >Ja już dawno mówiłem że to troll to mi nie wierzyliście.

    alez on jest mocno edukacyjny -przy okazji jego debilnych teorii można
    wszystko szczegółowo wyjaśnić. On tego nie zrozumie - ale inni
    czytacza -owszem :-))))

    b.

  • 74. Data: 2011-11-30 11:15:16
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 30 Lis, 10:30, "Marek P." <q...@a...pl> wrote:

    > Ja płacę teraz ok 40-50 PLN tygodniowo za GAZ ze zbiornika w ziemi (razem z
    > CWU) nie obniżając temperatury na noc (22,5 stC na sterowniku) nie mając
    > jakoś super ocieplonego domu (140m2).

    A wez podaj zuzycie (m3) :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 75. Data: 2011-11-30 11:29:48
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup

    >alez on jest mocno edukacyjny -przy okazji jego debilnych teorii można
    >wszystko szczegółowo wyjaśnić. On tego nie zrozumie - ale inni
    >czytacza -owszem :-))))

    A to prawda.

  • 76. Data: 2011-11-30 14:24:56
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    > CWU) nie obniżając temperatury na noc (22,5 stC na sterowniku) nie mając

    Czyli zuzywasz 50 / 7 = 7,14 pln / dzien. Przy cenie gazu 2,5 pln / m3
    (ile placisz?) wychodzi ze zuzywasz dziennie 2,85m3. Zaokraglajac do
    10kWh / m3 - zuzywasz 28kWh / dzien na CO+CWU. Czyli w sezonie (220
    dni) = 6160. Biorac pod uwage ze na samo CWU zuzywa sie ok 3 tys kWh w
    sezonie grzewczym - Twoj dom na CO potrzebuje 3160kWh / sezon, czyli
    22kWh na kazdy m2.

    Wiec albo masz dom prawie pasywny albo jestes klamczuszek :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 77. Data: 2011-11-30 14:34:56
    Od: " " <s...@g...pl>

    janusz_kk1 <j...@o...pl> napisał(a):

    > Dnia 29-11-2011 o 23:48:58 Adam <a...@g...com> napisa=C5=82(a):

    > erz, koszt niewielki, a
    > a allegro
    > ch, poserwisowy,
    > =C5=9Bci.

    > Ja ju=C5=BC dawno m=C3=B3wi=C5=82em =C5=BCe to troll to mi nie wierzyli=C5=
    > =9Bcie.

    Lepsze dwa trolle niż jeden spamer. Trolle nikogo nie chcą oszukać. Ktoś, nie
    ja, napisał że Adam to spamer. Jest spam uczciwy " Opla sprzedam". A jest i
    nie uczciwy " kupiłem magnetyzer i rewelacja, 25% oszczędności na paliwie i z
    30 koni pod butem więcej". Wyczuwasz różnicę. Adam podaje tak dobre wyniki że
    są nieprawdopodobne. Poza tym co to za wyniki jak podaje tylko ile energii
    zużył. Głupi się na to złapie. Rola trolla polega na tym że nie tylko w chuja
    innych robi. Czasami trolle ostrzegają. Piszą "pomyśl sam zanim orgazmu
    dostaniesz". Ktoś w tym temacie podał podobne koszty przy ogrzewaniu gazem
    płynnym. To jeden z najdroższych nośników ciepła i tak samo bezobsługowy jak
    pompa ciepła. Na dodatek jak ma się zbiornik z gazem płynnym to da się go do
    samochodu samemu zatankować. Jeśli ja bym potrafił bezpiecznie to zrobić to
    znajdą się tacy co też potrafią. I w takiej sytuacji pompa ciepła przegrywa na
    wszystkich frontach z dużo droższym gazem płynnym. Nigdy nie napisałem że
    pompy ciepłą są złe. Ale nie są tak dobre jak Adam tutaj wciska. Znajdź w
    necie opinie ludzi którzy kazali sobie takie coś zainstalować. Jedni przez
    pompę ciepła prawie do czarnej dziury trafili. Niby dlaczego w takiej sytuacji
    mam wierzyć Adamowi a nie tamtym? Jeśli Adam nie jest spamerem to ma prawo
    mnie nie lubić. Kupił sobie zabawkę a ja mu psuję zabawę bo piszę że nie wie
    ile ciepła pompa produkuje.

  • 78. Data: 2011-11-30 14:48:37
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > Wiec albo masz dom prawie pasywny albo jestes klamczuszek :)

    Nie... kolega nie mówi, że spala dodatkowo 30 kg drewna dziennie :-P

    pozdr
    Robert G

  • 79. Data: 2011-11-30 14:48:56
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > 22kWh na kazdy m2.
    >
    > Wiec albo masz dom prawie pasywny albo jestes klamczuszek :)

    Wystarczy że mieszka w Jastarni a nie w Suwałkach.

  • 80. Data: 2011-11-30 15:10:28
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 30 Lis, 15:34, " " <s...@g...pl> wrote:

    > 30 koni pod butem więcej". Wyczuwasz różnicę. Adam podaje tak dobre wyniki że
    > są nieprawdopodobne. Poza tym co to za wyniki jak podaje tylko ile energii

    Porownaj je (te wyniki) do opracowania naukowego ktore niedawno sam
    zacytowales o pompach ciepla. Co dokladnie sie nie zgadza? Producent
    mojej pompy podaje takie COPy:

    http://www.ecopol-system.pl/ogrzewaniepodlogowe/3/32
    .jpg

    Przy 0/55stC wedlug tego wykresu COP mojej pompy wynosi jakies 2,1
    czyli nawet gorzej niz wyszlo naukowcom. Co z tego jezeli ja poki co
    mam na DZ srednio 5, a na GZ srednio 35 - czyli COP rzedu 4,3. Pod
    koniec zimy moze byc srednio 0/40 czyli COP = 3,2. Sredni wyjdzie 3,5
    (razem z CWU). To nie sa nieprawdopodobne wyniki - tyle prawie kazda
    PC osiaga.
    pozdr.

    --
    Adam