  • 11. Data: 2012-01-02 12:19:47
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 7]
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    13g2000yqd.googlegroups.com...

    >Porownujesz podroz 1 klasa airbusem a380 do podrozy maluchem :-)

    Nie przesadzaj. Gdybym pisał o kotle bez podajnika tzw śmieciuchu to by może
    było tak jak piszesz a le kocioł z podajnikiem az tak bardzo absorbujący nie
    jest.
    Ten kwadrans tygodniowo na dosypanie kilku worków groszku groszku można
    sobie wygospodarować.

    >Mam kumpla co do Holandii ~10 lat temu dojechal maluszkiem - do
    >dzisiaj gdzies mam zdjecie jak stoi zadowolony przy tablicy na granicy
    >Holandii, tylko ze wracajac - malacz popsul sie na autostradzie w
    >Niemcach i holowanie kosztowalo wiecej niz maluszek byl wart.. Mysle
    >ze kumpel wyleczyl sie z takich "oszczednosci", inni dopiero musza do
    >tego dojrzec :)

    Tu nie trzeba dojrzewać do niczego. Trzeba tylko policzyć sobie wszystko i
    być świadom wad i zalet każdego żródła ciepła. Wadą PC jest spory początkowy
    koszt.
    Przecież koszt PC+DZ może sięgnąć i 10% inwetycji(budowy). Dodatkowo dodajmy
    do tego went mech, reku, ponadstandardowe ocieplenie i kwota robi się
    konkretna.
    RobertG bez reku, went mech, 20 cm styro chyba tez nie ma a ma podobne
    koszty co Ty. Co prawda pewnie ze dwie godziny miesięcznie musi poświęcić na
    obsługe kotła ale jest na dzień dobry ładne kilkadziesiąt tysięcy do przodu.
    Ty za sezon będziesz płacił pewnie ok 2500-3000 zł ale kilkadziesiąt tysięcy
    musiałeś wydać na PC+DZ+reku+went-mech+ 20 cm styro, droższą/grubszą wełnę
    itp.
    Jak ktoś wspomaga się kredytem to takie dodatkowo wydane 50 tys to ze 300-
    400 zł większa rata czyli ok 3500 zł rocznie kosztów więcej.
    Podróż 1 klasa airbusem a380 darmowa nie jest.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 12. Data: 2012-01-02 12:21:46
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Nie żebym jakieś zawody rozpisywał :-) i chciał pokazać kto lepszy...
    > nie o to chodzi.
    > Można jednak założyć, że grzanie PC jest porównywalne kosztowo - jak na
    > razie - z grzaniem węglem kupionym w dobrej cenie. Nie licząc załadowanie
    > raz na półtora tygodnia i wybrania popiołu raz na cztery dni.
    >
    > Zobaczymy jak będzie dalej :-)
    > Jaką kubaturę ogrzewasz, bo zdaje mi się, że coś koło 600 m3 - jak dobrze
    > pamiętam - i dlatego porównuję, bo ja też tyle właśnie ogrzewam.

    Jak się kupi w cenie bardzo dobrej opał (420zł/T cena w której można kupic
    przy zakupie całej 'wanny') i ma się dom dobrze docieplony to jest tanij
    grzać węglem.

    Czyli jak by Adam grzał węglem za 420zł/T swoj dom to ogrzałby go taniej.
    Pomijam wygodę, chodzi o same koszta.

  • 13. Data: 2012-01-02 12:27:57
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > fajny wykres, czym go generujesz? Ja z dachu nadaje taki, testuje
    czujniki
    > temperatury, ale tylu mozliwosci nie mam
    > http://www.lotniczefotki.pl/day.jpg

    A co za urządzenia uzywasz do odczytu temp
    szukam jakiegos rozwiązania w rozsądnej cenie i aby nie wymagało
    programowania
    aby zczytywać temperatury z kilku pomieszczeń i z zewnąrz, najlepiej aby
    czujniki dało się na skrętce podłaczyć.

    kiki ma PLC-ki ale 990zł brutto kosztuje co prawda ma znacznie większe
    możliwości
    ale mi chodzi o sam odczyt temperatur.

    W sumie nawet nie musi zapisywac, chociaz aby wyświetlał na wyświetlaczu np
    w salonie.

  • 14. Data: 2012-01-02 12:47:26
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > czujniki
    >>

    > A co za urządzenia uzywasz do odczytu temp
    > szukam jakiegos rozwiązania w rozsądnej cenie i aby nie wymagało
    > programowania

    szukaj układów 1wire
    proscizna generalnie ale musi działać komputer, u mnie wisi stary laptop co
    zdjecia poklatkowe mi zbierał. Potrzebujesz
    przejsciówke USB http://www.meraprojekt.com.pl/mp00202.html okolo 60zł, z
    tego wyprowadzasz przewód 2 żyłowy na którym wieszasz dowolna ilość
    czujnikow temperatury
    http://allegro.pl/uklad-1-wire-ds18b20-termometr-cyf
    rowy-1311-i2028589460.html
    po 5zł/szt
    Obsługujesz to programem http://www.mrsoft.fi/ohj01.htm , język strony www
    jakis barbarzyński, ale program po angielsku dostępny. Nawet proste
    sterowanie mozna nim zrealizowac dokupujac puszke przekaźników
    http://www.meraprojekt.com.pl/mp00221.html

    b.

  • 15. Data: 2012-01-02 13:42:24
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 2 Sty, 13:19, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Jak ktoś wspomaga się kredytem to takie dodatkowo wydane 50 tys to ze 300-

    Kris boj sie boga! Normalnie zaraz dorownasz poziomem argumentow do
    kogutka :) WM kosztowala mnie 2-3k pln realnie. PC kosztowala mnie 22k
    pln. Alternatywna kotlownia na wegiel kosztowalaby mnie ok 12k pln
    (6-7k pln piec + "dodatki" jak w kazdej kotlowni). Czyli roznica nie
    wynosi 50k pln, a ledwo 12-13. I owszem - PC wzialem w kredyt ale taki
    na 10 m-cy z zerowym oprocentowaniem (fundusz pracowniczy) wiec
    miesiecznie mnie to nic wiecej nie kosztuje przez kolejne 30 lat :)

    Welna? 30cm. To jest standard. Styro? No mam te 20cm, ale te 5cm
    wiecej w porownaniu do Roberta nie kosztowalo pare tysiecy tylko pare
    stowek wiecej. Okna mam zwyczajne, 5 komorowe, szyby jednokomorowe.
    Moj dom jest w 100% zwyczajny jak na dzisiejsze realia :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 16. Data: 2012-01-02 13:44:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 2 Sty, 13:47, "Budy " <b...@g...pl> wrote:

    > szukaj uk ad w 1wire
    > proscizna generalnie ale musi dzia a komputer, u mnie wisi stary laptop co
    > zdjecia poklatkowe mi zbiera . Potrzebujesz

    http://www.raspberrypi.org/

    Lada dzien za 35$ bedzie mozna kupic komputer z 512mb ram, prockiem
    700Mhz, ethernetem 100Mbit, wyjsciem HDMI, wyjsciem dzwiekowym (to
    akurat mi niepotrzebne) i USB, wielkosci karty kredytowej, na ktorym
    siedzi zwykly Linux, ja juz czekam :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 17. Data: 2012-01-02 14:05:19
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    a.googlegroups.com...
> [...]
    > 700Mhz, ethernetem 100Mbit, wyjsciem HDMI, wyjsciem dzwiekowym (to
    > akurat mi niepotrzebne) i USB, wielkosci karty kredytowej, na ktorym

    ale ja chce wersje z winowsami, linuxa uczyc sie od zera to ja nie mam
    najmniejszej ochoty...

    b.

  • 18. Data: 2012-01-02 14:11:42
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 2 Sty, 15:05, "Budyn" <b...@g...pl> wrote:

    > ale ja chce wersje z winowsami, linuxa uczyc sie od zera to ja nie mam
    > najmniejszej ochoty...

    Do takich zastosowan uzywanie windowsa mija sie kompletnie z celem -
    za malo stabilny, szczegolnie w dluzszym czasie! Mam maszyny ktore
    maja np takie uptime'y:

    # uptime
    15:09:59 up 537 days, 11:04

    I to jest normalny serwerek obslugujacy kilkaset kont e-mail i kilka
    wiekszych stron, niech ten windows wytrzyma tyle nawet uruchomiony i
    pozostawiony sam sobie tak dlugo to bedzie cud ;-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 19. Data: 2012-01-02 14:20:08
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > jakis barbarzyński, ale program po angielsku dostępny. Nawet proste
    > sterowanie mozna nim zrealizowac dokupujac puszke przekaźników

    Dzięki zamówione juz :)

    będę testował

    przydałby się tylko jakis PC, który mało energii zużyje
    albo swojego zoptymalizować bo 20zł miesięcznie płacić za odczytm temp
    bo tyle mniej więcej zuzyje chodzący przez miesiąc PC

    pozdrawiam

  • 20. Data: 2012-01-02 14:23:15
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

> [...]
    > 700Mhz, ethernetem 100Mbit, wyjsciem HDMI, wyjsciem dzwiekowym (to
    > akurat mi niepotrzebne) i USB, wielkosci karty kredytowej, na ktorym

    No fajne - a ten "zwykly" Linux to która dystrybucja ? ;) ?