  • 21. Data: 2012-01-02 14:35:59
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 7]
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    2g2000vbb.googlegroups.com...
    >Kris boj sie boga! Normalnie zaraz dorownasz poziomem argumentow do
    >kogutka :) WM kosztowala mnie 2-3k pln realnie.
    Ciekawe czy każdemu zrobią went mech za 3 tys.

    >PC kosztowala mnie 22kpln.

    Bo sam zrobiłeś DZ np. A statystyczny Kowalski jak nie ma koparki to musi to
    zlecić i wyjdzie drożej

    >Alternatywna kotlownia na wegiel kosztowalaby mnie ok 12k pln
    >(6-7k pln piec + "dodatki" jak w kazdej kotlowni).

    Tu ok. Tylko ""dodatki" jak w kazdej kotlowni" tez u Ciebie występują.
    Samych pomp obiegowych masz kilka sztuk np

    >Czyli roznica nie wynosi 50k pln, a ledwo 12-13. I owszem - PC wzialem w
    >kredyt ale taki
    >na 10 m-cy z zerowym oprocentowaniem (fundusz pracowniczy) wiec
    >miesiecznie mnie to nic wiecej nie kosztuje przez kolejne 30 lat :)

    U Ciebie jest tak jak piszesz zapewne ale wyliczenia robiłem dla
    przeciętnego inwestora który planując budowę domu z PC itd musi to w
    kosztach uwzględnić. I wtedy wyjdzie że zamiast kredytu/gotówki 250tys z
    kotłownia na ekogroszek, bez wariactwa w super termoizolacje musi wziąć
    kredytu/gotówki 300 tys jak chce PC+DZ +reku, went mech itp.
    I wtedy 400zł rata większa przez 30 lat

    >Welna? 30cm. To jest standard.

    Ja np mam 25cm przeciętnej wełny(isover) i nie narzekam
    >Styro? No mam te 20cm, ale te 5cm
    >wiecej w porownaniu do Roberta nie kosztowalo pare tysiecy tylko pare
    >stowek wiecej. Okna mam zwyczajne, 5 komorowe, szyby jednokomorowe.
    >Moj dom jest w 100% zwyczajny jak na dzisiejsze realia :)

    Czyli domy bez went mech reku, 12 cm zamiast 20 cm styro są niezwyczajne;))
    Ktoś kiedyś powiedział ze darmowych obiadów nie ma. To że teraz płacisz za
    ogrzewanie 2500-3000 zł rocznie jest wynikiem tego że musiałeś zaiwestwać w
    PC reku, went mech itd.
    A przykład Roberta pokazuje że można za ogrzewanie płacić podobnie a nie
    potrzeba do tego reku, went mech, 20cm styro, itp a w kotłowni zamiast PC
    za kilkanaście tysięcy + DZ za min kilka tysięcy pewnie stoi kocioł za kilka
    tysięcy zł. Może to i maluch w porównaniu do airbusa ale Airbus darmowy nie
    jest

  • 22. Data: 2012-01-02 15:10:26
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    e.googlegroups.com...
    > Do takich zastosowan uzywanie windowsa mija sie kompletnie z celem -
    > za malo stabilny, szczegolnie w dluzszym czasie! Mam maszyny ktore
    > maja np takie uptime'y:

    pewnie zatrzymales sie na etapie win98 :-) Moje foty z dachu byly robione
    poprzez system na XP-ku. Zwisów nie stwierdzono :-)

    Ale oczywiscie tak ogólnie to nie mam powodów zeby linuksa jakos negowac -
    po prostu pod winda umiem pewne rzeczy robic, a szkoda mi czasu by sie uczyc
    X godzin by w efekcie koncowym opanowac to co juz umiem teraz.

    b.

  • 23. Data: 2012-01-02 15:28:54
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > # uptime
    > 15:09:59 up 537 days, 11:04
    >
    > I to jest normalny serwerek obslugujacy kilkaset kont e-mail i kilka
    > wiekszych stron, niech ten windows wytrzyma tyle nawet uruchomiony i
    > pozostawiony sam sobie tak dlugo to bedzie cud ;-)

    E... zaraz tam cud :P
    Mam serwerki MS (2003/2008)które moga sie pochwalic podobnymi uptime.

  • 24. Data: 2012-01-02 15:31:32
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Kris napisał:
> [...]
    > potrzeba do tego reku, went mech, 20cm styro, itp a w kotłowni zamiast
    > PC za kilkanaście tysięcy + DZ za min kilka tysięcy pewnie stoi kocioł

    Jak zima byłaby taka jak dotychczas - średnio u nas ok minus 1 do minus
    2 stC, to możliwe, że zmieściłbym się w 3 t węgla - 2100, jak
    nadchodzące miesiące by przycisnęło jak w ub roku i byłoby średniodobowo
    po minus 8 - 10, to może do 3,5 t bym dociągnął - 2450 zł.

    Każdy stopień różnicy zew/wew kosztuje mnie coś ok 0,7 kg dziennie,
    czyli ok 50 groszy.
    To jest jakieś 3,2 kWh/delta K/dobę. Ocieplenie jak dla tubylców
    ponadstandardowe, jak na standardy 'grupy', słabe :-) - 14 styro, 25
    wełny, okna standardowe - chyba 1,1, pod posadzką tylko 8 styro, ale pod
    nim kilkadziesiąt cm żwiru - zasypany fundament.
    Kubatura ogrzewana ok 600 m3, powierzchnia 180 m2.

    Bez szaleństw, a koszty ogrzewania zbliżone do PC i inwestycja mniejsza
    :-). Nie próbowałem jeszcze wynalazków jeżeli chodzi o opał, ale mogłoby
    wyjść taniej - miał, czeski groszek itp...

    Airbus kosztuje jednak swoje. :-))).
    Adam... masz jednak szpeje w kotłowni, których ja nie mam - ot choćby
    bufor - za darmo nie był :-). Ja bufora nie potrzebuję. Inny osprzęt
    podobny - pompki, mieszacze, rozdzielacze... to wszystko mamy i ja i Ty
    :-), a kocioł kosztował coś ponad 7 tysi, a nie tyle co PC :-)...

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 25. Data: 2012-01-02 15:52:16
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 2 Sty, 15:35, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Ciekawe czy ka demu zrobi went mech za 3 tys.

    Pewnie, pod warunkiem ze robisz to na etapie projektu a nie budowy.
    Kominy, brak nawiewnikow higrosterowalnych, brak nawiewnikow w oknach
    dachowych. Reku to 6k pln, rury i anemostaty to 2k pln, za ile
    znajdziesz robotnikow ktorzy to poloza to juz Twoj interes - sa tacy
    co biora za to 20k pln, a sa tacy co to zrobia za 1k pln :-)

    > Bo sam zrobi e DZ np. A statystyczny Kowalski jak nie ma koparki to musi to
    > zleci i wyjdzie dro ej

    No racja - wyjdzie go 1,5-2k pln drozej :) Dalej daleko do 50k pln!

    > Tu ok. Tylko ""dodatki" jak w kazdej kotlowni" tez u Ciebie wyst puj .
    > Samych pomp obiegowych masz kilka sztuk np

    Ja juz pisze ile mnie kosztowala calosc, razem z tymi dodatkami,
    pompami, rozdzielaczami, sterownikami, termostatami etc :) Poprostu
    smieszny jest dla mnie argument "pompa kosztuje 50k pln" bo to
    argument pokroju kogucika. Pompa kosztuje 12-14k pln, dolne zrodlo
    kosztuje 4-15k pln. Dodatki kosztuja ... niewazne ile - bo w kotlowni
    na wegiel czy gaz tez sa potrzebne i kosztuja tyle samo :) Czyli mamy
    roznice na poziomie 16-29k pln. Im wiecej zrobisz sam tym bedzie
    taniej - to jasne.

    BTW. Znam tez kotly weglowe ktore kosztuja wiecej niz moja PC z DZ
    razem wziete ;)

    > U Ciebie jest tak jak piszesz zapewne ale wyliczenia robi em dla
    > przeci tnego inwestora kt ry planuj c budow domu z PC itd musi to w

    Przecietny kowalski ma zwykle mniejszy dom odemnie wiec moze jeszcze
    pare tysiecy oszczedzic na mniejszej pompie i mniejszym DZ ;)

    > kosztach uwzgl dni . I wtedy wyjdzie e zamiast kredytu/got wki 250tys z
    > kot ownia na ekogroszek, bez wariactwa w super termoizolacje musi wzi
    > kredytu/got wki 300 tys jak chce PC+DZ +reku, went mech itp.
    > I wtedy 400z rata wi ksza przez 30 lat

    No jak ktos za to wszystko chce doplacic 50k pln to jest glupi i
    nierozsadny :) Ja sie tylko czepiam ceny ktora podajesz bo to
    kompletnie nierealna i sztucznie wykreowana cena przeciwnikow PC :) Za
    50k pln to juz teraz nawet viessmann kompletnych pomp z odwiertami nie
    sprzedaje tylko duzo taniej :-)

    > Ja np mam 25cm przeci tnej we ny(isover) i nie narzekam

    Czyli roznica miedzy nami to 200m2 welny 5cm - jakis 1k pln.
    Styropianu tez mam ok 200m2 na elewacji - grubsza o 5cm od Roberta to
    tez tysiak wiecej. Razem 2k pln! Gdzie te 50 ?

    > Czyli domy bez went mech reku, 12 cm zamiast 20 cm styro s niezwyczajne;))
    > Kto kiedy powiedzia ze darmowych obiad w nie ma. To e teraz p acisz za
    > ogrzewanie 2500-3000 z rocznie jest wynikiem tego e musia e zaiwestwa w
    > PC reku, went mech itd.

    Owszem ale nie kosztowalo to 50k pln. Juz pisalem ile - WM 3k pln, PC
    22k pln, styro i welna jak widac - 2k pln. Od tego odejmij cene pieca
    ze sterownikiem i kompletnym podlaczeniem go. No mi jak byk wychodzi
    moze 15k pln. Ile mi pompa wytrzyma to sie okaze ale wystarczy ze
    wytrzyma ~15 lat (a znam takie instalacje) i juz bedziemy na "zero" bo
    w tym czasie dwa razy wymienisz piec weglowy :)

    > A przyk ad Roberta pokazuje e mo na za ogrzewanie p aci podobnie a nie
    > potrzeba do tego reku, went mech, 20cm styro, itp a  w kot owni zamiast PC
    > za kilkana cie tysi cy + DZ za min kilka tysi cy pewnie stoi kocio za kilka
    > tysi cy z . Mo e to i maluch w por wnaniu do airbusa ale Airbus darmowy nie
    > jest

    Dalej zupelnie nie rozumiem jak mozesz porownywac bezobslugowy system
    grzewczy do pieca na wegiel :-) Miales kiedys do czynienia z weglem ??
    Cos mi sie zdaje ze nie bardzo :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 26. Data: 2012-01-02 15:54:42
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 2 Sty, 16:10, "Budyn" <b...@g...pl> wrote:

    > pewnie zatrzymales sie na etapie win98 :-) Moje foty z dachu byly robione
    > poprzez system na XP-ku. Zwisów nie stwierdzono :-)

    Jak dlugo to dzialalo? Kiedy byl instalowany windows ? Moj XP wiesza
    sie niezwykle rzadko - raz na rok jak sie powiesi to jest cud. Tylko
    ze co 2-3 lata trzeba go przeinstalowywac bo dziala coraz wolniej, a i
    wykorzystywany jest tylko przez jednego uzytkownika, z ledwo kilkoma
    procesami/programami dzialajacymi zwykle w tle. Najstarsze systemy
    linuxowe jakie mam byly instalowane jakies 14 lat temu i od tego czasu
    system jest wylacznie aktualizowany i dziala tak samo jak na poczatku,
    bez ani jednego zwisu :-) Przebij to XPkiem to przyznam Ci racje :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 27. Data: 2012-01-02 16:01:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 2 Sty, 16:31, Robert G <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > podobny - pompki, mieszacze, rozdzielacze... to wszystko mamy i ja i Ty
    > :-), a kocioł kosztował coś ponad 7 tysi, a nie tyle co PC :-)...

    A widzisz - ja mam bufor tylko i wylacznie przez to ze mam kominek i
    bufor juz stal. Normalnie nie jest potrzebny ani bufor ani nawet zawor
    3-4g z mieszaczem i instalacja wychodzi znacznie taniej niz
    osprzetowanie kotla weglowego :) Dajesz pompke plus sterownik pokojowy
    (ktory zreszta jest juz w cenie mojej PC) i to wszystko :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 28. Data: 2012-01-02 16:06:54
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    6g2000vbg.googlegroups.com...

> [...]
    >na wegiel czy gaz tez sa potrzebne i kosztuja tyle samo :) Czyli mamy
    >roznice na poziomie 16-29k pln. Im wiecej zrobisz sam tym bedzie

    To się mniej więcej zgadza jak piszesz PC+DZ od 16 do 30 tys do tego reku,
    went mech, dodatkowe styro, droższa/grubsza wełna, bufor itp i do 50 tys o
    których pisałem ten Airbus się zbliża.

    >BTW. Znam tez kotly weglowe ktore kosztuja wiecej niz moja PC z DZ
    >razem wziete ;)

    A słyszałem o takich co za PC 50tys płacili a za went mech + reku dodatkowe
    30 tys

> [...]

    >Dalej zupelnie nie rozumiem jak mozesz porownywac bezobslugowy system
    >grzewczy do pieca na wegiel :-) Miales kiedys do czynienia z weglem ??

    A czemu mam nie porównywać? Przeciez porównujemy np koszty zakupu i
    eksploatacji twojej pompy i Roberta kotła na ekogroszek. Dlaczego mamy tego
    nie porównywać?
    A że przy weglu jest trochę zachodu to jest. Ale kosztuje taniej.

  • 29. Data: 2012-01-02 16:44:58
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 2 Sty, 17:06, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > To się mniej więcej zgadza jak piszesz PC+DZ  od 16 do 30 tys do tego reku,
    > went mech, dodatkowe styro, droższa/grubsza wełna, bufor itp i do 50 tys o

    Reku+went mech to dla mnie "jednosc". I kosztowala 3k pln. Bufora nie
    licz - jest zupelnie niepotrzebny. Styro i welne juz obliczylem - 2k
    pln. Nawet 30% z tych 50k pln nie chce wyjsc :)

    > A czemu mam nie porównywać? Przeciez porównujemy np koszty zakupu i
    > eksploatacji twojej pompy i Roberta kotła na ekogroszek. Dlaczego mamy tego
    > nie porównywać?

    Bo porownywac powinno sie porownywalne pod wzgledem komfortu
    rozwiazania - czyli bardziej PC do gazu, czy pradu. Ale OK - porownac
    mozna wszystko - nawet tego airbusa do roweru ;)

    > A że przy weglu jest trochę zachodu to jest. Ale kosztuje taniej.

    Nigdy nie twierdzilem inaczej :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 30. Data: 2012-01-02 16:57:34
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    >Jak dlugo to dzialalo? Kiedy byl instalowany windows ? Moj XP wiesza
    >sie niezwykle rzadko - raz na rok jak sie powiesi to jest cud. Tylko
    >ze co 2-3 lata trzeba go przeinstalowywac bo dziala coraz wolniej, a

    mówisz o dwóch róznych sprawach - winda postawiona na kompie pomiarowym jest
    zrobiona raz, i nic tam sie nie grzebie. Dziala i dzialac bedzie.
    A winda normalnego uzyszkodnika wymagac czasem moze reinstalacji - ja uzywam
    ghosta do robienia backupu, czysty, swiezutki system ze wszystkimi
    niezbednymi zainstalowanymi programami odtwarzam w 5minut. Dzieciakom
    czyszcze kompa co pól roku, ale mój chodzi od 2008.

    >Przebij to XPkiem to przyznam Ci racje :-)

    mówimy o systemie do pomiarów, jak ten mini-komp sie pojawi to wrócimy do
    dyskusji.

    b.