  • 61. Data: 2012-01-04 09:26:52
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla [tydzien 7]
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    14g2000vbo.googlegroups.com...

    >Nie bylem tam od dwoch tygodni,

    To zajrzyj bo posprzątać może trzeba- kurz;))

    >Po pierwszym sezonie przechodze na rozliczenie wedlug prognozy na caly
    >rok - dzieki temu ogrzewanie bedzie mnie kosztowac ~300 pln co dwa
    >miesiace,

    Bliżej 400 zł co dwa miesiące patrząc na bieżące zużycie twojej PC a i zimy
    jeszcze nie ma + ok 400 zł reszta (oświetlenie, gotowanie, komputery,
    wentylatory itp)

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 62. Data: 2012-01-04 09:31:17
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Ano rozpieszcza. Sasiad niedawno zamontowal pompe ciepla powietrzna no i
    okazuje
    > sie, ze dom wybudowany ladnych pare lat temu, calkiem niemaly i srednio
    > docieplony, da sie ogrzac za 100zl miesiecznie, w tym CWU. Tzn. o tyle
    > wzrosly mu rachunki za prad :)

    160zl kosztowalo mnie grzanie niecale 2 miesiace grzalka bojlera 200l.
    Dla 2 osob + dziecko.

  • 63. Data: 2012-01-04 09:42:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 3 Sty, 23:53, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > Adamie, u mnie teraz gazu schodzi za niecale 200zl/m-c :)

    100 pln / mc to nawet jakby ta pompa wyrabiala mu wylacznie w II
    taryfie (a to niemozliwe) 310kWh, czyli dokladnie 10kWh / dzien. Przy
    COP 3 (co tez jest niemozliwe - stawiam ze blizej 2) daje to 30kWh /
    dzien wyprodukowanej energii, czyli srednia moc na godzine -> 1,25kW.
    Srednia temperatura grudnia to u mnie 3stC czyli dla -20stC po
    przeliczeniu plus minus wychodzi ze ma zapotrzebowanie szczytowe na
    cieplo ok 3kW. Ja mam 9kW a podobno mam cieply dom ;) Ekogroszkowcy
    maja piece po 15kW. A on jeszcze w tym CWU mial!! Bajkopisarz i nic
    wiecej - auto z silnikiem 2l mu pewnie 3l benzyny spala :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 64. Data: 2012-01-04 12:37:52
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > maja piece po 15kW. A on jeszcze w tym CWU mial!! Bajkopisarz i nic
    > wiecej - auto z silnikiem 2l mu pewnie 3l benzyny spala :)

    ja sie na pompach ciepla nie znam, ale na sasiadach i ludziach troche tak. Jesli
    facet twierdzi, ze rachunek wzrósl o ok. 100zl/m-c to nie mam powodu by mu nie
    wierzyc. Wspominal tez cos o ok. 1300kWh wyprodukowanej energii i o tym, ze
    taryfe ma calodobowa.
    Temat zglebie na pewno na wiosne, bo jesli za 3-4 tys. zl mozna miec pompe
    ciepla (z dofinansowaniem 30%), która jest w stanie grzac dom do stycznia
    wlacznie (a temperatury wciaz mamy >6*), to na pewno sobie taka sprawie :)

    --
    Bartek

  • 65. Data: 2012-01-04 12:51:11
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >wlacznie (a temperatury wciaz mamy >6*), to na pewno sobie taka sprawie :)

    A masz podłogówkę na całości?
    Taka pompa to fajna rzecz do CWU zamiast solarów. I jak faktycznie 3-4 tys
    kosztuje to warto pomyleć

  • 66. Data: 2012-01-04 13:33:35
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 4 Sty, 13:37, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

> [...]
    > wierzyc. Wspominal tez cos o ok. 1300kWh wyprodukowanej energii i o tym, ze

    1300kWh / 30 = 43kWh / 24h = srednia moc 1,8kW. Przy COPie 3 pompa
    zuzyla przy tym 433kWh energii co dla taryfy calodobowej u mnie po
    0,48 (to jest tanio w skali kraju) daje 207 pln. Przy czym jezeli jemu
    wystarcza zrodlo ciepla 1,8kW to dom ma PASYWNY! :) W tym czasie
    musial ostro popalac w piecu / kominku / czymkolwiek innym, nie ma
    innego wytlumaczenia.

> [...]
    > wlacznie (a temperatury wciaz mamy >6*), to na pewno sobie taka sprawie :)

    Pompa ciepla powietrze-woda ktora grzeje z COPem 3 przy 6stC kosztuje
    15-18k pln. Pompa ciepla za 3-4k pln to pompa do grzania CWU o b.
    malej mocy, ktora przy 6stC ma COP ponizej 2. Cudow nie ma - jak to
    kris ujal - nie ma za darmo obiadow ;D

    PS. Gdzie mieszkasz ze masz temperatury ciagle powyzej 6stC ? :) U
    mnie na cieplym slasku grudzien wygladal tak:

    http://pc.szyna.civ.pl/?realform=1&offset=-2419200&e
    ndoffset=-518400&sensor%5B%5D=1059C86C020800E4&show_
    stats=1&showLegend=1&showAlarms=1

    Tylko 6 razy temperatura skoczyla powyzej 6stC.. A bywalo juz prawie
    -8stC. Srednia to dla w/w wykresu jak widac 2,8stC.
    Chyba jednak tego sasiada nie znasz za dobrze albo poprostu on jest
    nieswiadom co mowi ;-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 67. Data: 2012-01-04 13:41:21
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 4 Sty, 13:51, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Taka pompa to fajna rzecz do CWU zamiast solarów. I jak faktycznie 3-4 tys
    > kosztuje to warto pomyleć

    Pisalem o tym juz nie raz ;) Nawet caly watek byl. Maniek byl
    sceptycznie nastawiony. Ja dalej uwazam ze lepsza taka pompa do CWU
    niz solary. Maniek twierdzi ze solary lepsze bo maja COP bodaj 40
    (chyba?), a ta pompa tylko 3 :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 68. Data: 2012-01-04 13:50:37
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > A masz podłogówkę na całości?
    > Taka pompa to fajna rzecz do CWU zamiast solarów. I jak faktycznie 3-4 tys
    > kosztuje to warto pomyleć

    mam 30m2 podłogówki a reszta to grzejniki. Grzejniki mam trochę przewymiarowane
    i zasilanie do 40 stopni wystarcza spokojnie.
    Teraz jest tak ciepło, że kocioł się praktycznie nie włącza a do kominka
    dokładam raz dziennie.

    --
    Bartek

  • 69. Data: 2012-01-04 14:04:51
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    8g2000vbh.googlegroups.com...

> [...]
    >sceptycznie nastawiony. Ja dalej uwazam ze lepsza taka pompa do CWU
    >niz solary. Maniek twierdzi ze solary lepsze bo maja COP bodaj 40

    Nie ma darmowych obiadów a jak zarcia za dużo to tez nie ma co z nim zrobić.
    Co mi po COP solara 40 jak ja potrzebuję ciepłej wody ile potrzebuje i
    więcej nie. Co z tego że solar zapewni mi latem kilkaset litrów gorącej wody
    jak ja tyle nie potrzebuje. Basen mogę napełniać ale po diabła do tego solar
    mieszać jak i tak słoneczko przez dobę wode w basenie ładnie zagrzeje.
    Solary mają wg mnie wade podstawowa: cena nieadekwatna do stopnia
    skomplikowania technologicznego- po prostu przez dopłaty ich ceny sa
    sztucznie zawyżone.
    Gdyby jakaś PC do CWU kosztowała ok 2 tys zł to można się skusić, jej zaletą
    byłoby to że działa nawet w pochmurne dni a np chyba w poprzednim tygodniu
    było u nas o 17tej ok 10st c
    PC by coś z tego wyciągnęła solar nic.

  • 70. Data: 2012-01-04 14:07:14
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Bartek" napisał w wiadomości grup

    >mam 30m2 podłogówki a reszta to grzejniki. Grzejniki mam trochę
    >przewymiarowane i zasilanie do 40 stopni wystarcza spokojnie.

    Ciekawe czy 40stC to nie za dużo dla PC aby się biznes opłacił

    -- Pozdrawiam

    Kris