  • 11. Data: 2009-01-28 21:17:33
    Temat: Re: AEROC - czy ktoś budował z tych bloczków?
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    widow wrote:

    > ale masz to poparte jakimś doświadczeniem? czy tylko teoria?
    To nie teoria, zobacz na normy dla muru 1W i dla 2W, producenci
    'załatwili' sobie że 1W ma mieć max U=0.5 a tymczasem dla 2W norma już
    wymaga max 0.25U czyli dwa razy cieplejszy mur, przenikalność
    pozostałych elementów budynku też jest skorelowana z 2W bo np dcach ma
    też max0.25 (chyba) a podłoga na gruncie chyba mniej.
    Co z tego wynika? Norma jako wytyczna projektowa mówi jak ciepły musi
    być dom poza tym 'wyskokiem' z ścianą 1W która nijak nie pasuje do reszty.
    Ale za to dobrze sprzedaje sie marketingowo, muratory i takie tam inne
    mocno lansowały 1W, będą mocno przez producentów sponsorowane reklamami.
    Poczytaj archiwum grupy, było sporo głosów ludzi którzy sami lub
    widzieli ocieplających ścianę 1W styropianem, co jest bez sensu,
    Lepiej zrobić minimalną grubość wymaganą konstrukcyjne czyli 25cm z BK,
    maxa czy czegoś podobnego a na to dać właściwe ocieplenie, co wrażliwsi
    na trwałość elewacji mogą sobie jesze dorzucić jedną warstwe z 12
    beleczego co ładnie wygląda i jest trwalsze od 5mm kleju siatki i tynku.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 12. Data: 2009-01-28 21:50:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    JanuszK wrote:

    > To nie teoria, zobacz na normy dla muru 1W i dla 2W, producenci
    > 'załatwili' sobie że 1W ma mieć max U=0.5 a tymczasem dla 2W norma już
    > wymaga max 0.25U czyli dwa razy cieplejszy mur, przenikalność

    piszesz bzdety...

    powołujesz sie na normy a normy sa tylko zaleceniami, popatrz do katalogów
    technicznych jakie U mają ściany z Ytonga

    dla gr 365 mm bloczek klasy PP3 ma już 0.36 PP2 0.29 PP1.5 0.25
    dla gr 400 mm odpowiednio 0.33 0.26 0.23

    0.50 ma bloczek PP5 o gr 365 mm

  • 13. Data: 2009-01-29 09:34:03
    Od: " widow" <w...@W...gazeta.pl>

    JanuszK <J...@m...o2.pl> napisał(a):

> [...]
    > pozostałych elementów budynku też jest skorelowana z 2W bo np dcach ma
    > też max0.25 (chyba) a podłoga na gruncie chyba mniej.

    ale co ma piernik do wiatraka? teoria teoria teoria
    podpierasz się normami, ale nijak się to ma do rzeczywistości
    co z tego, że norma "mówi" U=0,5 jak producent (zakładając, że nie kłamie)
    wyprodukuje cegłę o parametrach U=0,2?
    przecież spełnia normy!
    nie postawisz ściany 1W z takiego materiału, tylko dlatego, że norma "mówi"
    0,5?

    > Co z tego wynika? Norma jako wytyczna projektowa mówi jak ciepły musi
    > być dom poza tym 'wyskokiem' z ścianą 1W która nijak nie pasuje do reszty.

    dlaczego nijak ma się do reszty? bo nie mieści się w światopoglądzie,
    niektórych osób?

    > Ale za to dobrze sprzedaje sie marketingowo, muratory i takie tam inne
    > mocno lansowały 1W, będą mocno przez producentów sponsorowane reklamami.

    to jest oddzielna kwestia, z która w pełni się zgadzam
    marketing jest bardzo silny w naszym Kraju
    można o to samo podejżewać producentów ceramiki, styropianu, zauważ ile osób
    wręcz z "automatu" buduje z ceramiki + styropian? mało kto rozważa inne
    technologie, ale ja tego nie neguję, każdego sprawa + wynikające z konkretnej
    technnologii określone oszczędności i koszty budowy

    > Poczytaj archiwum grupy, było sporo głosów ludzi którzy sami lub
    > widzieli ocieplających ścianę 1W styropianem, co jest bez sensu,

    tak, czytałem różne wypowiedzi na ten temat
    ale w tym momencie zaprzeczasz sam sobie
    z jednej strony negujesz sens stawiania ścian 1W (bo normy, bo marketing, bo
    brak ekonomii < wszystko teoretycznie) i jednocześnie piszesz, że ocieplanie
    ścian 1W bez sensu < z czym osobiście się zgadzam

> [...]
    > na trwałość elewacji mogą sobie jesze dorzucić jedną warstwe z 12
    > beleczego co ładnie wygląda i jest trwalsze od 5mm kleju siatki i tynku.

    w technologii ściany 2W jak najbardziej nie ma sensu ładować drogiej
    technologii w ścianę nośną bo mija się to z celem

    osobiście wybudowałbym dom i ze słomy paczkowanej, nie mam założonych klapek
    tylko na jedną technologię:] ale mam specyficzną sytuację i muszę pobudować
    szybko, ograniczając ilość prac
    tak na marginesie policzyłem sobie koszty wybudowania ściany 1W z tych
    bloczków AEROC w stosunku do ściany 2W porotherm 25cm + styro 15cm, koszty
    niemal identyczne, a różnice w U ściany nie jakieś astronomiczne. Nie
    wspominam o czasie oraz ilości dodatkowych prac.
    Ale nie mam informacji, czy ktoś wybudował dom konkretnie z tych bloczków
    AEROC, jak z ich jakością itp.

    pozdrawiam

  • 14. Data: 2009-01-29 10:30:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    widow wrote:
> [...]
    > astronomiczne. Nie wspominam o czasie oraz ilości dodatkowych prac.
    > Ale nie mam informacji, czy ktoś wybudował dom konkretnie z tych

    czemu ten AEROC a nie Ytong ?

  • 15. Data: 2009-01-29 10:35:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek Dyjor wrote:

    > czemu ten AEROC a nie Ytong ?

    poszukałem pogrzebałem i ja bym nei ryzykował, to jest jakiś ruski
    wynalazek. Diabli wiedzą z czego to robią, diabli wiedzą czy to trzyma
    jakieś normy jakościowe.

    nie wiadomo nawet czy bedzie miało określone przez producenta parametry
    cieplne.

    zaletą budowy z pianobetonu typu ytong jest dokładność wykonania i dostępne
    elementy systemowe (typu nadproża).

  • 16. Data: 2009-01-29 12:41:10
    Od: " widow" <w...@W...gazeta.pl>

    > poszukałem pogrzebałem i ja bym nei ryzykował, to jest jakiś ruski
    > wynalazek. Diabli wiedzą z czego to robią, diabli wiedzą czy to trzyma
    > jakieś normy jakościowe.

    podejżewam, że ma to niemal identyczne parametry co Ytong
    po za tym udało mi się znaleźc kilka zdjęć z budów przy użyciu tych bloczków
    (ściana 1W) + jakieś opisy, ale trudno znaleźć w wersji anglojęzycznej chociaż
    jest też kilka osób w Polsce, które wybudowały dom z tych bloczków i próbuje
    złapać z nimi kontakt

    > nie wiadomo nawet czy bedzie miało określone przez producenta parametry
    > cieplne.
    rozrzut parametrów materiałów budowlanych jest nawet w przypadku materiałów
    rodzimej produkcji

    > zaletą budowy z pianobetonu typu ytong jest dokładność wykonania i dostępne
    > elementy systemowe (typu nadproża).

    akurat dokładność wykonania bloczków AEROC jest na podobnym poziomie co Ytong
    ja się nie upieram przy tej firmie, ale jak by nie patrzeć, Ytong wypada
    drożej o ok. 25-30% a to juz duzo, a ja szukam (jak każdy) oszczędności
    po za tym w tym systemie też dostępne są nadproża i kształtki do wieńca

    może napiszesz czy masz porównanie swojego domu (ściana 1W 36,5cm Ytong) do
    np. kogoś któ ma ścianę 2W (np. ceramika 25 cm + styro 15 cm)?
    czy z czystym sumieniem możesz polecić ścianę 1W, ż e spełnia swoje zadanie?
    dzięki
    pzodrawiam

  • 17. Data: 2009-01-29 21:49:46
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Marek Dyjor wrote:

> [...]
    >
    > dla gr 365 mm bloczek klasy PP3 ma już 0.36 PP2 0.29 PP1.5 0.25
    > dla gr 400 mm odpowiednio 0.33 0.26 0.23

    Sam piszesz głupoty, ja piszę o ścianie a ty o bloczku, widzisz różnicę?
    Ja tak i na tym kończę dyskusję.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 18. Data: 2009-01-29 21:55:30
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    widow wrote:

> [...]
    > przecież spełnia normy!
    > nie postawisz ściany 1W z takiego materiału, tylko dlatego, że norma "mówi"
    Wierz poczytaj prawo budowlano to dowiesz się do czego są normy, projekt
    musi się z nimi zgadzać i tyle.
    A producent nie wyprodukuje cegły o u=0.2 bo się nie da, a poza tym ja
    pisałem o murze, czaisz różnicę?

    > dlaczego nijak ma się do reszty? bo nie mieści się w światopoglądzie,
    > niektórych osób?
    Nie wiem jaki ty masz ale mój jest otwarty i szeroki.

> [...]
    > brak ekonomii < wszystko teoretycznie) i jednocześnie piszesz, że ocieplanie
    > ścian 1W bez sensu < z czym osobiście się zgadzam
    Nie zaprzeczam, po prostu ekonomicznie i wykonawczo jest bez sensu
    ocieplać ścianę 1W bo robi się z domu bunkier.

> [...]
    > tylko na jedną technologię:] ale mam specyficzną sytuację i muszę pobudować
    To zrób dom z prefabrykatów, są chyba droższe ale masz gotowe ściany,
    robią takie chyba z keramzytu.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 19. Data: 2009-01-29 22:48:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    JanuszK wrote:

    > Sam piszesz głupoty, ja piszę o ścianie a ty o bloczku, widzisz
    > różnicę? Ja tak i na tym kończę dyskusję.

    taak?

    przedstaw mi proszę opracowanie które dowodzi że sciana zbudowana zgodnei ze
    sztuką z bloczka PP3 gr 365 będzie miała U 0.5 a nei 0.36

    bo doświadczenie dowodzi czego innego. U mnie dom jest 1W obliczenia
    zapotrzebowania zrobione dla sciany 1W i efekty grzewcze zgodnie z teorią w
    100%.

  • 20. Data: 2009-01-29 22:51:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    JanuszK wrote:

    > Wierz poczytaj prawo budowlano to dowiesz się do czego są normy,
    > projekt musi się z nimi zgadzać i tyle.
    > A producent nie wyprodukuje cegły o u=0.2 bo się nie da, a poza tym ja
    > pisałem o murze, czaisz różnicę?
    da sie U=0.23
    YTONG dla gr 400 mm odpowiednio 0.23

    a teraz udowodnij że sciana będzie miała 0.5 tylko mi nie pisz o mostkach
    cieplnych złym wykonawstwie oknach itp... bo jak źle zrobisz dom w 2W to też
    nie osiągniesz założonych parametrów. Bo jak słysze że komuś wiatr wieje
    spod okien to wiesz co myślę.