  • 261. Data: 2014-03-04 08:14:22
    Temat: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Maniek4 napisał(a):
    [...]
    > No tak jest. :-)
    > [...] Smartfon.... No
    > ostatnio moj stary sprawdzony telefon dal ciala dwa razy. Wiec pewnie
    > zbliza sie moment zmiany. No i co tu kupic, co tu kupic?

    Samsung Solid B2710.
    :)

  • 262. Data: 2014-03-04 08:40:18
    Od: r...@g...com

    W dniu piątek, 28 lutego 2014 16:26:36 UTC+1 użytkownik masti napisał:

    > wiesz, ludzie wyrastają z JKM.

    ale dlatego, że dostrzegają niespójności i uproszczenia w jego wizji świata, a nie
    dlatego, że nagle wierzą w POPISSLDPSLRuchPitp.

  • 263. Data: 2014-03-04 08:58:57
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Aleksander" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > O fajnie, a skąd te dane ?

    Skarbówka co jakiś czas je publikuje.

    > Ja prowadzę i odprowadzam. Ale może i tak jest... że większości się nie
    > udaje.
    > Zwłaszcza na początku zanim się zdobędzie klientów, to chyba normalne,
    > że nie wykazuje się zysku a stratę - bo często tak faktycznie jest - i nie
    > jest
    > to żadne kombinowanie.

    > Czyli z tego wynika że te 40% prowadzących małą działaność utrzymuje
    > w takim razie ten kraj. Filarem gospodarki nazywani są właśnie mali i
    > średni

    Pisałem o osobach prowadzących jednoosobową działalność, a Ty piszesz o
    małych i średnich przedsiębiorstwach to co innego. Masz całkowitą rację
    filarem gospodarki są małe i średnie przedsiębiorstwa.

    > przedsiębiorcy, bo pewnie jako jedyni faktycznie te podatki płacą ;)

    Tak jest wszędzie im większa firma tym mniej podatków płaci bezpośrednio -
    wystarczy np. spojrzeć na Google, Apple czy FB, ale i tak wszystkie Państwa
    chcą by to właśnie u nich giganci inwestowali - bo prawda jest taka że nawet
    jak bezpośrednich podatków nie płaca to dają pracę, a pracownicy płacą
    podatki od dochodu i VAT w wydatkach.

    CIT przynosi jedynie 10% dochodów podatkowych budżetu podczas gdy VAT
    stanowi 45%.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 264. Data: 2014-03-04 09:00:22
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > A dlaczego nie 100%?

    Dlatego że to nie prawda.

    > Przecież to taka sama wartość z dupy wzięta jak te twoje 60%

    Nie, 100% nie jest "taką samą wartością" jak 60% niezależnie od tego skąd
    jest wzięta.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 265. Data: 2014-03-04 09:39:59
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-03-04 08:14, zbigi pisze:

    > Samsung Solid B2710.

    Myslalem o Caterpilarze b15, ew. Samsungu Xcover 2, ale tam jakas lipa
    jest, bo nie da sie instalowac aplikacji na karcie, a samej pamieci ma
    raptem 1 giga dostepnej po odjeciu systemu.
    Adam kiedys polecal xperie z, ale ona ma 5". Raczej lopaty do
    odsniezania nie potrzebuje.
    No nie wiem, nie wiem.

    Pozdro.. TK

  • 266. Data: 2014-03-04 10:07:37
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-03-04 00:14, Mrqs pisze:

    > Już nam wmówiono, że ludzie w swojej masie są niezaradni, że bez pomocy
    > nie dadzą sobie rady, że państwo musi nad nami czuwać i wyciągać
    > "pomocną" dłoń. I pełno jest pięknoduchów, którzy będą takiego bełkotu
    > bronić.

    Dobrze slyszec taki glos. Prawde mowiac zaczalem sie zalamywac jak
    czytalem argumenty Ergiego. Akcyza na faje zeby ludzie nie palili.
    Akcyza na alkohol zeby ludzie nie pili. Akcyza na paliwo...?? :-))
    Wszystko na odwrot a ludzie to kupuja. Nie mam pojecia jakim cudem.
    Jak bylo po wejsciu do UE? Rolnicy dostali doplaty, ale VAT na czesci
    rolnicze podniesiono ze zwolnionego o ile dobrze pamietam na 22%.
    Zabrano takze doplaty do paliwa. Ciekaw jestem jak budzet na tym wyszedl?
    I taka popeline sieje sie od lat. A to na podreczniki szkolne VAT, na
    ubrania dla dzieci VAT w imie polityki prorodzinnej. Ale spokojnie...
    Mamy dla was karte rodziny 3+ mozecie isc do kina i na basen taniej jak
    reszta. Damy wam tez wieksza kwote do odliczenia na dziecko od podatku
    na koniec roku. Niestety najpierw trzeba zarobic. Nie martwcie sie,
    macie na to czas do 75 roku zycia. hehe

    Pozdro.. TK

  • 267. Data: 2014-03-04 12:08:00
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-03-04 09:39, Maniek4 pisze:

> [...]
    > raptem 1 giga dostepnej po odjeciu systemu.
    > Adam kiedys polecal xperie z, ale ona ma 5". Raczej lopaty do

    Ja poszedłem linią Nokii E50 i po delikatnym E51 który się zniszczył w
    bardzo krótkim czasie, kupiłem smartfon Nokia C7 z Symbianem Anna.
    Nie jest to demon szybkości, bo i nie jest najnowszej technologii z
    "osiemnastoipółrdzeniowym" procesorem taktowanym gigahercami, ale bez
    problemu spełnia swoje zadanie.
    Fabrycznie była w nim darmowa nawigacja Nokii, której największą zaletą
    jest to, że w ogóle jest ;)
    Prosta, ale z reguły doprowadza do celu, ale do jej prawidłowej pracy
    potrzebne jest połączenie z internetem.
    Posiada podstawowe funkcje biznesowe, a jak komuś mało to może ściągnąć
    dodatkowe aplikacje ze sklepu Nokia. Część jest darmowa, a część płatna,
    ale w większości są to kwoty poniżej 10zł. Najdroższe programy, które
    kupiłem kosztowały po ok. 40zł. Jeden z nich służy do automatycznego
    nagrywania rozmów, co ma duże znaczenie podczas uzgadniania szczegółów z
    klientami np. w trakcie prowadzenia samochodu lub w innych niezręcznych
    sytuacjach, które uniemożliwiają zapisywanie szczegółów rozmów w
    kajeciku. Niestety niewiele marek telefonów poza Nokią pozwala na
    nagrywanie rozmów. Zazwyczaj nagrywany jest tylko głos osoby
    korzystającej z danego telefonu, bez nagrywania głosu rozmówcy. Z
    Nokiami wyposażonymi w Symbiany nigdy nie było problemów. Drugi program
    służy mi do udostępniania internetu dla laptopa - telefon staje się
    wtedy routerem WiFi.
    Aparat fotograficzny o rozdzielczości 8MP, ale zbyt słabej do tej
    rozdzielczości optyce i brakiem zoomu optycznego i funkcji makro, który
    zazwyczaj uniemożliwia korzystanie z kodów QR.
    Co ciekawsze w pomieszczeniach słabo oświetlonych lepsze zdjęcia
    wychodzą po wyłączeniu xenonowej lampki błyskowej, a sama lampka spisuje
    się rewelacyjnie jako latarka :)
    Pojawiło się wiele nakładek na system Symbian, które dodają szereg
    bajerów np. animowane 3D ekrany i o dziwo po zainstalowaniu tychże
    nakładek telefon pracuje szybciej i przestaje mieć czkawkę :)
    Mojej "ślubnej" tak się spodobał ten telefon, że musiałem jej kupić taką
    samą Nokię C7 tyle, że kupiłem nowszy model z nowszym Symbianem Belle.
    Największe różnice są w szybkości działania na korzyść Belle. Ogólnie
    ujmując część funkcji jest lepsza, a część gorsza wg mojej oceny,
    nacechowanej zapewne przyzwyczajeniami.
    Telefon jest dobrze wykonany. Nie jest zbyt duży, ale dość ciężki i
    sprawia wrażenie bardzo masywnego. Ponoć jego największą bolączką są
    uszkodzenia przycisku blokady, z którego ja osobiście nie korzystam,
    gdyż używam do blokowania specjalnego programiku, którego ikonkę
    umieściłem na głównym ekranie. Dlatego też nie miałem okazji osobiście
    tego sprawdzić. Użytkuję go już trzeci rok, nosząc w skórzanym futerale
    http://www.robitelgsm.home.pl/PUB/leon/C7/3.jpg i dodatkowo z
    naciągniętym na telefon silikonowym pokrowcem
    http://sklep.amadi.pl/pl/etui-silikonowe-black-do-te
    lefonu-nokia-c7.html
    oraz folią na ekranie. Po wyjęciu z tego z tego silikonowego pokrowca,
    telefon wygląda jak nowy, pomimo, że często podczas pracy leci na
    podłogę, a z futerału wysypuję piach i tynk.

    Telefon posiada 256MB RAM, 1GB pamięci dla systemu oraz instalowanych
    programów, 8GB wewnętrznej pamięci na dane i instalowane programy oraz
    dodatkowo możliwość korzystania z kart microSD do 32GB.
    Zaraz po uruchomieniu telefon zapytał mnie czy chce przenieść wszystkie
    dane ze starego telefonu. Po wskazaniu z którego telefonu oraz
    potwierdzeniu połączenia w starym telefonie, wszystko zostało
    automatycznie przeniesione na nowy telefon: kontakty, terminarze,
    rejestry, SMS-y, a także pliki z kart pamięci. Po kilku minutach
    transferu poprzez bluetooth nowy telefon zawierał wszystko to co było w
    starym telefonie. Niestety funkcja ta działa tylko pomiędzy telefonami
    Nokia. W przypadku "ślubnej" w taki sam sposób przeniosłem jej wszystkie
    dane ze starego telefonu Nokia 6103 który nie posiada symbiana.

    Jeżeli nie przeszkadza Ci, że telefon podczas obsługi czasami może
    dostać czkawki i trzeba grzecznie poczekać oraz to, że raz czy dwa razy
    w miesiącu "ni stąd ni zowąd" się zawiesi i sam się zrestartuje to Ci
    polecam.

  • 268. Data: 2014-03-04 12:30:26
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Fabrycznie była w nim darmowa nawigacja Nokii, której największą zaletą
    > jest to, że w ogóle jest ;)
    > Prosta, ale z reguły doprowadza do celu, ale do jej prawidłowej pracy
    > potrzebne jest połączenie z internetem.

    Tylko do wyznaczenia celu. Mapy można pobrać wcześniej (np. dla całej
    Polski) i wgrać do pamięci.

> [...]
    > Zazwyczaj nagrywany jest tylko głos osoby korzystającej z danego telefonu,

    Zgodnie z prawem unii nagrywanie rozmówcy jest nielegalnie - stąd
    ograniczenia we współczesnych telefonach*

    I jest to też powód dla którego stare Nokie z Symbianem są ciągle tak
    popularne :-) W nowych Nokiach na Windows Phone możliwość nagrywania jest
    zablokowana głęboko w systemie i jedyne co można zrobić to włączyć tryb
    głośnomówiący i nagrywać z mikrofonu, ale jakość jest podła.

    * - nie mam wątpliwości że odpowiednie służby mogą nagrywać co chcą i to bez
    mojej ani rozmówcy wiedzy i zgody :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 269. Data: 2014-03-04 13:24:35
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-03-04 12:30, Ergie pisze:

    > Zgodnie z prawem unii nagrywanie rozmówcy jest nielegalnie - stąd
    > ograniczenia we współczesnych telefonach*

    Jesteś w błędzie.
    Prawo unijne nie zabrania nagrywania rozmów, lecz zabrania nagrywania
    rozmów bez wcześniejszego poinformowania rozmówcy i bez uzyskania jego
    zgody, a to duża różnica w porównaniu do tego co napisałeś. Ponadto
    wiele państw w tym zakresie tworzy swoje bardziej precyzujące prawa.
    Jeżeli chodzi o Polskę to nie ma prawa, które zabraniałoby nagrywanie
    rozmów do celów prywatnych. Ze względów ochrony danych osobowych oraz
    ochrony wizerunku nie wolno Ci wykorzystać takiego nagrania przeciwko
    rozmówcy, ani też udostępniać jej osobom trzecim. W przypadku sądu o
    dopuszczeniu takiego nagrania jako materiału dowodowego decyduje sąd.
    Ze względu na przetwarzanie i przechowywanie takich nagrań przez
    podmioty gospodarcze czyli danych, które także podlegają ochronie danych
    osobowych, takie podmioty gospodarcze są zobligowane do poinformowania
    rozmówcy o fakcie nagrywania i uzyskania zgody rozmówcy. Stad też często
    słyszysz w słuchawce: "w trosce o wysoką jakość usług, informujemy, że
    rozmowa może być nagrywana, jeżeli państwo nie wyrażają zgody na
    nagrywanie, prosimy o rozłączenie się". Przy czym na mocy tego
    komunikatu, Ty jako rozmówca także masz prawo nagrywać taką rozmowę i
    nie musisz nawet już informować o takim fakcie konsultanta.

> [...]
    > jest zablokowana głęboko w systemie i jedyne co można zrobić to
    > włączyć tryb głośnomówiący i nagrywać z mikrofonu, ale jakość jest podła.

    Ciekaw jestem jakie telefony z Androidem mają możliwość nagrywania. Siłą
    rzeczy jak się skończy C7 to będę musiał kupić nowy telefon. Ponieważ
    Symbian idzie do lamusa to pozostaje Android, bo Windows to nieporozumienie.

  • 270. Data: 2014-03-04 14:35:36
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > rozmów bez wcześniejszego poinformowania rozmówcy i bez uzyskania jego
    > zgody, a to duża różnica w porównaniu do tego co napisałeś.

    Jest dokładnie tak jak napisałeś. Uprościłem aby nie tworzyć kolejnego OT. W
    praktyce sprowadza się to do tego, że nie można automatycznie nagrywać
    wszystkich rozmów.

> [...]
    > rozłączenie się". Przy czym na mocy tego komunikatu, Ty jako rozmówca
    > także masz prawo nagrywać taką rozmowę i

    Wszystko prawda - właśnie pisania takiego elaboratu chciałem uniknąć.

    > nie musisz nawet już informować o takim fakcie konsultanta.

    Zabawne jest jak się poinformuje. Dwa razy użyłem tekstu w stylu: "rozumiem,
    wobec tego ja również włączam rejestrację tej rozmowy" w obu przypadkach po
    drugiej stronie byłą panika, i prośba o chwilowe poczekanie, wołanie
    kierownika i finalnie rozłączenie rozmowy :-)

> [...]
    > rzeczy jak się skończy C7 to będę musiał kupić nowy telefon. Ponieważ
    > Symbian idzie do lamusa to pozostaje Android, bo Windows to

    Jakiś czas temu wymagało to tzw. "zrootowania" telefonu. Czy obecnie są
    jakieś oficjalne aplikacje działające na nieodblokowanym urządzeniu nie
    wiem, bo zrezygnowałem z Androida na rzecz Windows Phone głównie ze względu
    na darmową nawigację w całej Europie bez potrzeby pobierania danych podczas
    jazdy.

    Pozdrawiam
    Ergie