  • 71. Data: 2009-03-25 21:43:48
    Temat: Re: Jak ludzie budują domy na kredyt?
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał

    > Moja żona jest dentystką, pracuje wyłącznie prywatnie - nie napiszę ci,
    > ile
    > zarabia,

    Z czystej ciekawości - czy każdemu pacjentowi wystawia rachunek?

  • 72. Data: 2009-03-25 21:47:02
    Od: a...@g...com

    On 25 Mar, 22:43, "Baloo" <b...@o...eu> wrote:
    > "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał

    > Z czystej ciekawości - czy każdemu pacjentowi wystawia rachunek?

    Dentysci chyba moga rozliczac sie karta podatkowa ? Wtedy nie musza
    wystawiac nikomu rachunkow, czy prowadzic ewidencji sprzedazy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 73. Data: 2009-03-25 22:05:28
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał

    > Dentysci chyba moga rozliczac sie karta podatkowa ? Wtedy nie musza
    > wystawiac nikomu rachunkow, czy prowadzic ewidencji sprzedazy :)

    Nie jestem pewien czy mogą.
    Ale tak czy owak - ten rodzaj opodatkowania i brak wymogu prowadzenie ksiąg
    jest daleko bardziej korzystny, niż w przypadku podmiotów opodatkowanych na
    zasadach ogólnych. Dlatego tak często dochodzi do nadużyć.

  • 74. Data: 2009-03-25 23:12:40
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > ksiąg jest daleko bardziej korzystny, niż w przypadku podmiotów
    > opodatkowanych na zasadach ogólnych. Dlatego tak często dochodzi do

    Nie zawsze to sie oplaca. Rozliczenia karta podatkowa powoduja, ze nie masz
    kosztow, tzn. masz ale nie stanowia koszty uzyskania przychodu. Ten kij jak
    kazdy ma dwa konce. Zreszta dzis chyba juz nie wiele branz gospodarczych
    moze korzystac z tego rozliczenia.

    Pozdro.. TK

  • 75. Data: 2009-03-26 00:24:18
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Órzytkownik <adam.szen> napisał:
    > Biznesmenie od siedmiu bolesci - zamilknij juz lepiej bo sie osmieszasz :)

    no właśnie ty się osmieszasz wypowiediami o jakichś strasznych stresach z
    rozliczeniami z zus/us i księgowościa, na dodatek pwenie jej nawet nie
    potrafisz prowadzić skoro za taką kasę robią to za ciebie inni:O)

    >Tyle ze Ty liczyles odrazu np. pracownikow! HA HA - pewnie, odrazu bys
    >chcial miec lokal w mariocie, setke komputerow i ludzi do rzadzenia
    >nimi :) Zapierdzielaj sam po 16h na dobe, to moze za pare lat do czegos
    >dojdziesz.

    ja liczyłem dla jednoosobowej DG "kafejka internetowa" i potrafie to
    policzyć i nie opowiadam takich śmiesnych bzdur że 30tys kredytu wystarczy
    na taki biznes:O)
    potrafisz tylko gadać puiste frazesy typu: "daj ludziom to czego chcą,
    kientów masz na całym świeci", daj spokój z tymi radami cioci basi:O)
    twoim tokiem myslenia to dam ci pomysł na lepszy biznesz, wszyscy ludzie
    chcą jesć, nakarm świat, masz miliardy klientów, powodzenia!:O)

    > OK tym razem juz naprawde EOT

    widzę ze poza gadkami wujka dobra rada brak ci konkretnych argumentów, masz
    racje, lepiej juz nie odpowiadaj:O)

  • 76. Data: 2009-03-26 00:32:20
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Órzytkownik "Tomasz Nowicki" napisał:
    > Ano, zarobiła - najpierw odwalała pańszczyznę, potem dorabiała
    > właścicielkę
    > gabinetu, w którym pracowała, a potem wzięliśmy kredyt na lokal i sprzęt w
    > leasing i spłacała z zarobków.

    nie żartuj że na pańszczyżnie się czegoś dorobiła, chyba tylko na średniej
    klasu autko, ale nie na wyposażony gabinet dentystyczny, a kredyty można
    brać, ale są tylko dla bogaczy:O)

    > Napisałem - skończ studia, naucz się zawodu, jak będziesz miał 28-30 lat,

    nie ucz ojca dzieci robić:O)
    po co namawiasz ludzi do tracenia czasu na studia skoro u nasz nie ma dla
    takich ludzi pracy?:O)

  • 77. Data: 2009-03-26 00:34:35
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Órzytkownik "Baloo" napisał:
    > Z czystej ciekawości - czy każdemu pacjentowi wystawia rachunek?

    ha ha, świetna uwaga:O)
    ale każdy ma inne standardy moralne:O)

  • 78. Data: 2009-03-26 13:43:31
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Wed, 25 Mar 2009 22:43:48 +0100, Baloo napisał(a):

    > "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał

    > Z czystej ciekawości - czy każdemu pacjentowi wystawia rachunek?

    Każdemu, który sobie tego zażyczy - rok czy dwa lata temu była ulga na
    prywatne leczenie, to brało bardzo wielu. Poza tym prowadzi kpir.
    Uprzedzając dalsze pytania - ze względów leasingowo-kredytowych (oraz
    oczywiście, z powodu całkowitego oddania sprawie zasilania budżetu państwa
    ;) ) wykazuje praktycznie wszystkie przychody - zresztą, co chwila MF
    straszy wprowadzeniem kas fiskalnych i nie warto się podkładać nagłym
    skokiem obrotów po uruchomieniu kasy - czas stracony na kontrolę skarbową
    miałby gorszy skutek finansowy niż ewentualna kara. Jedyną rzeczą, która
    mnie w tym martwi, jest konieczność pilnowania jeszcze jednego ustrojstwa -
    przeglądów itp., no i szkolenie. Poza tym to mogą wprowadzać - z punktu
    widzenia podatków zwisa nam to i powiewa :)

    T.

  • 79. Data: 2009-03-26 13:45:40
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Karta opłaca się ludziom pracującym na etacie i tylko dorabiającym w
    gabinecie prywatym raz czy dwa razy w tygodniu. Lekarze tacy jak moja żona
    zbyt dużo inwestują i ponoszą inne koszty, by rezygnować z ich odliczania

    T.

  • 80. Data: 2009-03-26 17:22:15
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gargamel" <s...@d...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > widzę ze poza gadkami wujka dobra rada brak ci konkretnych argumentów,
    > masz racje, lepiej juz nie odpowiadaj:O)
    a moze zajzrzysz na tę grupę

    alt.pl.och.jak.mi.dobrze.w.polsce

    i tam ponarzekasz bo tutaj to raczej nikogo nie interesuje.
    Apropos - Ja też buduje dom i nikomu nic nie ukradlem

    Pzdr
    J23