  • 801. Data: 2014-07-18 09:48:37
    Temat: Re: Jezioro
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 lipca 2014 21:58:30 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:

    > Daj jaki� inny przyk�ad
    http://niewiarygodne.pl/gid,11131594,img,11131605,ka
    t,1017185,title,Cud-Zwloki-swietych-ktore-nie-ulegly
    -rozkladowi,galeriazdjecie.html
    Jan Nepomucen jeszcze.

  • 802. Data: 2014-07-18 14:10:17
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 18 lipca 2014 09:48:37 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > http://niewiarygodne.pl/gid,11131594,img,11131605,ka
    t,1017185,title,Cud-Zwloki-swietych-ktore-nie-ulegly
    -rozkladowi,galeriazdjecie.html

    > Jan Nepomucen jeszcze.
    Zdajesz sobie sprawę że dałeś linka do artykułu w którym prawie wszystkie obrazki to
    rysunki? Nie ma w artykule żadnych informacji że zwłoki poddano badaniom. Cud jest
    wtedy kiedy nauka nie jest w stanie odpowiedzieć dlaczego dana rzecz się dzieje. Jak
    na razie wszystkie zbadane cuda okazały się oszustwem.

  • 803. Data: 2014-07-18 15:37:24
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-07-18 14:10, k...@g...com pisze:

    > Cud jest wtedy kiedy nauka nie jest w stanie odpowiedzieć dlaczego dana rzecz się
    dzieje.

    To nie do końca tak. Po prostu narzędzia i wiedza, jaką mamy obecnie być
    może nie pozwalają na wyjaśnienie pewnych rzeczy. Co wcale nie musi
    oznaczać, że jest to cud. Być może za 100, 200, 500 lat zjawiska
    nazywane dzisiaj cudami zostaną wyjaśnione naukowo.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 804. Data: 2014-07-18 21:25:49
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 18 lipca 2014 15:37:24 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

    > To nie do ko�ca tak. Po prostu narz�dzia i wiedza, jak� mamy obecnie by�
    >
    > mo�e nie pozwalaj� na wyja�nienie pewnych rzeczy. Co wcale nie musi
    >
    > oznacza�, �e jest to cud. By� mo�e za 100, 200, 500 lat zjawiska
    >
    > nazywane dzisiaj cudami zostan� wyja�nione naukowo.
    >

    > Pozdrawiam,
    >
    > MW

    Nie chodziło mi o tak szerokie pojęcie cudu albo braku wiedzy. Odpowiadam w tym
    przypadku tylko o tych cudownie nie psujących się zwłokach. Są środki techniczne na
    zbadanie zjawiska ale się go nie bada. Chyba tylko dlatego żeby oszustwo nie zostało
    ujawnione. Bo jakie może być inne wytłumaczenie?

  • 805. Data: 2014-07-18 22:20:59
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    wtedy kiedy nauka nie jest w stanie odpowiedzieć dlaczego dana rzecz się dzieje. Jak
    na razie wszystkie zbadane cuda okazały się oszustwem.

    A do tego te zwłoki, które wyglądają prawie jak żywe to wszystkie mają
    silikonowe lub woskowe odlewy twarzy i rąk.
    Wystarczy tylko poczytać w necie.
    Ale Katolicy jak te "barany" wierzą w bajki i "jarają się" widokiem
    postaci, które wyglądają jakby dopiero co usnęły.

  • 806. Data: 2014-07-18 22:22:41
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 18 lipca 2014 21:25:49 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:

> [...]
    zbadanie zjawiska ale się go nie bada. Chyba tylko dlatego żeby oszustwo nie zostało
    ujawnione. Bo jakie może być inne wytłumaczenie?

    oczywiscie ze sie bada - tyle ze problem mamy standartowy - "racjonalista" stwierdzi
    ze albo badania sa nieuczciwe albo ze istnieje czynnik ktorego jeszcze nie znamy.

    b.

  • 807. Data: 2014-07-18 22:41:01
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 18 lipca 2014 22:22:41 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    stwierdzi ze albo badania sa nieuczciwe albo ze istnieje czynnik ktorego jeszcze nie

    Teraz naciągasz. Dlaczego miałbym podważyć opinię niezależnych naukowców. Może na
    bazie badań dało by się zrobić jakiś preparat leczniczy albo kosmetyczny. Może nauka
    by ciut poszła do przodu. A tak kukiełki służą do zarabiania pieniędzy i ogłupiania
    ludzi. Co do zarabiania to nie moje pieniądze i mnie to nie 9interesuje. Ale zbrodnią
    jest mieć możliwość coś poznać i z tego nie skorzystać bo ktoś ma muchy w nosie.

  • 808. Data: 2014-07-18 22:55:08
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 18 lipca 2014 22:41:01 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:

    stwierdzi ze albo badania sa nieuczciwe albo ze istnieje czynnik ktorego jeszcze nie
    znamy.

    > Teraz naciągasz. Dlaczego miałbym podważyć opinię niezależnych naukowców.

    gdyby nie pasowaly do swiatopoglady latwiej zaprzeczyc badaniom niz zmienic
    swiatopoglad :)

> [...]
    ogłupiania ludzi. Co do zarabiania to nie moje pieniądze i mnie to nie 9in...

    Gdyby sie okazalo ze da sie zrobic praparat no to zaden był cud. No ale nic nie
    wykryto, ja nic nie wiem o tym. Wiec myslenie racjonalistow bedzie zapewne jak
    napisalem.

  • 809. Data: 2014-07-19 00:15:25
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-07-18 22:22, Budyń pisze:

> [...]
    stwierdzi ze albo badania sa nieuczciwe albo ze istnieje czynnik ktorego jeszcze nie

    Po pierwsze nie "standart" tylko "standard".
    Po drugie Katolików cechuje dorabianie ideologii do wszystkiego. We
    wszystkim co robią i co ich otacza widzą tylko działalność boską, a
    każde zjawisko, którego nie potrafią wytłumaczyć w racjonalny sposób
    uważają za cud boski.

    Dam Ci przykłady, z którymi osobiście się zetknąłem.
    Mam kolegę, bardzo wierzącego, który wszystkiemu przypisuje moc sprawczą.
    Kupił mieszkanie do remontu i zaczął remont. Poprosił mnie o pomoc z
    instalacjami. Więc mu pomogłem robiąc te instalacje. Inni znajomi
    pomagali mu zrobić inne rzeczy. Jedni pomogli poszpachlować ściany, inni
    pomalować itd. Samemu tylko się modlił i kompletnie nic nie wykonał
    swoimi rękoma przy tym remoncie twierdząc, że on się na tym nie zna.
    Zachowywał się jak jaśnie pan kierownik. Bez przerwy opowiadał jak to mu
    Bóg pomaga przy tym remoncie i wszystko mu idzie tak łatwo. Nic
    kompletnie na temat ludzi, którzy mu pomagali bezinteresownie. Wielu z
    nich nawet nie podziękował.
    Niestety nikt ze znajomych nie zajmował się kafelkami to wynajął ludzi.
    Ale zanim ich wynajął zakupił kafelki, kleje itd. Trochę tego było i nie
    miał tego kto wnieść na 3 piętro.
    Dorwał młodych chłopaków, którzy akurat rozmawiali pod blokiem i
    zaproponował im, że im da zarobić jak mu wniosą te wszystkie rzeczy na
    górę, a było tego całkiem nie mało, bo kafelki były kładzione na
    podłogach w kuchni i łazience oraz przedpokoju. Chłopaki kursowali wiele
    razy, targając przez ponad 2 godziny wiele kilogramów.
    Zgrzali się i spocili, aż się porozbierali z kurtek i kursowali w samych
    podkoszulkach.
    Kolega nawet nie zaproponował im odpoczynku czy choćby szklanki wody czy
    herbaty, tylko ich poganiał "no jeszcze, już wam niedużo zostało".
    Pilnując ich jak żandarm, samemu nie wnosząc nic.
    Jak skończyli pracę to wręczył im po 2 złote (to nie pomyłka, po dwa
    złote) z tekstem "macie chłopaki na piwo".
    Chłopaki jak zobaczyli te pieniądze to odmówili ich przyjęcia, ale
    kolega im te pieniądze wcisnął na siłę, a po wyjściu chłopaków, zwrócił
    się do mnie z tekstem: "szkoda takim żulom dawać więcej, bo by i tak
    wszystko przepili, nie będę ich rozpijał".
    Kur... , aż mną targnęło i w końcu mu wygarnąłem co myślę o nim i o jego
    przekonaniach. Powiedziałem mu, że to nie Bóg mu sprzyja tylko jego
    chciwość i cwaniactwo oraz żerowanie na naiwności ludzkiej, a sam jest
    leniem i obibokiem z dwiema lewymi rękoma. Nie docenia ludzi i nawet nie
    umie podziękować ludziom, którzy mu pomagają.
    Potrzebował kilku dni na przemyślenie tego co mu wygarnąłem i po kilku
    dniach stwierdził, że chyba faktycznie miałem rację i że to Bóg do niego
    przemówił przeze mnie.

    Inny przykład:
    Znajomy w pracy podkreślał swoją wiarę i bez przerwy przytaczał
    przykłady jak to Bóg karze ludzi. Patrz ten bluźnił na Boga i Bóg go
    ukarał i teraz jest chory na nowotwór.
    Ten bluźnił na Katolików i Bóg go za to pokarał. Szedł do pracy i złamał
    nogę. Było wiele tego typu tekstów z jego strony. Praktycznie codziennie
    przy śniadaniu robił wykłady wiary, bez przerwy podkreślając jak to Bóg
    karze ludzi.
    Pewnego dnia w drodze do pracy poślizgnął się na lodzi i złamał rękę.
    Kiedy pojawił się w pracy to mu przypomniałem jak opowiadał o
    przypadkach karania przez Boga. Powiedziałem mu, że jego Bóg pokarał za
    te wszystkie bluźnierstwa pod adresem tych wszystkich ludzi. Aż go
    zatkało. Przemyślał to sobie i stwierdził, że chyba mam rację. Od tego
    czasu już nie psioczył na ludzi i nie przypisywał im boskich kar.

    Kolejny przykład:
    Wpada do mnie z samego rana w niedzielę kolega z tekstem: "wiesz, Bóg mi
    dzisiaj dał znak, że muszę do Ciebie wpaść, bo ostatnio byłeś taki
    przygnębiony".
    Myślałem, że mnie jasny szlak trafi, bo tyle co się położyłem spać po
    przepracowanej kolejnej nocy. Ponieważ byłem podmiennikiem, a kolega z
    pracy, alkoholik, który był drugim podmiennikiem "załapał cuga" to
    musiałem pracować po 16 godzin swoje i jego zmiany. Była to już moja
    szósta czy siódma nocka, a kilka dni pracowałem także na II zmianę, bo
    był okres urlopowy i zmiany obstawiało kilku pracowników.
    Stwierdziłem tylko, że Bóg daje mu błędne sygnały, a ja po prostu
    potrzebuję odpoczynku i snu, a nie jego wizji ideologicznych. Był
    zdziwiony, że go wyprosiłem z domu i poszedłem spać.

  • 810. Data: 2014-07-19 09:39:26
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 19 lipca 2014 00:15:25 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:

    do mnie sie nie wysilaj - jak wiesz do dyskusji potrzebuje osoby kulturalnej, juz
    pokazales co potrafisz. I uczciwej w dyskusji. Ja nie mam zamiaru analizowac czy w
    tym zdaniu mowisz prawde, manipulujesz czy wrecz klamiesz.
    Szkoda, bo poczatek byl niezly.

    pozdrawiam i miedzy nami eot
    b.