  • 91. Data: 2016-01-23 08:45:36
    Temat: Re: OT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji?
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    dyskusyjnych:n7ub72$6pf$...@n...news.atman.pl...

    W dniu 2016-01-22 o 22:51, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    >Te ostatnie podwyzki zaczely sie jeszcze w grudniu. Nie bylo zadnego
    >podatku a banki juz je wprowadzily tlumaczac podatkiem.

    Misiek, te grudniowe podwyżki były ogłoszone (nie wprowadzone, bo bank ma
    dłuższe "vacatio legis" niż pis) gdy było już wiadomo jak wysoki będzie to
    podatek i były z jego wysokością zgodne (po czym nieRząd jeszcze podniósł
    proponowaną wysokość), albo nie wiesz co się wokół ciebie dzieje albo po
    prostu manipulujesz.

    A podatek na dzisiaj jeszcze nie obowiązuje,, bodajże dopiero od lutego. A
    podwyżki w bankach będą obowiązywały później niż podatek.

    >Niby gdzie?

    Kilka linijek wyżej: "Poza tym, co widac po zyskach wcale nie musza."

    Widzisz i odpowiadasz: r...@k...pl

    > Przecież widać gołym okiem.

    >bezmyslnie szafuje pojeciami po dupnej uczelni w ktorej sprawdza sie co
    >jest wykute na pamiec? Zaden szanujacy sie wykladowca nie podpisze indeksu
    >niezaleznie od szkoly w jakiej wyklada.

    Keyword: "szanujący się", sprawdzić, czy nie Dolce Vita, ups... Dolce &
    Gabbana

    >Tobie cos sie nie zgadza, nie mi.

    Tak, bezmyślnie dodupne zastosowanie poprawnych reguł.
    Analogizując, to tak jakbyś powiedział, że skoro z Łodzi do Warszawy jest
    130km a z Warszawy do Gdańska 340 to z Łodzi do Gdańska powinno być 470
    Odległości możesz dodawać o ile jest to trasa w jednym ciągu wzdłuż jednej
    drogi.
    Podobnie z pobudzaniem popytu, istniałoby, gdyby kasa była nowa, ale
    straSzydło wyraźnie mówi, że to kasa z podatków (bankowego i marketowego),
    więc zabranie kasy na podatek najpierw obniży popyt.

    Celowo głupa rżniesz? Warto tak poświęcać własną twarz dla pisuaru?

    >Widze roznice dzielenia tego samego tylko inaczej miedzy grabieniem jeszcze
    >wiecej. Zreszta dziwi mnie troche krytyka tego pomyslu. Troske o budzet
    >rozumiem, ale podone rozwiazania funkcjonuja w innych krajach i im w
    >naszych dyskusjach nikt zarzutu nie robi. Jest odwrotnie. W okolicy jesieni
    >dyskutowalismy o tym, ze w sumie to stac nas na utrzymywanie uchodzcow z
    >Syrii. To na nasze dzieci mamy zalowac?

    Dyskutujemy o popycie a nie pomaganiu, celowo próbujesz zmienić temat.

    >Bo to duze w wiekszosci nie jest nasze.

    Tak się składa, że transport w Polsce jest głównie nasz i dodatkowo go dużo
    eksportujemy. Piszesz o sprawach, których percepcję masz na poziomie, "A bo
    widziałem ciężarówkę z napisem Biedronka, a Mietek wozi towar seicento" (btw
    ja np,. nie widuje w sklepikach osiedlowych by ktoś towar przywoził
    osobówkami).

    >No my tu prawdy jak jest nie dojdziemy z cala pewnoscia. :-)

    Tu nie, ja nie czerpie wiadomości z usenetu, za dużo płatnego trollingu.

  • 92. Data: 2016-01-23 08:51:34
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    >Adolf i swita jednym ruchem uznal, ze psychicznie chorzy nie musza zyc.
    >Pozniej bylo jeszcze gorzej. Poki co nie widze tu podobienstw nawet do
    >Lukaszenki.

    Klasyczny błąd retoryczny: analogia to nie tożsamość.

    BTW nie jednym ruchem, sprawy się pełzająco rozwijały, nie wiadomo gdzie
    skończyłby Kaczyński, ja wierze, że ten człowiek nie ma równo pod sufitem.

  • 93. Data: 2016-01-23 08:52:48
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    W dniu 2016-01-22 o 22:54, Ghost pisze:

    >Ja bym to nazwal obiektywizmem i ew. naiwnoscia.

    To drugie.

    >Jak cos jest dobre to jest dobre. Jak cos jest zle to zle.

    I dobre jest demontowanie republiki?

  • 94. Data: 2016-01-23 08:54:42
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-01-22 o 14:05, Adam Sz. pisze:
    > Program 500 plus powiekszy jedynie dziure w budzecie o 17mld i powiekszy
    > armie urzednikow o 7 tys. A wystarczylo zlikwidowac PIT i w ten sposob
    > zachecic*normalne rodziny*, a nie patologie do rodzenia dzieci. Bo ludzie
    > chca miec dzieci ale ich na to nie stac. Rodzina 500 plus powiekszy jedynie
    > patologie.

    Wszystkie pomysły urzędników mające "zachęcić do rodzenia" powinny być
    karane.

    Ziemia jest przeludniona. Badania wykazały, że życie w standardzie USA
    na Ziemi może osiągnąć populacja około 2 mld ludzi. Jest nas 4x za dużo.
    Standard więc spada i dalej będzie spadał jeśli ciągle będziemy się
    mnożyć na potęgę.

    Politycy zachęcają do mnożenia z jednego tylko powodu: dla kasy. Systemy
    emerytalne są tworzone tak, że tylko dodatni przyrost jest w stanie im
    sprostać.

    Zamiast więc się mnożyć - trzeba zmienić ten system. Na tym się skupić.
    Nie mam w rękawie prostej recepty, jak powinien wyglądać nowy system ale
    wiem jedno: obecny nie będzie działał dla ujemnego przyrostu naturalnego.

    --
    MN

  • 95. Data: 2016-01-23 09:51:45
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    pl...

> [...]

    >Ziemia jest przeludniona. Badania wykazały, że życie w standardzie USA na
    >Ziemi może osiągnąć populacja około 2 mld ludzi.

    Jakie to badania? I czy aby nie opierają się na założeniu, że właśnie
    pozostałe 6 mld pracuje na poziom tych 2 mld.

  • 96. Data: 2016-01-23 09:52:06
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 23 stycznia 2016 00:25:40 UTC+1 użytkownik masti napisał:
> [...]
    ktorzy sa na granicy podjecia decyzji. To musi dac efekty - jak duze , trudno
    oszacowac.

    > to ty masz dzieci dla kasy? Bo ja z miłości.

    no to dlaczego nie masz szesciorga? Miłosc powyżej 2 nie obowiązuje?
    Sprowadzasz sprawe do absurdu - jesli masz dwójke, teoretycznie chciałbys nastepne
    ale budzet domowy nie za bardzo sie spina to 1000zł miesiecznie moze dac impuls zeby
    jednak nastepne dziecko miec. Tylko o to chodzi.

    Gdyby płacili 2000 za dziecko to mógłbys twierdzic ze ktos poleciał na kase - ale nie
    bądz smieszny, za 500?

    > pomijając już, że zmienić ustawę medialną czy o TK można było w 3 dni a
    > 500+ spobie polezy w miisterstwach parę miesięcy

    gdyby zrobili 500+ krzyczalbys ze źle bo za szybko, jest normalnie procedowane, żle
    bo za wolno. To sie nazwywa obsesja - to co robi pis jest złe bo to robi pis.
    Postaraj sie bardziej obiektywnie :)

    Co do TK - uważam ze należało go stuknąć, jako organ stojący poza intencjami
    suwerena. Rzeplinski nawet nie udaje ze jest bezstronnym sędziom tylko ewidentnie
    sprzyja staremu układowi.
    Nie moze byc tak aby naród wybrał kierunek zmian a organ niepodlegajacy wyborowi te
    zmiany hamował z politycznych, a nie merytorycznych powodów.
    A ze platformersi podłożyli sie jak szczawiki tą nowelizacją czerwcową - kretyni
    kompletni. A wy za nimi tesknicie :)

    Telewizja - oczywiscie bardzo dobry ruch. Znów nie moze byc tak aby wszystkie 3
    główne telewizje napieprzały w pis jak w bęben niezależnie czy jest w opozycji czy
    rządzi. Jesli wam sie to wydaje dobre to jestescie powaznie skrzywieni.
    Prosze sobie właczyc TVPinfo- to sie w koncu daje oglądac. Kiedys były ludki
    wyłącznie proukładowe, teraz jest równowaga. Widze kogos z prawicy kontra kogos z
    lewicy/salonu. Zdaje sie ze na tym polega obiektywna telewizja? Nie pasi wam?

    A te dwie sprawy nalezało przeprowadzic szybko. TK ubiłby zmiany w telewizji, a bez
    jednej telewizji która w miare obiektywnie przedstawialaby zamierzenia rzadu bardzo
    ciezko byłoby prowadzic polityke informacyjną.

    b.

  • 97. Data: 2016-01-23 10:03:36
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 23 stycznia 2016 08:54:39 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    > na Ziemi może osiągnąć populacja około 2 mld ludzi. Jest nas 4x za dużo.
    > Standard więc spada i dalej będzie spadał jeśli ciągle będziemy się

    takie teorie są bardzo śliskie - a dlaczegoż standatd USA powinien być obowiazujący,
    a białoruski nie wystarczy?
    Zdaje sie ze kraje zachodu wprowadziły bardzo intensywny program antydemograficzny -
    ta cała seksualizacja i konsumpcjonizm, z promocją antykoncepcji i aborcji dała
    znakomite efekty.

    Tylko biedaki z 3go swiat nie chcą sie dostosowac.

    > Politycy zachęcają do mnożenia z jednego tylko powodu: dla kasy. Systemy
    > emerytalne są tworzone tak, że tylko dodatni przyrost jest w stanie im
    > sprostać.

    zachęcają? słabo im to idzie.

    > Zamiast więc się mnożyć - trzeba zmienić ten system. Na tym się skupić.
    > Nie mam w rękawie prostej recepty, jak powinien wyglądać nowy system ale
    > wiem jedno: obecny nie będzie działał dla ujemnego przyrostu naturalnego.

    czeba leciec na marsa :)

    b.

  • 98. Data: 2016-01-23 10:05:03
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-01-23 o 08:52, Ghost pisze:

    > To drugie.

    Nie wykluczam, acz staram sie trzymac pion w ocenie. Jak znikna
    kilkugodzinne kabarety z codziennej ramowki TVP2 to moze i o Kurskim z
    trudem jakies dobre slowo powiem.

    > I dobre jest demontowanie republiki?

    Nie widze wielkich roznic. Tamci robili to bardziej po cichu, zachowujac
    pozory a ci mniej. Spodziewany standard od zawsze mozna tak powiedziec.
    Z drugiej strony moze tak trzeba? Wypieprzyc jednych od koryta, za
    cztery lata pozamykac tych i moze zacznie byc normalnie? Dziwnie to
    wszystko zaczyna wygladac. Niemcy martwia sie nasza demokracja,
    amerykanie naszym ratingiem. Slabnie waluta. Jakies kody jezdza do
    Brukseli, opozycja sie obraza, ze jest opozycja. Jest ciekawie w kazdym
    razie.

    Pozdro.. TK

  • 99. Data: 2016-01-23 10:27:29
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

> [...]
    jednak nastepne dziecko miec. Tylko o to chodzi.

    > Gdyby płacili 2000 za dziecko to mógłbys twierdzic ze ktos poleciał na kase - ale

    to teraz sobie weź rodzinę, żyjącą nawet z dwóch minimalnych. Dla nich
    teoretyczne 500, bo tyle nie będzie, to kupa kasy. A to do nich i do
    rodzin patologicznych skierowana jest ustawa

    > gdyby zrobili 500+ krzyczalbys ze źle bo za szybko, jest normalnie procedowane, żle
    bo za wolno. To sie nazwywa obsesja - to co robi pis jest złe bo to robi pis.
    > Postaraj sie bardziej obiektywnie :)

    dziękuję, że wiesz co bym zrobił. Na razie widzę co robią.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 100. Data: 2016-01-23 10:38:31
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-01-23 o 10:03, Budyń pisze:
    > takie teorie są bardzo śliskie - a dlaczegoż standatd USA powinien być
    obowiazujący, a białoruski nie wystarczy?

    Może wystarczy. Nie ja decyduję.
    Może być i standard sprzed 80 tys lat, jak w "walce o ogień".
    Tak czy siak - system emerytalny trzeba dostosować. To jej esencja mojej
    wypowiedzi.

    Wieczny dodatki przyrost naturalny jest nie do utrzymania.
    Jest wiele badań naukowych, które podają, gdzie ten przyrost się
    zatrzyma. Padają różne liczby, ale wszystkie są zgodne: zatrzyma się.

    --
    MN