  • 241. Data: 2016-01-27 10:25:39
    Temat: Re: OT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji?
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-01-27 o 10:20, Adam Sz. pisze:
> [...]
    górniczych. Na przykład uzależnić wypłate 14tek od zyskow. Nie am zysków - goła
    pensja.

    > Poki co JSW sprzedaje swoja dochodowa czesc (SEJ - Spolka Energetyczna
    > Jastrzebie:) za 200 mln zeby wyplacic zalodze 14-stke (ok 192 mln). Co wiecej,
    > 14-stki mialy byc wyplacone w lutym - dogadali sie z zaloga, ze wyplaca
    > w czerwcu ale.. z ODSETKAMI :)) Czujesz? Pracownicy dostana jeszcze odsetki
    > za to opoznienie :))

    Never ending story.
    Jak dla mnie to dramat normalnie.

    Pozdro.. TK

  • 242. Data: 2016-01-27 11:14:42
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 27 stycznia 2016 10:20:07 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > w czerwcu ale.. z ODSETKAMI :)) Czujesz? Pracownicy dostana jeszcze odsetki

    czebaby jakąś zbankrutowac dla przykładu - a z reszta zmienic reguły gry na rynkowe.

    b.

  • 243. Data: 2016-01-27 11:18:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 27 stycznia 2016 10:25:41 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Never ending story.
    > Jak dla mnie to dramat normalnie.

    Tu pisali tak:
    http://wpolityce.pl/gospodarka/196610-dziwna-prywaty
    zacja-zakladow-w-krasniku-zarobila-w-rok-265-mln-zl-
    sprzedaja-za-300-ministerstwo-milczy-sprawa-ma-zajac
    -sie-nik

    A teraz jest niby tak:
    http://lublin.tvp.pl/19266127/fabryka-lozysk-tocznyc
    h-prywatyzacja-in-plus

    U mnie w mieście kilkanaście lat temu "zagraniczny inwestor" kupił duży dobrze
    funkcjonujący zakład.
    Po 18 miesiącach zamknął- zlikwidował sobie konkurencję;)

  • 244. Data: 2016-01-27 11:21:34
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 27 stycznia 2016 11:14:43 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > czebaby jakąś zbankrutowac dla przykładu - a z reszta zmienic reguły gry na
    rynkowe.

    SEJ ma byc kupiony przez... PGNiG, wiec to takie wlal-wylal, ewidentna pomoc
    JSW przez skarb panstwa, ktorej nikt na pierwszy rzut oka nie zobaczy i nie
    oprotestuje :-) A moze przygotowuja sie juz do zbankrutowania JSW i wyprzedaja
    co sie da ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 245. Data: 2016-01-28 13:38:26
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    Budyn, Maniek i reszta:

    http://legislacja.rcl.gov.pl/docs/2/12279566/1232681
    8/12326820/dokument206240.pdf

    Szczegolnie zwroccie uwage na drugi argument przeciw - tj.:

    "Nalezy spodziewac sie, ze wzrost transferow pienieznych do rodzin spowoduje
    dezaktywacje (rezygnacje z pracy lub zaprzestanie jej poszukiwania) wsrod
    rodzicow, ktorych (potencjalne) zarobki sa drugie pod wzgledem wysokosci w
    rodzinie."

    Czyli MF ma takie same zdanie jak ja, brawo MF! ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 246. Data: 2016-01-28 14:13:17
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 28 stycznia 2016 13:38:28 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    > rodzinie."
    >
    > Czyli MF ma takie same zdanie jak ja, brawo MF! ;)

    zgoda -matki kilkorga dzieci które zmuszone były przez nędzę pracować będą mogły nie
    pracowac zawodowo a tylko na etacie "wychowawczym". Tylko opróćz stwirdzenia
    faktu/prognozy to wypadałoby powiedziec czy to zle/dobrze/neutralnie.

    b.

  • 247. Data: 2016-01-28 14:38:18
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 stycznia 2016 14:13:18 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    faktu/prognozy to wypadałoby powiedziec czy to zle/dobrze/neutralnie.

    Tzn. wedlug Ciebie lepiej jest, jak ludzie biora zasilki, niz jak pracuja? :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 248. Data: 2016-01-28 14:49:08
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 28 stycznia 2016 14:38:19 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    >
    > Tzn. wedlug Ciebie lepiej jest, jak ludzie biora zasilki, niz jak pracuja? :-)

    jak dorobisz sie dwójki, trójki dzieci i powiesz ich matce ze nie pracuje to strzeli
    cie kablem od żelazka. Wiesz, tym koncem z żelazkiem.

    Znów jakis korwinizm, "jesli nie zarabiasz to nie pracujesz". Sorry, ale to zdanie
    jest fałszywe, hint wolontariat.

    b.

  • 249. Data: 2016-01-28 16:58:56
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-01-28 o 13:38, Adam Sz. pisze:
> [...]
    > rodzinie."
    >
    > Czyli MF ma takie same zdanie jak ja, brawo MF! ;)

    No wiesz.. Opisywanie rzeczywistosci niczego nie przesadza. To, ze ktos
    widzi potencjalne tendencje nie jest zle a wnioski zdaje sie sa dosc
    oczywiste i chyba malo odkrywcze?

    Pozdro.. TK

  • 250. Data: 2016-01-29 20:43:33
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Jan 2016 00:30:46 -0800 (PST), Budyń napisał(a):

    > zauwaz ze przy postępujacej robotyce socjalne rozdawnictwo bedzie elementem
    koniecznym. Juz teraz finlandia ma jakies takie plany -1000E kazdemu za frajer.

    I pilotazowo, lokalnie, Holandia.

    > Gdy dobra beda produkowac roboty to trzeba bedzie zabrac korporacji od robotów, by
    dac ludziom, by mogli te dobra kupowac.

    Nie da sie wiecznie nakrecac konsumpcji, model gospodarki i tak bedzie sie
    musial zmienic, no chyba ze wybuchnie pelnoskalowa III WS.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl