  • Data: 2009-11-25 08:59:58
    Temat: Osuszanie ściany, problem z rynną
    Od: Robert <r...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam Wszystkich,

    Chciałbym prosić o poradę na temat problemu, który mnie ostatnio
    bardzo zaskoczył.
    Mianowicie w tym roku wymieniałem dach. Wykonawca zobowiązał się
    wykonać prace do końca września. W praktyce okazało się, że prace z
    dachem zostały zakończone dopiero na początku listopada :). Umowa
    obejmowała również wykonanie nowych rynien. Prace miały zostać
    wykonanie w przeciągu 2 tygodni od rozpoczęcia prac. Niestety do dnia
    dzisiejszego rynny nie zostały zainstalowane. Wykonawca zobowiązał się
    zainstalować rynny w tym tygodniu, ale problem tkwi w tym, że przez 3
    miesiące dom był bez rynien. Nie przejmowałem się tym faktem do
    momentu, kiedy zobaczyłem, że na ścianie po stronie wewnętrznej, na
    której jest balkon pojawiła się wilgoć i czarna pleśń ( woda z dachu
    spływała na balkon ).
    Pleśń pojawiła się "nagle", ponieważ jeszcze dwa tygodnie temu ściana
    była czysta. W ostatnich tygodniach dużo padało, dlatego domyślam się,
    że woda spływająca na balkon, wsiąkła w mur i przesiąkła do
    pomieszczeń.
    Proszę o poradę doświadczonych kolegów czy po zainstalowaniu rynien
    problem zniknie, czy może powinienem próbować jakoś osuszyć ścianę i
    usunąć.
    Pokój, w którym pojawił się problem służy nam, jako sypialnia. Śpimy
    tam z małym dzieckiem a wiem, że pleśń na ścianie jest bardzo
    niezdrowa, dlatego chciałbym się zająć tym tematem jak najszybciej.

    Będę bardzo wdzięczny za każdą radę, co zrobić w tej sytuacji.

    Pozdrawiam
    Robert