  • 11. Data: 2013-06-17 14:40:30
    Temat: Re: Projekty domów - gotowce a indywidualne
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Mon, 17 Jun 2013 14:14:59 +0200, Ergie napisał(a):

    > Wentylacja mechaniczna nie musi koniecznie wymagać obniżonego sufitu.
    OK, to widocznie błędnie zrozumiałem ideę WM - myślałem, że wymaga
    prowadzenia rur pod sufitem - coś jak klimatyzacja. To dobrze, bo nie lubię
    mieć wszędzie sufitów podwieszanych.

    > Rozumiem że pokoje dla dzieci mają być na poddaszu - w takim razie musisz im
    > zapewnić normalne (pionowe) okna przy biurkach. Mogą to być te bawole oczy
    > albo lukarny. Ja by zmienił dach na dwuspadowy i wtedy każdy pokój miałby
    > normalne jedno okno na ścianach szczytowych a w miejsce tych bawolich oczu
    > dałbym okna dachowe dla doświetlenia.
    Tak, pokoje dzieci u góry, tak jak sypialnia rodziców. Okien na ścianach
    szczytowych nie chce dawać z tego powodu, że na naszej działce b. mocno
    potrafi zawiać - właśnie wzdłuż osi budynku. Wiałoby centralnie w te okna
    ścianach szczytowych. Jednak tak jak piszesz - to może dać lukarny, ale czy
    to nie przedroży dachu. Bawole oczy tak średni mi się podobają.

    > Dodatkowo na szybko:
    > - w górnej łazience nie mieści się prysznic - wszędzie są skosy. Tak wiem
    > można chodzić na dół, ale po co? Dom się buduje na większą część życia więc
    > niech będzie maksymalnie wygodny.
    Nie bawiłem się jeszcze w meblowanie, ale widzę że warto. Może jak
    podniesiemy dom do góry to wejdzie? Prysznic i tak miałbyby być otwarty,
    spływ w podłodze - nie chcę brodzika.

    > - jak podniesiesz parter to wyjdzie więcej stopni schodów - będzie potrzeba
    > więcej miejsca i OIDP jeden bieg może mieć maksymalnie 17 stopni więc
    > prawdopodobnie będzie wymagany spocznik - mogą się nie zmieścić w miejscu na
    > nie przeznaczonym.
    No i to jest główny problem - żonie nie podobają się schody. Na górze
    wychodzi długa barierka. Jak by jeszcze powiększyć schody, to będzie
    większa kiszka.

    > - zewnętrzny kominek w rogu budynku pod dachem to nie najlepsza
    > lokalizacja - zawsze w czasie rozpalania trochę kopci i po co te spaliny
    > mają się zbierać pod dachem i wlatywać do domu przez otwarte drzwi. Ogólnie
    > lubię zewnętrzne kominki, ale ta lokalizacja nie jest IMO przemyślana.
    A widzisz. Tego nie wziąłem pod rozwagę / uwagę. Z tym, że kominek / grill
    wbudowany byłby OK - teściowe mają tak zrobione i to działa elegancko z
    punktu widzenia grillowania / posiedzenia wieczorkiem.

    --
    Franc

  • 12. Data: 2013-06-17 16:38:37
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości grup
    et...

    > OK, to widocznie błędnie zrozumiałem ideę WM - myślałem, że wymaga
    > prowadzenia rur pod sufitem - coś jak klimatyzacja. To dobrze, bo nie
    > lubię
    > mieć wszędzie sufitów podwieszanych.

    Rury (kanały) muszą oczywiście gdzieś być, ale ja np. z pomieszczeń na
    parterze mam rury wyprowadzone pionowo w górę przez pomieszczenia na piętrze
    do przestrzeni nieużytkowej nad poddaszem i tam mam trójniki i rozdzielacze
    i stamtąd schodzę dwiema rurami do rekuperatora. Rekuperator od biedy też
    może być nad poddaszem ale trzeba mu zapewnić zasilanie i odpływ skroplin do
    kanalizacji + dojście do wymiany filtrów więc wolałem go umieścić w
    pomieszczeniu gospodarczym na piętrze.

    > Tak, pokoje dzieci u góry, tak jak sypialnia rodziców.

    I tylko jedna łazienka i kolejki od poniedziałku do piątku od 7 do 7:30? To
    nie jest dobry pomysł :-) Jeśli nie macie miejsca na parterze na waszą
    sypialnię to może znajdziecie jakiś projekt gdzie jest druga choćby malutka
    łazienka na piętrze (są czasem połączone z sypialnią rodziców). Przy
    czterech osobach wstających do pracy szkoły jedna łazienka to niewygoda, a
    schodzenie rano na dół by się załatwić i umyć zęby i powrót na górę by się
    ubrać ma mało wspólnego z wygodą. Wieczorem to jest mniej dokuczliwe bo
    zwykle dzieci chodzą spać wcześniej.

    Jest jeszcze jeden argument by sypialnia rodziców była na parterze -
    imprezy - po imprezie znacznie łatwiej się przejść w poziomie do sypialni
    niż wturlać po schodach na górę :-)

> [...]
    > czy
    > to nie przedroży dachu. Bawole oczy tak średni mi się podobają.

    Wiatr oknom nie przeszkadza a przeciągów nie będzie skoro będzie wentylacja
    mechaniczna to okna będą ciągle zamknięte bo po co wpuszczać komary.

    > Nie bawiłem się jeszcze w meblowanie, ale widzę że warto. Może jak
    > podniesiemy dom do góry to wejdzie?

    Trzeba pokombinować.

    > Prysznic i tak miałbyby być otwarty,
    > spływ w podłodze - nie chcę brodzika.

    Prawidłowo :-)

    > No i to jest główny problem - żonie nie podobają się schody. Na górze
    > wychodzi długa barierka. Jak by jeszcze powiększyć schody, to będzie
    > większa kiszka.

    Kombinujcie - może gdzieś wydzielić taką niby klatkę schodową i zrobić
    dwubiegowe ze spocznikiem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 13. Data: 2013-06-17 21:39:43
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Franc" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Projekt, który chodzi nam po głowie to ten:
    > http://z500.pl/projekt/z20

    Tak przeglądając zdjęcia z budów, nie mogę wyjść ze zdumienia jak ludzie
    potrafią sp...lić dość ładny, klarowny projekt :(
    Jeśli te schody są naprawdę tak wąskie jak na zdjęciu to zaproś wszystkich
    jak będziecie wnosić meble, pośmiejemy się :)
    Wojtek

    --
    Nie ma w języku elfów, entów, krasnoludów ani ludzi takiego przekleństwa
    aby wypowiedzieć się o stanie dróg w Polsce.

  • 14. Data: 2013-06-18 20:33:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Franc wrote:
    > Witam grupę,
    >
    > Potrzebuję podpowiedzi doświadczonych użytkowników - co wychodzi
    > lepiej.
    >
    > Kupić gotowy projekt i zlecić jego przerobienie
    > czy
    > Zlecić indywidualny projekt.
    >
    > Kwestia kasy - dostałem oferte na przerobie - jakies 7k za oryginał
    > plus koszty przerobienia. Ceny zrobienia indywidualnego nie znam.

    Hm za ok 10 000 to można już pomyśleć o indywidualnym projekcie...

    wszystko zależy do tego czy wiesz czego chcesz...

    jak przeglądałem setki projektów typowych ale żaden mi nie pasował więc
    narysowałem swój włąsny projekt a architekt z niego zrobił projekt zgodny z
    przepisami.

    po pierwsze kwestia działki... jak masz dużą prostokątną szeroką lub
    kwadratową, płaską działkę to możesz tam postawić dowolny dom typowy. Im
    działka jest bardziej nietypowa tym trudniej jest znaleźć gotowca.

    Generalnie gotowce sa nieciekawe acz można znaleźć pojedyńcze ciekawe
    projekty.

    czyli musisz usiąść i sie zastanowić czy masz jakąś wizję domu czy masz
    pustkę w głowie.

  • 15. Data: 2013-06-18 21:20:11
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-06-17 13:52, Franc pisze:
    > Pytam, bo dosyć mocno kłóci to się z moim poczucieć poukładania
    > papierologii itp.

    Pytanie czy jesteś w stanie zaprojektować sobie dom na papierze. Ja
    byłem w stanie i powiem szczerze, że nie wyobrażam sobie robić tego na
    gorąco, na budowie. Wtedy nie ma czasu na zastanawianie się nad
    wszystkimi aspektami.
    Powinieneś projektować dłuuugo i wziąć pod uwagę wszystko - także
    umeblowanie, rozmieszczenie przełączników, gniazd elektr., jakie
    będziesz chciał mieć instalacje, gdzie mają stać szafki z rozdzielaczami
    na wodę, co.... jest tego trochę.
    Jeśli zaprojektujesz to sobie wcześniej to budowa będzie szła gładko.
    Jeśli nie to możesz spodziewać się, że np. panowie od co będą zmuszeni
    wstawić Ci szafkę z rozdzielaczami w miejscu w którym planowałeś co
    innego a jeśli tego tu nie dasz to z kolei co innego się sypie.... no i
    zaczynasz wpadać w piętrzące się problemy. Nie polecam.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 16. Data: 2013-06-19 08:25:17
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Tue, 18 Jun 2013 20:33:17 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > Hm za ok 10 000 to można już pomyśleć o indywidualnym projekcie...
    Dużo... :-)

    > wszystko zależy do tego czy wiesz czego chcesz...
    Właśnie z tym jest trochę problem, bo np. mi się nie podobałą domy
    "dworkowate", ale żonie już tak. Co więcej, gmina dosyć mocno prze w
    kierunku własnie takiej zabudowy - powiedziałbym tradycyjnej.

    > jak przeglądałem setki projektów typowych ale żaden mi nie pasował więc
    > narysowałem swój włąsny projekt a architekt z niego zrobił projekt zgodny z
    > przepisami.
    Mamy gotowca, który by nam odopowiadał "najbardziej", ale jest na pewno do
    poprawki.

    > po pierwsze kwestia działki... jak masz dużą prostokątną szeroką lub
    > kwadratową, płaską działkę to możesz tam postawić dowolny dom typowy.
    Nasz działka ma 3 tys. m2, ok. 45x65 metrów po dłuższym wzdłuż drogi.

    > czyli musisz usiąść i sie zastanowić czy masz jakąś wizję domu czy masz
    > pustkę w głowie.
    Mam taką wizję, że wiem ilę chcę pokoi i mniej więcej kubaturę każdego z
    nich. Dodatkowo mam mniej-więcej przemyślane systemy któr bym chciał, żeby
    się w nim znalazły. Czy to dużo, myślę, że nie.

    --
    Franc

  • 17. Data: 2013-06-19 22:26:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Franc wrote:

    > Właśnie z tym jest trochę problem, bo np. mi się nie podobałą domy
    > "dworkowate", ale żonie już tak. Co więcej, gmina dosyć mocno prze w
    > kierunku własnie takiej zabudowy - powiedziałbym tradycyjnej.

    nie buduj dworkowego już tego gówna w polsce wystarczy... a brakuje fajne
    nowoczesnej architektury. na której jest miło oko zaiwesić.

    > Mamy gotowca, który by nam odopowiadał "najbardziej", ale jest na
    > pewno do poprawki.

    > Nasz działka ma 3 tys. m2, ok. 45x65 metrów po dłuższym wzdłuż drogi.

    super duż działka można co kolwiek postawić, po pierwsze można sie od drogi
    odsunąć z myśla że kiedyś jak drzewa wyrosną to bęzie cisza i spokój, warto
    jednak mieć na uwadze tzw wszelkie przypadki życiowe czyli budowac sie tak
    aby jakbco dało sie wydzielić działkę budowlaną na sprzedaż.

    > Mam taką wizję, że wiem ilę chcę pokoi i mniej więcej kubaturę
    > każdego z nich. Dodatkowo mam mniej-więcej przemyślane systemy któr
    > bym chciał, żeby się w nim znalazły. Czy to dużo, myślę, że nie.

    narysuj to i jedna wązna rada...

    nie wiem ile masz kasy ale napewno za mało (jakbyś miał wielkie środki to
    być tu nei pytał tylko zatrudnił firmę któr aby ci dom zbudowała od zera)

    pamiętaj najwięcej kasy pójdzie na wykońćzenie domu, nie zapominając o
    ogrodzie o ogrodzeniu, bramie furtce drodze chodniku, drzewach trawnikach
    itd..

    zbuduj skromny dom nie przesadnie wilki tak abyś miał szansę go skończyć i
    czieszyć sie nim za życia.

  • 18. Data: 2013-06-20 00:13:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:

> [...]
    > innego a jeśli tego tu nie dasz to z kolei co innego się sypie.... no
    > i zaczynasz wpadać w piętrzące się problemy. Nie polecam.

    święta prawda

    ja swój dom projektowałem prawie rok..

    i też doporowadziłem do etapu meblowania.

    Niestety ale aby to zrobić trzeba mieć inżynierska głowę.

    dodma jeszcze że warto też przeglądać dużo magazynów o projektowaniu, oraz
    oglądać programy z domo te o ludziach któzy wybudowali domy swopich marzeń.
    Można zobaczyć naprawdę sporo fajnych pomysłów oraz zobaczyć ile kosztuje
    ich wdrażanie :)

  • 19. Data: 2013-06-21 01:54:17
    Od: Przemek Lipski <d...@t...pl>

    W dniu środa, 19 czerwca 2013 21:26:43 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > nie buduj dworkowego już tego gówna w polsce wystarczy... a brakuje fajne
    >
    > nowoczesnej architektury. na której jest miło oko zaiwesić.

    Niech buduje dworkowy, to będzie na czym milo oko zawiesic w przeciwienstwie do
    nowoczesnych koszmarow...

    Pozdro Przemek :)

  • 20. Data: 2013-06-21 08:22:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Przemek Lipski wrote:

    > Niech buduje dworkowy, to będzie na czym milo oko zawiesic w
    > przeciwienstwie do nowoczesnych koszmarow...

    raczej sie wyżygać...

    szczegolnie że te domy wyglądaja zwykle jak kupa. Jeszcze nawet jak
    architekt nrysuje w miare zgrabną bryłe to zwykle obywatel podnosi scianki
    kolankowe i powstaje kolejny niekształtny koszmar architektoniczny.

    Dom musi pasować do otoczenia i działki na której powstaje.