  • 61. Data: 2009-02-14 22:50:05
    Temat: Re: Przeciwwskazania do gresu z marketu??
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    news:1jd4uy4u1wqhy.ibm2i9xb08wq$.dlg@40tude.net...

> [...]
    > gospodarczego co najlepiej sie sprzedaje? Ano dobra luksusowe :)
    >
    > Zawsze tak bylo, jest i bedzie. Gdzie jest najwiecej mercedesów? W
    > Moskwie,
    > chociaz w Rosji bieda aż piszczy. Mieliśmy w Polsce całe lata pod tytułem
    > "1300 zł netto/miesięcznie" albo "20% bezrobocia" a tymczasem od dawna
    > trudno znaleść miejsce na parkingu. Jest kryzys, ale na rynek wchodzą
    > firmy
    > sprzedające w Warszawie mieszkania w rekordowych cenach, po 30 tysięcy za
    > metr, i te mieszkania sie dobrze sprzedają.

    To są wyjątki ale ogólnie jest tak jak pisałem. Towary luksusowe mają swoich
    nabywców a supermarkety nie są konkurencją dla salonów sprzedających bardzo
    drogie/luksusowe;))) rzeczy.
    Sporo ludzi lubi po prostu przepłacać za logo producenta i tyle. Pewnie ktos
    napisze ze ich na to stać. Ok, ale moim zdaniem to nadmucane balony- oni po
    prostu mają wiekszą zdolność kredytową;)))

    Kris

  • 62. Data: 2009-02-15 13:38:47
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "JKK" <j...@i...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > W lecie było robione badanie jakości "marek własnych" spożywki,
    > dla super i hiper-marketów.
    > Rekordzista (sieć) miał zakwestionowane 40% takich towarów ...

    He, niezly wynik.

    Pozdro.. TK

  • 63. Data: 2009-02-15 14:00:07
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

> [...]
    > sprzedających bardzo drogie/luksusowe;))) rzeczy.

    > Sporo ludzi lubi po prostu przepłacać za logo producenta i tyle. Pewnie

    wiesz mnie najbardziej bawi pisanie o tym ze te drogie markowe rzeczy sa
    dlatego drogie bo maja super jakosc.
    ok zgadzam sie ze raczej wiekszosc markowych produktow ma dobra
    jakosc(lepsza od no name z chin) ale cena jest nieadekwatna do tego co
    oferuja.
    prawda jest taka ze w polsce przegiecia cenowe duzych znanych marek jest
    chyba rekordowe.
    kazdy kto byl chocby w stanach ma porownanie ze ten sam towar z chin
    produkowany dla jakiejs tam marki jest 2-3 krotnie tanszy w stanach niz w
    polsce. u nas poprostu ludzie lubia sie dowartosciowac przeplacajac
    kilkukrotnie za towar ktory gdzie indziej jest o wiele wiele tanszy i musza
    to sobie jakos tlumaczyc.

    znajomy zapieral sie rekami i nogami ze oryginalne czesci do samochodow sa
    dlatego takie drogie(w ASO) bo sa wykonane z lepszych materialow i maja
    lepsza kontrole jakosci. zdziwil sie tylko jak zobaczyl po ile ASO kupuje te
    czesci w oficjalnym kanale dystrubucji(norma jest cena nizsza o 30-80% ale
    tez i kilkuktornie tansze :)
    czyli ta cena koncowa za ktora placi klient to porpsotu, powiedzmy +50%
    marzy danego salonu a nie koszt wyprodukowania "lepszej" czesci. szczegolnie
    ze spora czesc tych czesci jest produkowana w jakiejs tam fabryce(powiedzmy
    NGK(swiece, przewody zaplonowe) ) dla wielu producentow. i pozniej jada w
    swiat swiece ze znakiem Motorcrafta(mialem takie z malym znaczkiem NGK :) i
    pod marka NGK :)
    swieca ta sama, cena rozna :)

    i tak jest ze wszystkim, spodnie levisa w stanach beda kosztowac 30$ a u nas
    100$, mimo ze to ten sam towar z tej samej chinskiej fabryki:) tylko ze my
    sie dajemy nadal robic na szaro i przepacac tylko i wylacznie za logo.

    --
    pzdr
    piotrek

  • 64. Data: 2009-02-15 14:17:09
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > gospodarczego co najlepiej sie sprzedaje? Ano dobra luksusowe :)
    >
    > Zawsze tak bylo, jest i bedzie. Gdzie jest najwiecej mercedesów? W

    Mysle, ze cos zle interpretujesz. Kryzysy zubozaja ludzi, to jest fakt. Inny
    fakt to taki, ze nie wszystkich i nie po rowno. Sa tacy co na sprzedazy
    towarow dla ubogich moga sporo zarobic. Rodza sie w ten sposob dysproporcje.
    Co niektorzy bogaci robia sie coraz bogatsi, a biedni jeszcze biedniejsi.
    Stad w Moskwie bieda, ale nie brak miliarderow po dawnych ukladach i
    obecnych zreszta, ktorych stac doslownie na wszystko. Zreszta Moskwa jak i
    cala rosja to ciekawy temat. Zyja wszyscy za gaz i rope. Nie wielu pewnie
    tym sie interesuje i nie wielu pewnie wie, ze gaz w rosji na wewnetrznym
    rynku sprzedawany jest praktycznie po nizej kosztow, a na oplacalnosc
    globalna pracuje eksport. Kiedy cena ropy i gazu zalamala sie w rosji
    zaczely sie namowy do kupowania rosyjskich samochodow itd. Jeszcze zobaczymy
    jak to sie skonczy. W kazdym razie sprzedaz dobr luksusowych w dobie kryzysu
    na dluzsza mete moim zdaniem nie znajdzie potwierdzenia.

> [...]
    > sprzedające w Warszawie mieszkania w rekordowych cenach, po 30 tysięcy za
    > metr, i te mieszkania sie dobrze sprzedają.

    Co do mieszkan to sie nie wypowiem, bo nic o tym nie wiem. Moge sobie
    wyobrazic, ze jakas tam firma trafila w jakas nisze i byc moze sa chetni na
    takie mieszkania. To cos jak ostatnia popularnosc pomp ciepla. Ludzie
    montuja te urzadzenia do domow majacych po kilkadziesiat lat, gdzie ani
    instalacja CO nie jest do tego rozsadnie przygotowana, ani tez kompletnie
    nie ma to uzasadnienia ekonomicznego, by placic za instalacje PC po 70tys.
    zl i wywalajac kilkuletni kociol gazowy. Taki trend mozna by powiedziec.
    Pytanie jaki to ma udzial w globalnym rynku, bo podejzewam, ze jednak
    standardowych mieszkan sprzedaz znaczaco spadla. A poniewaz bogatych raczej
    przestanie przybywac w szybkim czasie, to mozna podejzewac, ze i te
    mieszkania w niedlugim czasie przestana znajdywac nabywcow, no moze dynamika
    bedzie malejaca.:-)
    Co do samochodow, udzial ceny byle pierdziela choc nie wylacznie,
    zajmujacego miejsce na prakingu w przecietnej pensji chyba jednak znaczaco
    spadl w ostatnich kilku latach, a i dostepnosc tez nie jest tu bez
    znaczenia. Po prostu wiekszosc rzeczy stala sie powszechna. Mysle ze to
    dowod na to, ze wiekszosci z nas lepiej sie dzieje teraz niz 20 lat temu, a
    nie dowod na wieksza sprzedaz dobr luksusowych.
    Ostatnio w radio slyszalem jakas tam piosenke polska z lat 80. Tekst mniej
    wiecej byl taki: blebleble, cos tam cos tam, ze za pare lat ty a obok maly
    Fiat i cos tam, jak on na to zarobi. Dwadziescia lat minelo i widzimy czym
    dzis jest obiekt westchnien w postaci melego Fiata. :-)

    > Z drugiej strony tania sieć Lidl planuje sie wycofać z Polski, Aldi miał
    > plan żeby wejść ale nie wchodzi, Tesco wydaje majątek na reklamy TV choć
    > kiedyś nie musieli reklamować sie wcale, itp. itd.

    Konkurencja, na ktorej wszyscy korzystamy, rowniez sprzedawcy.

    Pozdro.. TK

  • 65. Data: 2009-02-15 14:31:50
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <...@...ru> napisał w wiadomości

> [...]
    > i pozniej jada w swiat swiece ze znakiem Motorcrafta(mialem takie z malym

    NGK to jedne z najlepszych swiec zaplonowych na swiecie, o ile nie
    najlepsze. W kazdym razie scisla czolowka producentow i nie ma co sie
    deprecjonowac faktem posiadania swiec NGK, a raczej odwrotnie. Szczerze
    mowiac nie widzialem takiej ilosci swiec zaplonowych robionych dla tak wielu
    marek samochodow na pierwszy montaz, jak wlasnie NGK z logiem marki
    samochodu. Malo tego te swiece sa robione dla konkretnych silnikow
    konkretnych marek, gdzie brak jest jednoznaczenego zamiennika innego
    producenta.

    Pozdro.. TK

  • 66. Data: 2009-02-15 14:57:30
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Kris" <k...@w...pl> wrote in message

    > W Lidlu są frytki Farm Frittes lub Aviko(jedna firma), obok są te same
    > frytki połowe tańsze bez loga Aviko/FarmFrites. Tylko mały napisik
    > wyprodukowano przez FFP(FarmFrites Poland) dla Lidl. Uwierz mi ze i te
    > droższe i te tańsze są produkowane dokładnie z tych samych ziemników na
    > tej samej lini technologicznej. Róznią sie tyllko ceną. Po prostu w
    > wiekszości przypadków płacąc drożej nie masz lepszej jakości a przepłacasz
    > tylko za logo znanego producenta.

    KRIS ja cie popieram. Na pohybel zdziercom i zawyżaczom cen. Teraz zaczynają
    czuć kryzys budowlany to im dokopmy i nie kupujmy tam gdzie jest drożej
    nawet o drugie miejsce po przecinku. Prawda jest taka, że hurtownie się
    zmówiły przeciwko nam klientom.

  • 67. Data: 2009-02-15 15:06:41
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 15 Feb 2009 15:57:30 +0100, kiki napisał(a):

    > nawet o drugie miejsce po przecinku. Prawda jest taka, że hurtownie się
    > zmówiły przeciwko nam klientom.

    Dlaczego miały się zmówić i czym to sie objawia?

    --
    best regards,
    scream

  • 68. Data: 2009-02-15 15:36:31
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > NGK to jedne z najlepszych swiec zaplonowych na swiecie, o ile nie
    > najlepsze. W kazdym razie scisla czolowka producentow i nie ma co sie
    > deprecjonowac faktem posiadania swiec NGK, a raczej odwrotnie.

    alez ja to wiem :)
    ja sie bardzo ciesze, pokazuje tylko ze bardzo dobry producent (NGK) robi
    czesci dla innej firmy ktora je pozniej sprzedaje pod swoja marka za o wiele
    wieksza cene :)
    a towar ten sam, bardzo dobrej jakosci mozna kupic taniej(jak wlasnie NGK :)
    ale niektorzy beda uwazac nadal ze co czesc z ASO to czesc z ASO, drozsza to
    musi byc lepsza :)

> [...]
    > logiem marki samochodu. Malo tego te swiece sa robione dla konkretnych
    > silnikow konkretnych marek, gdzie brak jest jednoznaczenego zamiennika

    jak paski Contitecha(produkujacy paski dla takich producentow jak VW, Ford,
    BMW), lozyska SKFa(dla wielu wielu producentow robi czesci), uklady
    hamulcowe ATE, no i elektronika chociazby od Boscha.
    te wszystkie towary sa dostepne z logiem producenta oraz z logiem danej
    marki dla ktorej to on produkuje podezspoly, roznice w cenach czasem
    olbrzymie.
    do mojego samochodu cewka zaplonowa z logiem Motorcraft(+ male logo boscha:)
    kosztuje kolo 450 zl a bosch prawie o polowe taniej :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 69. Data: 2009-02-15 20:27:40
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > :)
    > ale niektorzy beda uwazac nadal ze co czesc z ASO to czesc z ASO, drozsza

    No nie musi. :-)

    > jak paski Contitecha(produkujacy paski dla takich producentow jak VW,
    > Ford, BMW), lozyska SKFa(dla wielu wielu producentow robi czesci), uklady
    > hamulcowe ATE, no i elektronika chociazby od Boscha.

    Kiedys w pudelku piasty tylniej do Vectry SKF byla piasta Rouvilla. W
    Rouvillu byl Rouvill znacznie tanszy. :-) Chodzi pewnie o jakies
    specjalizacje, czy wymiane barterowa. Poza tym Rouville to tez dobra firma,
    ale wystepuje rowniez i w druga strone.:-)

    A wiesz kto robi klocki dla Boscha i Textara?? Pewnie nie wylacznie, ale
    Fomar znacznie tanszy od markowanych. Co prawda dla Textara niektore roznia
    sie nieco okladzina, bo nie jest jedna, ale wszystko jest do sprawdzenia w
    numeracji. :-)

    > do mojego samochodu cewka zaplonowa z logiem Motorcraft(+ male logo
    > boscha:) kosztuje kolo 450 zl a bosch prawie o polowe taniej :)

    To dosc powszechne. :-)

    Pozdro.. TK

  • 70. Data: 2009-02-15 20:31:54
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

> [...]
    > drożej nawet o drugie miejsce po przecinku. Prawda jest taka, że hurtownie

    O matko, a skad masz wyplate? z okienka? Bankomatu??
    Wiesz co to jest monopson?? Wiesz co to jest kredyt kupiecki?? Wiesz co
    kolwiek o polityce handlowej, rabatowaniu??

    Pozdro.. TK