  • 91. Data: 2009-07-19 13:29:04
    Temat: Re: Pytanie o grzejniki
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message
    news:h3v3f3$2ic$1@news.interia.pl...

    > Użytkownik "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > No jak zadne porownanie?
    > Masz czarno na bialym jak rozni sie spalanie w kondensacie i kotle
    > atmosferycznym. Inna konstrukcja to oczywiste, ale o tym wlasnie
    > dyskutujemy.

    Ja watpię, że przy podwyższonej temperaturze spalin jakaś kondensacja może
    być wliczana w bilans.
    Podłogówka do 30-35 stopni C i nic ponad to. Raz napuścisz pełną wannę wody,
    a wanny mamy duże zwykle :-) I cały zysk poszedł w komin.

  • 92. Data: 2009-07-19 13:32:00
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> wrote in message

    > wygody. Niestety najgorsi są ci inwestorzy, któym się tylko wydaje, że się
    > znają, a do tego są przekonani do swojej nieomylności (nie buerz tego do
    > siebie ;)

    Nie birę, bo uważam, że odpisujesz na posta a nie mnie :-) Trzeba mieć
    dystans do internetu :-)

    Ale jeżeli byś lutował kable bez kalafoni czy pasty, na sucho, bo po co :-)
    To chyba zmienia postać rzeczy :-)
    My właśnie walczymy z tym.

  • 93. Data: 2009-07-19 13:37:59
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <c...@v...ts> napisał w wiadomości

> [...]
    > Podłogówka do 30-35 stopni C i nic ponad to. Raz napuścisz pełną wannę
    > wody, a wanny mamy duże zwykle :-) I cały zysk poszedł w komin.

    Ale Wy rozpatrujecie kotly kondensacyjne wylacznie pod katem skroplin i
    uzysku z nich. Ale te kotly sa lepsze nie tylko z tego jednego powodu. Poza
    tym temp. kondensacji to nie 35 stopni a chyba nawet 55 stopni (nie chce mi
    sie grzebac dla potwierdzenia tych dodatkowych 5 stopni).
    Ten przyklad z wanna jest bardzo ciekawy, ale korzystajac z kondensacji w CO
    zapracujesz zyskiem z niej na wanne wody, bez kondensacji wanny nie grzejesz
    za darmo. :-)
    Czytalem po lebkach o jakims kotle pracujacym kondensacyjnie rowniez z CWU.
    Szczegolow nie pamietam i byc moze tez czegos nie zrozumialem. Kluczem do
    tego byc moze bylby duzy zasobnik przechowujacy wode o temp. powiedzmy 50
    stopni, to juz tylko takie moje przemyslenia.

    Pozdro.. TK

  • 94. Data: 2009-07-19 13:38:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > Podłogówka do 30-35 stopni C i nic ponad to. Raz napuścisz pełną
    > wannę wody, a wanny mamy duże zwykle :-) I cały zysk poszedł w komin.

    kiki jak ktoś co dziennie robi pełną wanne kompieli to wiadomo że nie bezie
    tanio, komfort kosztuje

  • 95. Data: 2009-07-19 13:43:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > Kluczem do tego byc moze bylby duzy zasobnik przechowujacy wode o
    > temp. powiedzmy 50 stopni, to juz tylko takie moje przemyslenia.

    dokładnie nie jesteś isntalatorem a łąpiesz o co chodzi.

    generalnei wogóle grzanei wody do 85 stopni jest mało ekonomiczne bo straty
    ciepła są tym wieksze im wyższa różnica temperatur. Lepiej jest trzymac
    więcej wody ale chłodniejsze.

  • 96. Data: 2009-07-19 13:52:43
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > masz 100% racji.
    >
    > i naprawdę hydraulicy nie ukrawiaja jakiś tajemnej wiedzy, a napewno nei
    > więcej niż przedstawiciele innych zawodów.

    Jesteście w wielkim błędzie. Obecnie hydraulika to nie jest kilka rurek
    pospawanych i podłączonych do główengo zaworu oraz kilka grzejników
    dobranych "na oko" z ręcznymi zaworami.
    Teraz instalacje hydrauliczne i CO to często wyrafinowane układy pomiarowe,
    regulacji i automatyki, które przerastają wielu hydraulików, zwłaszcza
    starszej daty. Tu niestety nie wystarczają już proste, podstawowe informacje
    o hydraulice, tu potrzebna jest wiedza z zakresu automatyki (regulacji i
    sterowania), termodynamiki, charakterystyk poszczególnych podzespołów
    regulacyjnych, a przede wszystkim znajomości rynku poszczególnych
    podzespołów automatyki i armatury, a rozwiązań są setki i poznanie ich
    wszystkich to wiedz, którą zdobywa się latami na szkoleniach oraz własnej
    praktyki. Niestety, zeby zostać dobrym fachowcem trzeba być przez kilka lat
    "prowadzonym za rączkę" przez lepszych fachowców i doświadczyć wielu błędów
    projektowych i wykonawczych, które też zdarzają się nawet tym najlepszym.
    Fachowiec jest wtedy dobrym fachowcem, kiedy wskaźnik błędów ma na niskim
    poziomie, a do tego potrafi skutecznie naprawiać popełnione kolejne błędy
    oraz wyciągać z nich wnioski, aby nie popełniać następnym razem.

  • 97. Data: 2009-07-19 13:55:36
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    > ale twoja dorada moze mieć dla neigo konkretne implikacje finansowe,
    > negatywne dodam.

    Obawiam się, że twoje odradzanie może mieć implikacje. Ja jestem nadto
    przezorny.

  • 98. Data: 2009-07-19 13:55:37
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Nie birę, bo uważam, że odpisujesz na posta a nie mnie :-) Trzeba mieć
    > dystans do internetu :-)

    A mnie to interesuje z psychologicznego punktu widzenia. Jak mozesz nie brac
    do siebie jak jestes tworca posta? Kazdy post jest inny, nikt tu jeszcze nie
    napisal dokladnie tego samego, dla czego?? Bo nie jestesmy tacy sami. Nie da
    sie oderwac pisanych postow od jego tworcow. Czytajac posty na grupie wbrew
    pozorom wiem sporo o ich tworcach mimo ze w czasie czesto stosuja
    autokreacje. To tak jak bys puscil smierdzacego baka na oficjalnej imprezie
    i liczyl na to, ze reszta bedzie miala pretensje wylacznie do baka ze
    smierdzi.:-)

    Pozdro.. TK

  • 99. Data: 2009-07-19 13:57:41
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    > To prawda od tego powinien zaczac. Mam tylko nadzieje ze watkotworca
    > traktuje te dyskusje jedynie jako opinioznawcza.

    Trudno ocenić kto jest dobry w tych czasach. Mogą ci robić dwa miesiace w
    super atmosferze, a po wyjściu okazuje się, że jakiś pracownik zapomniał
    wsadzić uszczelek w rury kanalizacyjne i właściwie nie wiadomo gdzie są, a
    gdzie ich nie ma.
    Trzeba by wymagać na każde złącze chyba dokumentacji video.

  • 100. Data: 2009-07-19 14:00:04
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    > Użytkownik "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > No wlasnie tak tez slyszalem, zreszta to dosc logiczne. Ja w kazdym razie
    > nie ryzykowalem i kupilem kociol po przyjacielsku w zaprzyjaznionej
    > firmie,

    A ja kupiłem kocioł z Niemiec, Vaillanta, bo były o połowę tańsze, dokupiłem
    dodatkowy palnik na zapas i mam w nosie Polską gwarancję. Jak sie zepsuje
    coś to i tak nie ma na kogo liczyć. Piec reguluje sobie sam.