    From: Kudlaty <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: -20 mrozu jak wasz C.O. się czują?
    Date: Sun, 20 Dec 2009 11:14:10 -0800 (PST)

    wiadomościnews:hglic9$v0n$1@node1.news.atman.pl...

> [...]
    > wykorzystania obu maszyn w różnych warunkach podobny- większy apetyt na
    > paliwo.
    > Piec grzejący z pełną mocą wali w komin dużo więcej gorących spalin zamiast
    > zostawić tą energię w wymienniku. W samochodzie przy dużej prędkości należy
    > pokonywac zwiększone opory powietrza i toczenia. To dlatego nie da się
    > rozpędzić auta do nieskończoności. Dodatkowo kazde przyspieszanie i
    > hamowanie to straty. Kazdy rozruch kotła to większe zużycie gazu na start
    > czyli rozgrzanie samego kotła (wymiennika) więc straty. Lepiej aby kocioł

    wszystko zalezy od filozofi instalacji
    jesli grzeniki to wysokotemperaturowo - piecyk standardowy z zamknieta
    komora
    jesli podlogowka to niskotemperaturowo - piecyk z kondesatem z
    zamknieta komora.

    Kazdy ma inna filozofie grzania domu oraz inna instalacje.
    Ja wykorzystuje wysokotemperaturowe zrodlo energi temp zasilanie 80
    stopni.