    From: Osadnik <o...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: -20 mrozu jak wasz C.O. się czują?
    Date: Sun, 20 Dec 2009 21:55:55 +0100

    marko1a pisze:

    > Onet prawda.
    > Od wielu lat nie ma już w sprzedaży kotłów bez modulacji palnika.
    > Dzisiejsze kotły sa nafaszerowane elektroniką płynnie otwierającą palnik w
    > dość szerokim zakresie przez co kocioł według swojego algorytmu ustala
    > płynnie wielkość płomienia tak aby nie dopuszczac do przegrzewania czyli
    > wychodzenia poza histerezę.

    Idź w diabły z tym kotłowym algorytmem, jeśli algorytm przewiduje
    użytkownika warującego przy gałce od temperatury wyjścia to ja dziękuje.

    Obecnie jest tak jak dawniej, muszę sam majstrować i "wstrzelić się z
    mocą kotła do tego co jest na zewnątrz.

    > Dodatkowo regulatory pogodowe i pokojowe (nie mylić ze zwykłymi termostatami
    > z allegro po 200zł które działają jako zwykłe włącz wyłącz.)

    Tak a oto funkcje miał spełniać jedyny dostępny termostat.
    > to one decydują
    > na jaką temperaturę ma się załączyc kocioł w danej chwili na podstawie
    > zapamiętanej krzywej narastania i opadaniua temperatury wewnątrz
    > pomieszczenia.

    Z tymi krzywymi to tez jakaś maniana gdyż one sa różne w sensie nie
    zdarzy sie dwa razy identycznie wyglądająca krzywa narastania za to
    opadania jest przerażająca, czasem temp na wyjściu jest niższa od temp
    na wejściu a to dlatego ze kocioł kiedy nie pali gazu zamienia sie w
    grzejnik w kominie.

    Kocioł w takim układzie ma za zadanie tylko i wyłącznie
    > rozgrzać tak aby nie przegrzać.

    Terefere. Jak ustawie na swoim moc maksymalna to łaźnie rzymską otwierać.

    >Dobrze wyregulowany układ to kocioł
    > wyłączający palnik zanim temperatura zadana zostanie osiągnięta a pozostałym
    > ciepłem resztkowym wymiennika dogrzewa brakujące nieraz kilka stC.

    WTF? to u mnie nierealne do osiągnięcia. NIGDY.