    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: -20 mrozu jak wasz C.O. się czują?
    Date: Mon, 21 Dec 2009 00:17:55 +0100

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:d2842c9e-bb72-4211-99d4-

    >Mowimy o roznych kotlach.
    >Ja mowie o kotle na GZ-50

    Ja tez.

    >Immergas NIKE mini bodajze

    DeDietrich MCR 24

    >Jak sie uruchamia iskra to dysza jest otwarta na chyba na max po 2 sek
    >idzie na min. moc. Nie znam szczegolowych danych ale otwarcie jest
    >wieksze niz minimum.

    Obserwowalem obroty wentylatora bo mozna je podejzec, 1400 i spada
    momentalnie.

    >Ile twoj kosztowal ?

    4500,- ze sterownikiem pogodowym dla dwoch obiegow. Bez tego pewnie ze
    3500,-

    >I jakie spalanie ma przy 9 kWh >

    Mysle ze takie jak kazdy. Myslisz ze znajdziesz tu astronomiczne roznice??
    :-)

    >Nie mowie o mocy ale czynniku grzewczym. Nie jest powiedziane ze
    >czynnik grzewczy musi osiagnac 80 stopni. Ma taka mozliwosc jakby co.

    Ale grzanie od wlacz do wylacz bedzie na poczatku byc moze pelna moca, w
    kazdym razie wieksza niz "stale" dogrzewanie.

    >Niektorzy uwazaja ze rury oddawanie ciepla przez rury to nie jest
    >strata.

    To zalezy gdzie sa prowadzone. U mnie w kotlowni przy sprzegle robia za
    grzejnik i tam sa potrzebne. W posadzce tez oddadza cieplo do pomieszczenia,
    wiec jak by na to samo wychodzi. Co innego jakas piwnica z przeciagami.

    >Dlatego tak jak mowiliem nalezy doporowadzac energie w krotkim czasie
    >do odbiornika.
    >Niektorzy uwazaja wrecz przeciwnie,

    Bo to jest zle porownanie i tyle. Zeby ogrzac powietrze do 20C nie trzeba
    pompowac wody o tem. 300 - 500C, do zagotowania wody w garnku i owszem,
    przynajmniej 100C a jak dodasz do tego wiatr to i 1000C moze byc malo.
    Problem w tym, ze im wyzsza temp. wody w garze tym wiecej ciepla w czasie
    odda do otoczenia. Moja podlogowka przy -22C na zewnatrz i 8 z kawalkiem
    wewnatrz zasilana byla woda o temp. 20C. Nie bylo problemu utrzymania stalej
    temp., kociol pracowal z minimalna moca wylaczajac sie co jakis czas.

    Pozdro.. TK