eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieA ja NTG o dzisiejszych trendach w komunikacji dla Adama › Re: A ja NTG o dzisiejszych trendach w komunikacji dla Adama
    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: A ja NTG o dzisiejszych trendach w komunikacji dla Adama
    Date: Mon, 21 Apr 2014 17:10:09 +0200
    <liqrr3$fpc$1@usenet.news.interia.pl>
    <a...@g...com>
    <lir9jn$cge$1@usenet.news.interia.pl>
    <7...@g...com>

    Adam wrote:
    > Jak Cie czytam to Ty caly czas masz problem ze zrozumieniem tego, ze
    > Internet nie nalezy do zadnej organizacji. Internet to skupisko
    > milionow roznego typu operatorow, firm, instytucji, osob prywatnych.
    > Kazda z nich dziala niezaleznie, jedyne co ich laczy to wspolne
    > "miejsce". Caly czas to porownuje do targowiska - z tym ze targowisko
    > zwykle jest czyjes - ktos o niego dba, sprzata i
    > kasuje za czynsz. W Internecie tego nie ma. Dlatego nie rozumiem od
    > kogo konkretnie zadasz tego komputera czy Internetu gratis - od pani
> [...]

    teoretycznie do nikogo nie nalezy a praktycznie ie jest już tak różowo...

    Google zmonopolizowało praktycznie rynek reklam w sieci, ponadto ma
    praktyczny monopol na "wyszukiwanie w sieci",

    dlaczego "wyszukiwanie" a nie normalne wyszukiwanie... bo google nie
    wyszukuje w sposób przeźroczysty, w zależności od miejsca skad piszesz i od
    tego "kim jesteś" dostaniesz inne wyniki...

    Ta wyszukiwarka już nie jest narzędziem do znajdywania informacji, stała sie
    juz narzędziem do kształtowania opinii. To nie jest bezpieczne... nie do
    końca podoba mi sie google... tam gdzieś widzę jakiś totalitarny zamysł...
    te słynne "chcę rzadzić światem". Ten kto udostępnia informację, naprawdę
    rządzi światem...

    sposób udostępniania informacji podczas wyszukiwania może np wpływać na
    wyniki wyborów, czy na wyroki sądów, może pogrążać jedne firmy a wspierać
    inne. I może sie okazać że nie będzie sie dało udowodnić że ktoś celowo
    zmanipulował informacje, bo algorytmy są tak skomplikowane że tylko ich
    zarządcy wiedzą co i jak.

    No i cenzura dostępu do treści, kiedyś jak państwo coś cenzurowało to
    widziałęś zapis ocenzurowane, treść neidostepna bo... teraz przywatne firmy
    wg bliżej nei znanych algorytmów decydują co można a czego nei można i komu
    pokazać. Od tych wyroków nie ma odwołania, zwykle nawet nie masz świadomości
    że to co oglądasz zostało ocenzurowane... Możesz pisac na przysłowiowy
    Berdyczów.