    Date: Tue, 11 Mar 2014 21:52:52 +0100
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: A moze w solary na grzanie wody ??

    W dniu 2014-03-11 20:38, Adam pisze:

    > OK :D

    > Aha :)

    > A geniuszu - ile trzeba energii zeby podgrzac od ~38st do 95 stopni C?
    > Mi wychodzi 9,3kWh. Przecietna rodzina zuzywa 3000kWh / rok czyli (uwaga
    > podaje wzor - moze Cie zabolec bo trzeba dokonac obliczenia) 3000kWh / 365
    > = 8,2kWh. Jak na moje to 8,2 miesci sie w 9,3kWh. A zeby dostarczyc 9,3kWh
    > energii to wystarczy w ciagu DOBY uzyc grzalki 2kW przez jedyne 4,6h.
    > Czyli np. 4-6 i 13-15. Tak tak - beda straty - dlatego taki baniak trzeba
    > oblozyc 20cm welna z wszystkich stron i straty beda minimalne. Latwiej
> [...]

    Póki co to Ty się pogrążasz i po raz kolejny przemawia przez Ciebie
    lamerstwo.
    Możesz sobie okładać baniak nawet 50cm wełny, ale jest to i tak bez
    sensu, bo lepiej jest kupić zasobnik 300 litrów i nagrzewać w nim wodę
    do temperatury niższej niż 60 stopni Celsjusza
    Dlaczego?
    Bo straty ciepła i tak będą niższe przy zasobniku 300 litrów nagrzanym
    do temperatury 50-55 stopni Celsjusza, niż w przypadku zasobnika 140
    litrów nagrzanego do 95 stopni, nawet jak go dodatkowo docieplisz..
    Nie bierzesz także w ogóle pod uwagę problemów z wytrącaniem kamienia
    kotłowego, które się pojawia podczas grzania wody powyżej 60 stopni
    Celsjusza.
    Ten kamień nie dość, że niszczy armaturę hydrauliczną (np. zawory
    ceramiczne baterii wodnych) to jeszcze obniża sprawność wymienników i
    przyczynia się do szybszego zużycia grzałek oraz samego zasobnika.

    > W wiekszosci wypadkow wyjdzie taniej, nawet jak nikt nie grzeje pradem.
    > pozdr.

    A tutaj to już chyba sam nie wiesz co chciałeś napisać :)