  • Data: 2012-09-05 14:45:12
    Temat: Re: Budowa mostka dojazdowego przez rów.
    Od: arturs <n...@m...mnie.tu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-09-05 13:44, Edyward pisze:
    > Witam
    >
    > Muszę wybudować mostek dojazdowy przez rów melioracyjny do mojej działki.
    > Mam pytanie czy na takie prace potrzebne są jakieś specjalne pozwolenia, projekt
    itd. Czy można wykonać to we własnym zakresie.
    > Działka jest obecnie bez zabudowań. Wyjazd z działki jest na drogę gminną (już z
    nazwą ale jeszcze polną). Rów należy do Zarządu Melioracji.

    Taa... ostatnio właśnie w firmie dostaliśmy już pozwolenie - po niecałym
    roku ;)

    Możliwości są dwie:
    Pierwsza:
    musisz mieć pozwolenie na budowę zjazdu czyli musisz mieć mapę do celów,
    projektowych(800 zł geodeta 4-8 tygodni), oczywiście projekt który
    oprócz rysunków itp. powinien zawierać zgodę zarządcy drogi (w tym
    wypadku gmina), jeśli rów nalezy do kogo innego to od niego
    zgoda/warunki budowy, jesli to rów odwadniający to prawdopodobnie
    konieczne będzie wodno-prawne (Urząd Wojewódzki) żeby je mieć to trzeba
    oczywiście zrobić jakiś takie kwit - operat wodno prawny - chodzi o to
    że rzeczoznawca stwierdza że jak rurę w rowie położysz to nie będzie
    zalewać sąsiednich działek i nie zaburzysz "stosunków wodnych" i czy
    żaby będą po rowie mogły hasać itp.
    Całość tych kwitów kosztowała nas jakieś 5 tysięcy ze wszystkim i jakieś
    pół roku.. potem jeszcze urząd się czepiał jakiś pierdół, czas na
    uprawomocnienie decyzji (bo oczywiście o wszystkim są informowani
    właściciele sąsiednich działek i mogą protestować)..
    to tak w skrócie

    Druga możliwość jest taka że zrobisz to na lewo bez kwitów ale musisz
    porządnie zrobić, ziemią przysypiesz, trawą zarośnie a potem będziesz
    palił głupa w urzędzie przekonując że to już ze 30 lat leży..
    Oczywiście zawsze jest możliwość że ktoś cie podpieprzy i po zawodach..