  • Data: 2011-07-19 07:49:00
    Temat: Re: Chciałbym sam zrobić instalację elektryczną
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "hk" <h...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:j0369v$296a$1@bgp.inds.pl...

    > Ale przyznaj, proszę, że jakbyś u mnie robił instalację, to nie
    > obliczałbyś przekrojów przewodów w poszczególnych obwodach, tylko dałbyś
    > 1,5mm2 na oświetlenie, 2,5mm2 na gniazdka, 4mm2 na trójfazówkę i tyle.

    Zrobiłbym tak jak byłoby to opisane w projekcie a 4 mm na 3F to wcale nie
    jest jakiś standard bo i dlaczego?
    Ale powiem że gdybym ja to robił to na pewno miałbyś rozdzielnię połączoną
    szynami łączeniowymi a nie bolcami z drutu, miałbyś zrobione połączenia
    wyrównawcze których styki do elemenów metalowych byłyby zabezpieczone smarem
    miedzianym, miałbyś pospawane i zabepieczone przed korozją uziemienie
    otokowe z bednarki z conajmniej kilkoma sondami wbitymi w grunt na jakieś
    1,5m
    i kilka innych szczegółów.
    --
    Jackare