    From: "janko walski" <j...@o...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Chciałbym sam zrobić instalację elektryczną
    Date: Tue, 26 Jul 2011 19:27:53 +0200
    <ivvdu2$eeu$1@news.onet.pl> <j00u9b$fb4$1@news.onet.pl>
    <j00unf$haq$1@news.onet.pl> <j01tm9$a9l$1@usenet.news.interia.pl>
    <j02ufj$1c4$1@news.onet.pl> <j037pq$49e$1@inews.gazeta.pl>
    <j03ctu$72q$1@node2.news.atman.pl> <j03jtg$98h$1@inews.gazeta.pl>
    <j04apd$nls$1@news.onet.pl> <j05uuu$rs5$1@inews.gazeta.pl>
    <j09g7t$c5o$1@news.onet.pl> <j0bbjj$58n$1@inews.gazeta.pl>
    <j0ck30$65m$1@news.onet.pl>
    <c...@h...googlegroups.com>
    <j0ht7i$3tb$1@news.onet.pl>
    <4...@z...googlegroups.com>

    Użytkownik "shaman" <g...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:42278b1a-eb73-4dc9-9f0b-0478cb11f332@z14g2000yq
    h.googlegroups.com...

    > Masz problemy z czytaniem. Cytowanie przez Ciebie zdanie odnosiło się do
    > obliczenia strat na kablu a nie do szukania zapisu, który jest tylko w
    > Twojej głowie. Nigdzie w normie nie ma czegoś takiego co napisałeś.

    Raczej Ty masz problem z czytaniem, ponieważ pytałeś o zakaz wykonywania
    zerowania i moja wypowiedź się własnie tyczyła tego zakazu i nie ma to nic
    wspólnego do obliczania strat.

    > Tak się składa, że to właśnie JEST takie proste. I chyba właśnie w tym
    > jest problem - Twój problem dodajmy :)

    Samo wiercenie ścian i mocowanie przewodó jest proste. Tyle, ze trzeba
    wiedzieć co jak i gdzie, żeby zrobić zgonie z prawem, normami oraz zasadami
    technicznymi.

    > Znowu dochodzimy do tego, że ktoś to musi odebrać nawet jeśli sam
    > sobie zrobię. No i? Skoro odbierze fachowiec to znaczy, że jest
    > zrobione dobrze prawda? Jakiś problem?

    Tylko, że Ty zakładasz, że na pewno ktoś to odbierze i się pod tym podpisze.
    A co będzie jak położysz źle i ten, kto się ma pod tym podpisać nie podpisze
    się pod tym?
    Będziesz rwał przewody i układał ponownie?

    > Ta.. szczególnym problemem jest sposób mocowania przewodów. Ty chyba
    > jeszcze ciągle nosisz w zębach torbę za elektrykiem. Stąd te kompleksy
    > i potrzeba dowartościowania. Co do uprawnień..już ustaliliśmy, że
    > dostają je nawet analfabeci - co potwierdził właściciel firmy
    > projektowej z 25-letnim stażem w branży :)

    Ja już swoje odnosiłem, teraz noszą za mną :)
    Widzisz problem tego człowieka polega na tym, że jemu się wydaje, ponieważ
    automatyka to trochę inna dziedzina niż typowe instalatorstwo.

> [...]
    > nie urodziłem się z nim. Było mi potrzebne jako takie pojęcie wiec je
    > zdobyłem. Jak mi będzie potrzebne większe niż jako takie to też
    > zdobędę. Żaden problem. Uważasz, że proces zdobywania wiedzy nie może
    > się odbywać poza murami nadzorowanymi przez MEN? I uważasz, że zdobyty
    > świchol zamienia człowieka w jakąś inną biologicznie jednostkę
    > osobniczę, która wczoraj jeszcze była zagrożeniem robiąc instalację a
    > dzisiaj (po zdobyciu świchola) już tym zagrożeniem nie jest? Jak ktoś
    > nie ma oleju w głowie to choćby miał wywrotkę zaświadczeń i dyplomów

    Zależy jakie świchole zdobywasz. Żeby mieć uprawnienia budowlane kierownicze
    lub do projektowania to musisz poza wiedzą teoretyczną oraz wykształceniem
    odbębnić praktykę na budowach pod okiem osoby posiadającej takie
    uprawnienia. Ta praktyka musi być poświadczona.
    Powtarzam jeszcze raz, ze to o czym Ty piszesz nazywając "świcholem" nie
    uprawnia do samodzielnej pracy przy budowie instalacji.

    > Bzdury.. tak robi wielu ludzi, którzy przestawiają się inwestorowi
    > jako fachowcy z papierami. Tak dokładniej ta rozmowa odbywała się
    > pomiędzy "moim" elektrykiem a elektrykiem z firmy wynajętej przez ZE
    > do postawienia skrzynki przyłączeniowej. Obaj wymieniali sposoby i
    > rechotali. Sam nie wiem czy to bardziej śmieszne czy straszne.

    Widzisz bo w zakompleksionych i niedouczonych Polakach jest taka dziwna
    cecha ośmieszania konkurencji z branży. W ten sposób się dowartościowują i
    podwyższają swój prestiż, którego im brak. Dobry fachowiec tak nie robić,
    ponieważ ma renomę, masę roboty i brak czasu na samodowartościowywanie się i
    skupia się na tym, żeby robotę zrobić dobrze.