  • Data: 2015-02-24 14:45:00
    Temat: Re: (Ćwierć) inteligentny budynek
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:4c384847-b031-4073-986e-d8f8b8969cd1@go
    oglegroups.com...

    > Są przy bramie wjazdowej więc wg mnie wygodniej sprawdzić wjeżdżając na
    > posesję niż po wjechaniu odczytać z tableta i dygać z powrotem żeby list
    > wyjąć.

    Moment, a dlaczego nie sprawdzić w telefonie w czasie gdy się brama otwiera?
    Albo wychodząc z pracy?

    Mnie też to niepotrzebne ale protestuję przeciwko sugerowaniu że takie
    rozwiązanie wymaga pierw dostania się do domu i dopiero tam sprawdzenia czy
    jest poczta i ewentualnie powrotu do skrzynki.

    > Wątek bardzo dobry bo być może ktoś sobie uświadomi że niektóre
    > rozwiązania które sobie wydumał nie bardzo mają użytkowo sens.

    Z mojego doświadczenia znaczna _większość_ takich wodotrysków szybko się
    nudzi i okazuje się że nie jest niczym więcej jak gadżetami. Ale z drugiej
    strony jakiś mały procent jest użyteczny. Sęk w tym że ten mały procent jest
    dla każdego inny i dlatego warto dyskutować by sobie uświadomić _swoje_
    potrzeby. A jeszcze wcześniej warto sobie uświadomić swoje zwyczaje. Wiele
    rzeczy robimy bezwiednie z przyzwyczajenia i w ogóle sobie nie uświadamiamy
    że może być lepiej. Dla przykładu bateria termostatyczna - rozwiązanie znane
    od lat, a spotykane w jakimś małym procencie domów. Ale niemal każdy kto
    przez chwilę tego poużywa szybko sobie uświadamia że niepotrzebnie tracił
    czas i wodę.

    Inny przykład siec wifi - praktycznie każdy współczesny router ma możliwość
    stworzenia kilku sieci. Tworzy osobną siec dla gości z łatwym hasłem które
    możesz podyktować z pamięci - goście maja łatwo a reszta Twojej sieci jest
    bezpieczna. Idźmy dalej. Już nie trzeba dyktować nikomu skomplikowanego
    hasła i dwa razy powtarzać. I tak dalej... życie staje sięznacznie
    przyjemniejsze jak na każdym kroku nie trzeba się kopać z koniem.

    Kiedyś rozważałem automatykę do salki kina domowego. Czynności jest sporo:
    - opuszczenie rolet
    - włączenie nastrojowego światła zamiast górnego
    - włączenie zasilania systemu audio (po co ma ciągle chodzić w trybie
    stand-by)
    - rozwinięcie ekranu

    Pomyślałem że fajnie byłoby mieć taki jeden przycisk który to wszystko
    zrobi, a po skończonym seansie "odrobi". Ale przeprowadziłem prosty
    eksperyment myślowy - przeanalizowałem sobie nasze seanse i szybko doszedłem
    do wniosku że: potrzebny byłby drugi przycisk 'przerwa' który jedyne co robi
    to zamienia na chwilę oświetlenie gdy potrzebna jest przerwa by donieść
    chipsy, piwo, albo akurat pizza w piekarniku woła że jest gotowa. Później
    okazało się że bardzo często gdy zaczynamy oglądać to jest jasno i trzeba
    rolety opuścić ale po skończeniu jest już ciemno i powinny zostać opuszczone
    aż do następnego ranka więc system się komplikuje i zamiast przekaźnika
    trzeba już jakiś sterownik. Kolejna sprawa to system audio który często jest
    używany niezależnie od projektora do puszczania muzyki i nie zawsze ma sens
    go automatycznie wyłączać. W ten sposób szybko doszedłem do wniosku że
    zestaw czynność jest za mało powtarzalny by go automatyzować a jakakolwiek
    próba takiej automatyzacji sprowadzi się do:
    - zamiast jednego przycisku 'seans on/off'-> 10 przycisków zawierających
    różne kombinacje wymaganych czynności
    lub
    - sterownik i soft na tablet/telefon i ciągła potrzeba szukania tabletu lub
    telefonu by zrobić cokolwiek + kłopot z wytłumaczeniem komuś jak ma np.
    opuścić ekran.

    To ja dziękuję za takie usprawnianie mojego życia. Szybciej zrobię wszystkie
    wymagane czynności ręcznie lub zrobi to ktoś z gości nie zastanawiając się
    który przycisk ma nacisnąć i dlaczego.

    Pozdrawiam
    Ergie