  • Data: 2015-02-24 17:01:19
    Temat: Re: (Ćwierć) inteligentny budynek
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:mchvj9$rdo$...@n...news.atman.pl...

    > Przykład praktyczny: mam przy łóżku dwa kinkiety i dwa do nich
    > włączniki. Każde steruje swoim. Ale gdy wchodzisz do sypialni,
    > to trzecim włącznikiem przy wejściu zapalasz oba. Tak samo możesz
    > je oba wyłączyć. Zysk: nie trzeba wychodzić zaspanym z ciepłego
    > łóżka i uskuteczniać wędrówek do włącznika przy wejściu.

    No nareszcie jakiś przykład który pasuje do mojego życia! To mi się podoba
    bo zwykle czytamy i moglibyśmy sobie wchodząc do pokoju od razu zapalać małe
    lampki zamiast górnego oświetlenia.

    Ale znowu wracamy do punktu wyjścia co gdy zechcę przestawić łóżko w inne
    miejsce?

    My z tego powodu zrezygnowaliśmy z kinkietów i innych lampek podpiętych na
    stałe tylko zamontowali w sypialni 5! gniazdek :-) Za długo już żyję i w
    zbyt wielu miejscach mieszkałem by zakładać że jakiś układ umeblowania jest
    dany raz na zawsze :-)

    > Bardzo
    > wygodne, a nie do zrobienia metodą "klasyczną" w jej rozsądnym
    > rozumieniu.

    ... tyle że to się da zrobić "klasycznie" - bez dodatkowych kabli
    sterujących, czy sterownika. Na przekaźnikach bistabilnych. Przy łóżku każdy
    ma przycisk do swojego kinkietu a przy drzwiach jest podwójny przycisk. No
    dobra, to nie będzie idealnie to samo, bo przy drzwiach jest podwójny
    przycisk i jeśli tylko jeden kinkiet się świeci to trzeba patrzeć która
    połówkę nacisnąć by go zgasić.

    Pozdrawiam
    Ergie