  • Data: 2015-05-08 00:18:14
    Temat: Re: Czajnik elektryczny 0-PL
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Pszemol napisał:

    > Coś tak jak 2C w homeopatii... ;-)
    >
    > A poważniej, ja w praktyce robię tak aby skutecznie opłukać coś zużywając
    > przy tym jak najmniej wody a nauczyłem się tego na lekcjach chemi właśnie,
    > gdzie stosuje się do płukania względnie drogą wodę destylowaną: wylewasz
    > wszystko - potem wlewasz małą ilość czystej wody, mieszasz z wigorem
    > czajnikiem (chlustasz tą wodą w środku) potem wylewasz i powtarzasz
    > operację 2-3 razy. Uzyskujesz lepszy efekt opłukania w ten sposób niż
    > zalewając tą samą potrójną ilością naczynie raz tylko.

    Za czasów świetności takich czajników próbowano mnie wychowywać przez
    pracę. We fabryce. Rzucili mnie wtedy na odcinek galwanizowania wyrobów
    metalowych. Miedziowalim tam z panem majstrem, cynkowalim i niklowalim.
    A nawet srebrzylim. To niklowanie dokonuje się we wannie wypełnionej
    siarczanem niklu. W stężeniu całkiem niehomeopatycznym. Na koniec było
    płukanie. Wodą ze szlauchu, a nie w sposób wyżej opisany, destylowaną.
    Nie ma powodów by przypuszczać, że producent grzałek robi to inaczej
    (zastanawiam się, czy w ogóle sprzedaż niklowanych przedmiotów jest
    wciąż dopuszczalna -- na osoby uczulone nikiel działa dość paskudnie).
    Moje obawy o zjadanie niklu w siarczanie nie są wielkie, ale wkładanie
    wciąż nowych grzałek, by dostarczać cały czas świeżych soli niklowych
    -- to mi wygląda na ekstrawagancję i potrzebę Bycia Wyjątkowym.

    --
    Jarek