  • Data: 2010-03-17 20:46:41
    Temat: Re: Czy ten dom jest ok ???
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > kiki daj linka do tych Twoich porad jesli jeszcze sa gdzies na sieci....
    > niech czlowiek poczyta..

    No i kiszka :(

    Pojechalem najpierw do Setlera aby rzucić okiem na prace :)
    Ale jako że droga jest nie utwardzona dojechanie na budowę było koszmarem
    (niesamowite bloto :(
    Domyślam się że jak leje to droga jest ... nieprzejezdna , no chyba że ma
    ktoś terenówkę z napędem na 4x4 :(

    Pojechałem potem do Osieka. Niestety dojazd zająl mi naprawdę dużo czasu
    (silno 11min od pewnego miejsca , Osiek - 23 minuty ...) ...

    Spotkałem się w wyznaczonym miejscu z pośrednikiem z agencji nieruchomości ,
    który miał być z developerem (bo mialem do niego sporo pytań na które nie
    potrafił odpowiedzieć mi pośrednik).
    Niestety nie pojechaliśmy obejrzeć budowy (domu) bo ... pośrednik był sam i
    zażądał abym podpisał umowę ? jakąś na dwie stronę z jakimiś obwarowaniami ,
    karami za kupno bez nich domu i coś tam jeszcze ...
    prowizja nie byla wpisana ...
    Bylo wymaganych moich bardzo dużo danych osobowych ...

    Nie podpisałem , bo nie widzę powodu aby podawać komuś te dane i cokolwiek
    podpisywać , nie widząc nawet tego domu i nie mając żadnej pewności że
    byłbym zainteresowany tym domem , bo nie znam zupełnie danych domu ...

    Czy to jest jakaś "normalna" metoda sprzedaży ?

    Czy czasami prowizji nie płaci tylko sprzedający i to umowa powinna być
    spisana z nim ?

    Nie widze problemu aby pośrednik spisał taką umowę że jeśli komuś sprzeda z
    listy dom bez zapłacenia prowizji to sprzedający zapłaci karę ..
    A listę by mial pośrednik na której starczyło by imię i nazwisko i np. data
    urodzenia ...

    Wpisywał by każdego kto oglądał dom :)

    No chyba ze to "norma" a jesli norma , to chyba będe omijał pośredników , bo
    nie lubię podpisywać dziwnych umów , bez wpisanej prowizji , z mnóstwem
    danych osobowych , umowy która jest tak pisana że wygląda na połączenie
    umowy "obejrzenia" z umową kupna ...

    Nic więc nie obejrzałem w Osieku , ale chyba dam sobie spokój z Osiekiem ,
    bo jednak jest to daleko i długo się jedzie a sama droga jest męcząca ...