    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Darmowe Doładowania e-mail: b...@g...com
    Date: Tue, 17 Feb 2015 10:33:15 +0100
    <8...@g...com>
    <mbif2f$m59$1@node1.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <mbkk28$mj$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <mbl2f0$5qh$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <mboefr$6pv$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <mbsdep$j7e$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>

    dyskusyjnych:b98d6260-94bb-4c15-9fcc-ef0ace5a607b@go
    oglegroups.com...

    > Wg mnie - najpierw filozofia czym szkola ma byc, potem bilans co
    > nauczyciel moze i odpowiadnie do tego pensum.

    Ale co to ma wspólnego? Niezależnie od tego czy szkoła ma tylko uczyć czy
    też indoktrynować to nie ma powodu by pensum wynosiło mniej niż 30 godzin.

    > Po mojemu oprócz nauki szkola ma wspomagac w procesie wychowawczym bo tu
    > dziecko uczy sie zycia w spoleczenstwie.

    Wspomagać jak najbardziej, ale zastępować rodziców - nie.

    > A jakich to narzędzi im brakuje?
    >
    > Z jakiej biurokracji? Znowu wyolbrzymiasz jakiś nieistniejący problem.

    > mam przyjaciół nauczycieli i wiem co opowiadają.
    > http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/550588,szkola_
    przesiaknieta_biurokracja.html

    Ja też mam przyjaciół nauczycieli i też wiem co opowiadają. I przede
    wszystkim wiem jak pracują. Półtora tzw. "etatu" to norma a nierzadko dwa
    "etaty". Nawet przy tych niby dwóch "etatach" pracują mniej niż przeciętny
    kowalski który na etacie ma 40 godzin, a zarabiają dwu- trzy- krotnie
    więcej. Ti nie jest normalne.

    > A wprowadzenie konwencji tym jest?

    Zależy _dla_ kogo_. Zrozum wreszcie że nie Twoje albo moje zdanie ma
    znaczenie. Są ludzie którym ta konwencja odpowiada, a są tacy którym nie
    przeszkadza.

    > Na pewno nie - i wcale nie znaczy ze ten rzad wybral inna filozofie - tam
    > jest chaos i burdel, a nie dbanie o spoleczenstwo.
    > Ja bym sobie zyczyl ze rzad najpierw utworzy dokument o wartosciach jakie
    > chcemy w polsce miec a potem bedzie to realizowal. Marzenia...

    Nie, Ty byś sobie życzył, aby rząd utworzył dokument owartościach jakie _Ty_
    chcesz abyśmy w Polsce mieli. A to spora różnica.

    > podaja ze jestesmy na piatym miejscu na swiecie. W europie na drugim,
    > rzeywiscie kłamsto warte sprostowania...

    Kto podaje? Wpisałem w google frazę "Polacy pracują najdłużej" i dostałem
    wiele wyników w każdym jesteśmy na innym miejscu ale wszystkie sa zgodne że
    nie "pracują" a "spędzają czas w pracy".

    > jesli niemiec zrobi fotel w 4 godziny i skasuje za niego 1000eurom a polak
    > zrobidokładnie ten sam fotel w tym samym czasie ale sprzeda go za 1000zł
    > to jaka jest roznica w wydajnosci?

    Jak zrobi dokładnie ten sam to sprzeda go za tyle samo., lub niewiele mniej.
    Tyle że u nas zamiast robić to jeden pracownik przez 4 godziny będzie to
    robiło czterech pracowników: dwóch będzie się gapić jeden robić, a jeden
    będzie na lewym zwolnieniu.

    > Widzisz, a je winie za takie bzdury nie pracowników a rząd. To rzad ma
    > zadbac aby urzednikow było tylko tylu ilu potrzeba , a pracownik mógł sie
    > zajac produkcja fotela a nie wypełnianiem stert
    > deklaracji podatkowych itp.

    Oni nie wypełniają papierów oni _nic_ nie robią! Po prostu jeden pracuje a
    trzech się gapi.

    > Ale zdaje sie ze to nie opozycja rzadzi? Chociaz wciąż słychac ze cos jest
    > winą pisu - moze i oni wciaz rzadzą...

    Nie trzeba być ministrem by robić przekręty.

    > jego prezes wywalil o ile pamietam od razu po ujawnieniu- tam nie bylo
    > czasu jakiesz roszady

    Gdy już się nie dało nic zrobić.

    > no ale jesli tak było?
    > A rolą czwartej władzy jest kontrolowanie władzy. Nie opozycji.

    ROTFL. A to opozycja nic nie robi, że nie trzeba ich kontrolować? Uważasz że
    opozycja może kraść wypisując fałszywe delegacje, jeździć po pijaku i
    przynosić wstyd Polsce i medai mają tego nie kontrolować? Doszedłeś do
    absurdu.

    Powtarzam rolą mediów jest kontrolowanie wszystkich polityków nie tylko tych
    ca akurat rządzą.

    > no jesli zbankrutuje jedyny to niby kto otworzy nastepny?

    Ja, Ty, ktokolwiek, nawet sami aktorzy mogą założyć teatr i wybrać dyrektora
    spośród siebie.

    > No swietnie - a masz publike zeby dzien w dzien byla pelna sala?

    Już pisałem - bilety są wyprzedane na _wszystkie_ przedstawienia na miesiąc
    wcześniej.

    > Np koszty utrzymania teatru w czestochowie to 8mln rocznie.

    Koszty utrzymania publicznych instytucji są dowolnie duże. Ile miasto da
    tyle się wyda.

    > Zaproponowal cos znacznie lepszego - lustracje tych ktorzy decyduja o
    > panstwie.

    ROTFL. Na jego liście nie było wszystkich rządzących tylko Ci których on
    podejrzewał o współpracę albo chciał zdyskredytować. Więc nie powtarzaj
    bzdur że chciał lustrować wszystkich "ktorzy decyduja o panstwie".

    > palikot chwalil sie 3 rzeczami ktore osiagnął. Reszta to podobno jakies
    > michałki. 57tys spraw i 3 rozwiazane, niechby 106 - to okolice niczego...

    Zachowujesz się jak Użytkownik - Twoja nienawiść Cię oślepia. Jedna komisja
    i 106 projektów zmian ustaw w ciągu dwóch lat? I Ty to nazywasz okolicami
    niczego? Chciałbym zobaczyć jak Ty pracujesz, skoro tak łatwo przychodzi Ci
    negatywne ocenianie pracy innych.

    > Zresztą zapytam inaczej - czy odczules ze panstwo sie stalo bardziej
    > przyjazne?

    Tak.

    Pozdrawiam
    Ergie