eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożejeRe: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
  • Data: 2024-05-16 07:43:57
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15-05-2024 o 23:47, Rutkowski, Jacek pisze:

    > Ile smrodu i brudu musi powstać żeby wydobyć te 30kg litu na elektryka?

    Tyle że lit się nie zużywa, w przeciwieństwie do smrodu i brudu
    generowanego przy wydobyciu zużywającej się ropy.

    Wydobywasz go raz, a potem krąży w bateriach i ew. ich recyklingu.

    > Ile zużyje elektryk prądu przy +30 stopniach C tak jak rok temu w lato
    > przy włączonej klimie i jazdy autostradowej 120km/h oraz 140km/h?

    Klima akurat nie bierze więcej niż przy ice, może nawet mniej.
    Wydaje Ci się, że w ice masz moc do niej za friko?

    > Lub w zimę przy -10 stopniach C jak włączysz grzanie?

    Ze 30% dodatkowo spokojnie.
    No chyba, że wyjedziesz nagrzanym z gniazdka, wtedy mniej, samo
    utrzymanie temperatury jest mniej absorbujące.

    > To jest wyznacznik dla mnie opłacalności gdy auto kupiłem za 20kzł

    To nie jest dyskusja o tego typu złomach.
    To jest dyskusja o tym, co kupić jako nowe.

    > Po 5 latach i 1000 - 1500 cyklach  ładowania ile pojemności z baterii
    > zostanie?

    Żeby zrobić 1500 cykli ładowania musiałbyś przejechać 450 000 km.
    Przez 5 lat zazwyczaj nie przejedziesz nawet części tego przebiegu.

    Ale owszem, elektryki które na tej samej baterii przejechały 0,5 mln km
    nadal jeżdżą, mają ponad 80% pojemności baterii.

    ICE o podobnym przebiegu nadają się wyłącznie do remontu.