eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDo ekogroszkowców - moja opinia na temat czeskiego i rosyjskiego węgla › Re: Do ekogroszkowc?w - moja opinia na temat czeskiego i rosyjskiego w?gla
    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Do ekogroszkowc?w - moja opinia na temat czeskiego i rosyjskiego w?gla
    Date: Sat, 17 Dec 2011 18:27:22 +0100

    Dnia 16-12-2011 o 22:00:08 /// Kaszpir /// <z...@g...com>
    napisał(a):

    > Dajmy sobie spokój z tym udawadnianiem że gaz jest tak samo tani jak
    > węgiel ,
    Czy ja pisałem że jest lepszy? nie, nie każdy ma gaz, ale są osoby które
    mają gaz i się zastanawiają czy palić gazem czy węglem.
    Do tej pory były różne wyliczenia które udowadniały jaki to węgiel tani,
    ale teraz czytam praktyków którzy palą nim i liczę, liczę i wychodzi
    że wcale tak różowo nie ma jak to pokazują w wyliczeniach teoretycy.

    > bo tak nie jest i zaklinanie rzeczywistości nic nie da.
    > Dodatkowo nie wszędzie jest gaz i nie każdy ma możliwość wyboru ...
    Przecież to napisałem, czytałeś?

    > A co spalania i ilości opału. Są tacy którzy muszą mieć w domu 24
    > stopnie , innym starcza 22 stopnie a innym jeszcze 20 stopni a niestety
    > czym wyższa temperatura tym wyższe spalanie i właśnie u tych co palą
    > węglem często jest wyższa temperatura w pomieszczeniach ...
    Srutu tutu, ja piszę o sobie, mam dwójkę małych dzieci i zgadnij jaką mam
    tem w domu?

    22st.
    I porównując do tego co napisali palący węglem wychodzi że wcale nie
    przepłacam
    za gaz.

    > Co do palenia ekogroszkiem , to nowoczesne piece pozwalają także na
    > spalanie miału , peletu , owsa i itd ...
    > Zatem wybór opału jest naprawdę duży ...
    No i co z tego? ten opał też jest drogi w przeliczeniu na kwh bo to się
    naprawdę liczy.

    > Ja sam chce spróbować kupić miał (560zł za tonę za niby 26MJ)
    >
    > Obecnie palę ekogroszkiem ruskim (kupiłem po 740zł za tonę i sam
    > pakowałem) i moje spalanie to około sądzę 90-110kg ekogroszku na 10dni.
    > Rozrzut duży , bo worki sam pakowałem i każdy waży inaczej ... A
    > podajnik ma pojemność 100-120kg opału (zależnie jaki to opał ...) a
    > nigdy nie doprowadzam aż opał się skończy ...
    >
    > Załóżmy więc że u mnie idzie od 9 do 11kg opału ...
    no to fajnie ale o ile dobrze pamietam to masz prawie dwa razy mniejszy
    dom ode mnie :)

    > Użytkowanie pieca nie jest męczące. na razie traktuje piec jako nową
    > "zabawkę" , więc czesto bywam w kotłowni , nadgorliwie go czyszczę ,
    > wywalam popiół , koresponduję z producentem aby spalanie było idealne ;)
    >
    > W pomieszczeniach 20-21 stopni ...
    A widzisz, mam cieplej :) i nie pytaj mnie gdzie mam piec bo zapominam że
    go mam :)

    > Spalanie jest niemalże identyczne od pażdziernika i kosztuje mnie
    > miesięcznie powiedzmy około 250zł ...
    > A to u mnie pierwszy "sezon". Sądzę że później będzie taniej , tym
    > bardziej że chce pokombinować z miałem i dzięki temu jest szansa na
    > zejście poniże 200zł ...
    Ale widzisz, wracam do wątku z góry, są ludzie co mają wybór i często
    wybierają
    węgiel bo taniej, a tu w praktyce przy takich temp jak teraz na zewn
    wychodzi
    że węgiel wcale taki tani nie jest, piece węglowe osiągają swoją optymalną
    sprawność przy określonej mocy i taka wartość jest brana do porównań
    kosztów grzania
    w zależności od paliwa, fajnie ale zimy prawdziwej jest raptem 2 mies a
    pozostały okres piec
    idzie na ćwierć gwizdka i jak widać to wtedy dużo traci.
    Reasumując w okresach przejściowych koszty grzania węglem i gazem są
    zbliżone.

    --
    Pozdr
    JanuszK