    From: "wolim" <n...@t...pisz>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dobra wiadomość dla palaczy (kominkowych)
    Date: Mon, 4 Jan 2010 21:16:29 +0100

    > A ja własnie zamówiłem brzoze po 80pln za m3- pocieta na kawałki po
    > 1.2metra
    > W sobotę odbieram z lasu.
    > Więc te brykiety to bez sensu

    Dolicz 10 zł za paliwo do piły na każdy metr. Olej do prowadnicy.
    Teraz zapłać komuś za pocięcie i połupanie - pewnie ze 30 zł od metra.
    Wychodzi 120 zł / m.

    Ja w takiej cenie mam połupane.

    Kupuję obecnie drewno opałowe (dąb, brzoza, sosna - z czego dębu jest
    przewaga, a sosny jest nie więcej jak 30%) w cenie 100 zł mp. Drzewo jest
    ładnie poukładane na aucie i rzeczywiście metry nie są oszukane.

    Trzeba jednak pamiętać o jednej rzeczy - drzewo takie nadaje się do palenia
    dopiero po minimum roku. Jak kupisz dzisiaj, to na przyszły rok będziesz
    mógł palić (a i tak nie będzie super suche). Brykietem można palić od ręki.

    Druga sprawa - brzoza pali się szybko i daje niewiele ciepła.

    PZdry,
    /\/\\/\/