    From: QbaB <q...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dom na raty lub więksa działka
    Date: Mon, 15 Aug 2011 23:06:13 -0700 (PDT)

    On 15 Sie, 09:09, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik Borys Pogoreło napisał:> Powiedzmy, że stawiamy "plan minimum" (kuchnia,
    łazienka,

    > Ja sobie myślę tak...
    > Wszystko zależy czego oczekujesz...
    > Rozpoczynanie budowy 'jeszcze raz' jest kłopotliwe tak ze względów
    > prawnych - uciążliwości administracyjne i dziesiątki papierów noszonych
    > w zębach do różnego autoramentu urzędników 'fte i wefte', jak i
    > finansowych - rozwalenie raz zagospodarowanej przestrzeni.
    >
    > Jak chcesz mieć od razu dom na cacy - to nie ma sprawy, bierzesz tańszą
> [...]

    To chyba słuszna opcja.
    Wybudowac cały stan surowy a wykończyc tylko część. Przy czym
    zaprojektowac to na tyle dobrze żeby można było oddzielic obie części
    budynku (moze byc nawet poprzez zamurowanie ściany ale z mozliwościa
    poźniejszego przebicia - nadproże).
    Sporo kasy mozna zaoszczędzić na wykończeniu dachu. Jak nie zrobisz
    dachówki tylka papę to kilkanaście tysi zostanie w kieszeni.
    Jak dobrze zaprojektowac instalacje to też nie bedzie drogo a poźniej
    podłaczysz reszte domu. Po prostu wybudujesz duży budynek ale
    wykończysz sobie 60-80m2.
    Może nawet nie bedziesz musiał robić odbioru tej drugiej polowy (chyba
    że bedziesz mial kredyt i bank bedzie tego wymagał).

    Pzdr.
    Qbab.