  • Data: 2011-03-03 20:34:17
    Temat: Re: Folia - wybór
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Shreek" <p...@M...onet.pl> wrote:

    > Tyvek, tyvekiem ale tam jest kilka rodzajów.
    > Którą wybrać?
    >
    > W moim przypadku dach prosty, dwuspadowy. Jeszcze do końca nie zdecydowałem
    > czy będzie blacha czy dachówka.

    Ja mam chyba pro, w każdym razie o wysokiej paroprzepuszczalności (Sd=0,02 czy
    jakoś tak).
    Mnie przekonał producent membrany (DuPont) oraz kilka dobrych opinii. Inne
    membrany podobno znikają :) nie wiem konkretnie które, ale wolałem nie
    ryzykować.
    Z drugiej strony ja w te membrany do konca nie wierzę. Traktuję to jako
    wiatroizolację, a paroprzepuszczalność traktuję z przymrużeniem oka. Jeśli ktoś
    nosił kiedykolwiek ubrania z Gore-tex powinien wiedzieć o co mi chodzi. Membrana
    działa super, gdy jest nowa. Potem się brudzi i już nie przepuszcza tak jak na
    początku. Kurtkę czy spodnie można wyprać. Membrany na dachu - nie.
    Chciałbym zobaczyć wyniki badań membrany np. po 10 latachu użytkowania. Może się
    mylę...
    Ale i tak membranę wolę od jakiejś papy na calówkach :)

    --
    Bartek