  • Data: 2015-12-14 21:44:45
    Temat: Re: Frezarka poleci ktoś
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ma mocowanie na stozek w wrzecionie. Nie nadaje sie bo bedzie wypadal.poza tym
    obroty za male. Drewno obrabia sie przy bardzo duzych obrotach. 6-8 tysiecy obrotow
    na minute to minimum.

    Się mi przypomniało :)
    Mechanik, do którego chodziłem, kilka lat wcześniej zakupił frezarkę do
    drewna, zbudowaną jak wiertarka kolumnowa (pionowa). Bardzo dobra
    maszyna. Ale aż za dobra ;)
    Zakres obrotów miała iście kosmiczny, jak na tamte czasy - OIDP od 30
    tys. obr/min w górę.
    Ale na frezy już kasy zabrakło. Maszyna stała praktycznie nieużywana, bo
    typowe frezy ponoć rozrywało - przynajmniej tak zeznawali instruktorzy.

    Zresztą sporo maszyn stało nieużywanych: kilka WaFumów dość dużych
    (tokarek), dłutownica do stali, wiertarka do otworów kwadratowych,
    zgrzewarka do stali.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam